PDA

Vis full versjon : Hvordan overhale avtagbart hengerfeste?



Hypnotisk
17/04/15, 16:18
Hei!

Gjelder Volvo v70 1997 AWD
Avtagbare på min AWD var ødlagt, så jeg skaffet et annet avtagbart hengerfeste fra en 98 modell som ikke er AWD. Det er vel samme hengerfeste forresten?
Hengerfeste som jeg tok fra delebilen satt dønn fast, så jeg prøvde ikke så mye. Jeg tok å skrudde av hengerfeste (de 2 boltene) og la hele greia i diesel et par dager, og det sitter fortsatt helt fast, og nå har jeg greid å knekt nøkkelen..
Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men det er vel bare at man skal låse opp og vri en spak (sånn grønn dings man setter på) for å løsne det?
Ringe volvo og de hadde det meste av det jeg trengte til hengerfeste, som lås osv.

Men jeg kjøper ikke dette før jeg vet at jeg får det opp! Har ikke funnet noen "How-to" rundt på nettet, så jeg lurer på om noen her inne kanskje har noen tips og triks til å få løsna
hengerfeste som sitter fast, evt en how-to? :D

hgnubel
17/04/15, 16:37
Kan bare bidra med at der er forskjellige hengerfester på awd og fwd.

Nøyaktig forskjellen vet jeg ikke, men det som står på min awd nå er egentlig til fwd. Jeg har Simens dobbel sportseksos (samme som bsr) og det "passer" men pottene er vinklet litt lengre ned enn de egentlig skal for at det skal gå. Hvordan det går med standard eksos tør jeg ikke si.

Hypnotisk
20/04/15, 16:46
Kan bare bidra med at der er forskjellige hengerfester på awd og fwd.

Nøyaktig forskjellen vet jeg ikke, men det som står på min awd nå er egentlig til fwd. Jeg har Simens dobbel sportseksos (samme som bsr) og det "passer" men pottene er vinklet litt lengre ned enn de egentlig skal for at det skal gå. Hvordan det går med standard eksos tør jeg ikke si.
Så det er virkelig forskjell på selve kula? (Jeg tar ikke hele greia under der altså, kun selve tilhengerkula, som er avtagbar)

Ingen som vet hvordan man tar av låsen og sånn?

Svirre
21/04/15, 14:06
Forskjellen på disse bilene er om det er stv eller sedan. Fwd og awd har samme innfestning av det jeg veit. På kula så har du høydeforskjell også mtp bilen med og uten nivomatregulering. De uten nivomat har 30mm høyere enn de med nivomat.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Hypnotisk
27/04/15, 17:31
Forskjellen på disse bilene er om det er stv eller sedan. Fwd og awd har samme innfestning av det jeg veit. På kula så har du høydeforskjell også mtp bilen med og uten nivomatregulering. De uten nivomat har 30mm høyere enn de med nivomat.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Hengerfeste jeg tok fra en annen bil, var også v70, ikke s70. Ser ingen forskjeller på dem. Usikker på om delebilen jeg tok det fra har nivomat. Men det skal vel ikke være noe problem å bruke dette hengerfeste, selv om det skulle være en ørliten forskjell?

Svirre
27/04/15, 18:32
Problemet er største hvis du tar et hengerfeste FRA en bil med nivomat, og moterer på en UTEN nivomat. Da kan det du hekter på være latterlig lavt. Er fullt mulig å bytte selve draget, da det sitter i bare 2 bolter rett under fangeren.