PDA

Vis full versjon : Fløyte virker ikke, 740-88mod.



OleMarius
13/04/15, 21:08
Fløyta sluttet å virke etter at jeg fjernet tyverialarmen. Noen som har tips til hva som kan være feil ? Fant ikke strøm i rattstammen.
Evt. hvordan legger jeg opp ny strøm fra knappene på rattet ?
Takker for svar :)
-Ole Marius

mathiasa96
14/04/15, 11:55
fløyta blir jordet fra knappene i rattet, så du vil ikke finne noe strøm der. kan være dårlig kontakt i koblingen mellom rattet til rattstammen

Edit : har fløyta vært brukt som alarm til tyverialarmen ? i så fall har kanskje jordinga gått gjennom noe der, slik at kretsen har blitt brutt når du har tatt det bort ?

OleMarius
14/04/15, 15:12
fløyta blir jordet fra knappene i rattet, så du vil ikke finne noe strøm der. kan være dårlig kontakt i koblingen mellom rattet til rattstammen

Edit : har fløyta vært brukt som alarm til tyverialarmen ? i så fall har kanskje jordinga gått gjennom noe der, slik at kretsen har blitt brutt når du har tatt det bort ?

Ja, fløyta var koblet på alarmen. I følge dette skjemaet skal jeg ta strøm fra vindusvisker bryter, og jording til rattet. !?
http://forum.vccn.no/dokumentasjon/Volvo%20koblingsskjemaer/700/volvo_740__1989.pdf

mathiasa96
14/04/15, 15:32
Nei, + til hornet er den samme som + til visker bryter, altså strøm fra tenning på hakk 1, og jording kommer fra bryterne i rattet. Hvis du har + i en av ledningene på fløyta kan du prøve å sette jord på det andre koblingspunktet. Da skal det bli lyd hvis fløyta fungerer.