PDA

Vis full versjon : Råd angående kjøp av brukt XC60



kick_ass
15/04/15, 17:37
Hei.

Vurderer for tiden å kjøpe meg en brukt XC60 2010-2012 modell.
Lurer da om noen har noen tips. Hva slags utstyr er et must? AWD og automat er selvsagt i mine øyne.
Ønsker i utgangspunktet high performance eller premium lydanlegg, helst med sub. Noen som har erfaringer med noen av disse? Er det mulig å ettermontere noe av dette?
Er det riktig at alle norsksolgte biler etter 2009 er klare ettermontering av DAB-radio dersom det ikke er montert?
Er det noen store forskjeller på 10-11-12 modellene? Ser ut for meg som det kom en facelift i 2012, hvor blant annet man bare har en skjerm i dashbordet i stedet for to. Er det noe som betyr stort i praksis? Tenker på da nye funksjoner ifht. til multimedia og navigasjon.

Håper noen har noen innspill å komme med :)

SagaPer
15/04/15, 18:38
Fra MY2010 så spesifiserte Volvo Car Norway at alle nye biler levert i Norge skulle ha DAB-forberedelse installert. Det betyr at man enkelt kan ettermontere DAB-modul og installere programvare for DAB. Veiledende pris for DAB-kit, montering og programvare er ca kr 3.600 inkl mva.

Det går mange biler i Norge som er importert som brukte biler fra Sverige og solgt gjennom Volvo-forhandler og disse har stort sett ikke DAB-prep. Da har man et problem. Du kan lese mer om dette i tråden min her: http://forum.vccn.no/showthread.php?41232-L%C3%98SNING-Oppgradering-til-DAB-radio-i-XC70-2008-2009-modeller-uten-prep-kabel.

Har du en bil i kikkerten så få tak i chassisnummer (VIN) og be en Volvo-forhandler om å sjekke om bilen er produsert med DAB-prep.

SUB kan normalt ikke ettermonteres da det ikke er lagt frem fiberkabel til SUB. Har bilen original SUB men ikke DAB-prep så er det likevel et håp for DAB-ettermontering. Du finner mer om dette i tråden min.

Jeg regner med at andre XC60-eiere her inne kan hjelpe deg med de andre spørsmålene.

kick_ass
15/04/15, 19:22
Takker for innspill :)

kospaang
15/04/15, 19:28
Det betyr at man enkelt kan ettermontere DAB-modul og installere programvare for DAB. Veiledende pris for DAB-kit, montering og programvare er ca kr 3.600 inkl mva.
Faktisk er det en 'kampanjepris' på DAB+ pakken nå til kr. 2499,- Om den fremdeles er gyldig kan avklares med Volvo Norge.

Forhandlere vet ikke nødvendigvis om den, merkelig nok. Men Volvo Norge bekreftet tilbudet på Book of Faces, og tok i mitt tilfelle kontakt med merkeverksted - og da ble det den prisen. Merkelig kundeopplevelse. Men, altså, 2499,- kom det på - og jeg er happy DAB+'er deretter :)

/mvh

kick_ass
15/04/15, 19:42
Faktisk er det en 'kampanjepris' på DAB+ pakken nå til kr. 2499,- Om den fremdeles er gyldig kan avklares med Volvo Norge.

Forhandlere vet ikke nødvendigvis om den, merkelig nok. Men Volvo Norge bekreftet tilbudet på Book of Faces, og tok i mitt tilfelle kontakt med merkeverksted - og da ble det den prisen. Merkelig kundeopplevelse. Men, altså, 2499,- kom det på - og jeg er happy DAB+'er deretter :)

/mvh

Er dette inkludert montering?

kospaang
15/04/15, 22:59
Er dette inkludert montering?
Ja, dette var inkludert 'alt' på en vogn med DAB-prep på plass og, som sagt - prisbekreftet av Volvo Car Norway AS på Book of Faces 18.feb 2015:

Hei ******, hvis din bil er forberedt for DAB+ så finnes det en kampanje på dette. Prisen for dette er 2499 inkl mva.

/mvh

kick_ass
03/05/15, 09:49
4982

Da endte jeg opp med en 2012 R-Design. 185' km, men virker hel og fin :)

SagaPer
03/05/15, 10:32
Faktisk er det en 'kampanjepris' på DAB+ pakken nå til kr. 2499,- Om den fremdeles er gyldig kan avklares med Volvo Norge.

Forhandlere vet ikke nødvendigvis om den, merkelig nok. Men Volvo Norge bekreftet tilbudet på Book of Faces, og tok i mitt tilfelle kontakt med merkeverksted - og da ble det den prisen. Merkelig kundeopplevelse. Men, altså, 2499,- kom det på - og jeg er happy DAB+'er deretter :)

/mvh

Ved besøk hos Frydenbø Bilsenter på Sandane den 23. april 2015 så bekreftet de at kampanjen på ettermontering av DAB+ i biler med DAB-prep på kr 2.499 inkl montering og programvare og mva gjelder inntil videre. Det er ikke satt sluttdato på kampanjen.

Morgis
11/05/15, 08:09
Er denne kampanjen lagt opp mot VIN, eller kan man få benyttet den for å bygge om bil uten prep ?

SagaPer
11/05/15, 11:08
Er denne kampanjen lagt opp mot VIN, eller kan man få benyttet den for å bygge om bil uten prep ?

Min bil er uten original DAB-prep og jeg kjøpte oppgraderingen for egen montering. Betalte kampanjepris. Verkstedet lastet opp programvare i bilen. Prisen inkluderer både montering og programvare og mva.

Kampanjen er så vidt jeg vet ikke knyttet opp mot VIN og jeg regner med at verkstedet ikke insisterer på å montere selve boksen og kople til kabler.

Per Turbo
11/05/15, 14:28
Off topic!

Gratulerer med ny bil :D
Så fin ut den :)