Vis full versjon : Råd angående kjøp av brukt XC60
Hei.
Vurderer for tiden å kjøpe meg en brukt XC60 2010-2012 modell.
Lurer da om noen har noen tips. Hva slags utstyr er et must? AWD og automat er selvsagt i mine øyne.
Ønsker i utgangspunktet high performance eller premium lydanlegg, helst med sub. Noen som har erfaringer med noen av disse? Er det mulig å ettermontere noe av dette?
Er det riktig at alle norsksolgte biler etter 2009 er klare ettermontering av DAB-radio dersom det ikke er montert?
Er det noen store forskjeller på 10-11-12 modellene? Ser ut for meg som det kom en facelift i 2012, hvor blant annet man bare har en skjerm i dashbordet i stedet for to. Er det noe som betyr stort i praksis? Tenker på da nye funksjoner ifht. til multimedia og navigasjon.
Håper noen har noen innspill å komme med :)
Fra MY2010 så spesifiserte Volvo Car Norway at alle nye biler levert i Norge skulle ha DAB-forberedelse installert. Det betyr at man enkelt kan ettermontere DAB-modul og installere programvare for DAB. Veiledende pris for DAB-kit, montering og programvare er ca kr 3.600 inkl mva.
Det går mange biler i Norge som er importert som brukte biler fra Sverige og solgt gjennom Volvo-forhandler og disse har stort sett ikke DAB-prep. Da har man et problem. Du kan lese mer om dette i tråden min her: http://forum.vccn.no/showthread.php?41232-L%C3%98SNING-Oppgradering-til-DAB-radio-i-XC70-2008-2009-modeller-uten-prep-kabel.
Har du en bil i kikkerten så få tak i chassisnummer (VIN) og be en Volvo-forhandler om å sjekke om bilen er produsert med DAB-prep.
SUB kan normalt ikke ettermonteres da det ikke er lagt frem fiberkabel til SUB. Har bilen original SUB men ikke DAB-prep så er det likevel et håp for DAB-ettermontering. Du finner mer om dette i tråden min.
Jeg regner med at andre XC60-eiere her inne kan hjelpe deg med de andre spørsmålene.
Det betyr at man enkelt kan ettermontere DAB-modul og installere programvare for DAB. Veiledende pris for DAB-kit, montering og programvare er ca kr 3.600 inkl mva.
Faktisk er det en 'kampanjepris' på DAB+ pakken nå til kr. 2499,- Om den fremdeles er gyldig kan avklares med Volvo Norge.
Forhandlere vet ikke nødvendigvis om den, merkelig nok. Men Volvo Norge bekreftet tilbudet på Book of Faces, og tok i mitt tilfelle kontakt med merkeverksted - og da ble det den prisen. Merkelig kundeopplevelse. Men, altså, 2499,- kom det på - og jeg er happy DAB+'er deretter :)
/mvh
Faktisk er det en 'kampanjepris' på DAB+ pakken nå til kr. 2499,- Om den fremdeles er gyldig kan avklares med Volvo Norge.
Forhandlere vet ikke nødvendigvis om den, merkelig nok. Men Volvo Norge bekreftet tilbudet på Book of Faces, og tok i mitt tilfelle kontakt med merkeverksted - og da ble det den prisen. Merkelig kundeopplevelse. Men, altså, 2499,- kom det på - og jeg er happy DAB+'er deretter :)
/mvh
Er dette inkludert montering?
Er dette inkludert montering?
Ja, dette var inkludert 'alt' på en vogn med DAB-prep på plass og, som sagt - prisbekreftet av Volvo Car Norway AS på Book of Faces 18.feb 2015:
Hei ******, hvis din bil er forberedt for DAB+ så finnes det en kampanje på dette. Prisen for dette er 2499 inkl mva.
/mvh
4982
Da endte jeg opp med en 2012 R-Design. 185' km, men virker hel og fin :)
/mvh
Ved besøk hos Frydenbø Bilsenter på Sandane den 23. april 2015 så bekreftet de at kampanjen på ettermontering av DAB+ i biler med DAB-prep på kr 2.499 inkl montering og programvare og mva gjelder inntil videre. Det er ikke satt sluttdato på kampanjen.
Er denne kampanjen lagt opp mot VIN, eller kan man få benyttet den for å bygge om bil uten prep ?
Er denne kampanjen lagt opp mot VIN, eller kan man få benyttet den for å bygge om bil uten prep ?
Min bil er uten original DAB-prep og jeg kjøpte oppgraderingen for egen montering. Betalte kampanjepris. Verkstedet lastet opp programvare i bilen. Prisen inkluderer både montering og programvare og mva.
Kampanjen er så vidt jeg vet ikke knyttet opp mot VIN og jeg regner med at verkstedet ikke insisterer på å montere selve boksen og kople til kabler.
Off topic!
Gratulerer med ny bil :D
Så fin ut den :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.