PDA

Vis full versjon : Norge digitaliserer radiosendingene og slukker FM-nettet fra 2017



SagaPer
16/04/15, 18:38
Den 16. april 2015 kunngjorde norske myndigheter at FM-nettet i Norge slukkes fra 2017. Slukkingen starter i januar 2017 og i løpet av året vil alle regioner være slukket. Enkelte lokalradioer vil fortsatt sende i FM-nettet i avgrensede områder.

Våre gode svenske naboer som stort sett ikke har DAB-radio i bilen og som heller ikke kjøper DAB-radio eller DAB-prep på nye biler kan risikere å oppleve sin Norges-ferie i 2017 uten å kunne høre på norsk radio. Husk å velge DAB-radio når du kjøper ny bil.

Les mer om FM-slukkingen i 2017 her: http://radio.no/2015/04/fm-slukker-region-for-region.

ragge1
17/04/15, 23:21
på et sett kjenner ikke varfør Norge er så bestemt med detta å slukker FM , læser att detta blir billigare før NRK / staten men veldigt dyrt før førbruker , vad med alla sterio anlegg i hjemmet , allså eg bytte ikke min veldigt dyrt surround ARV anlegg eg har hjemme mot en lite dab radio , vad med alla de elder folk som er ikke updatert på den digital verden vi live i , eg førstå att resten av Europa ikke så fram mot å slukke FM