PDA

Vis full versjon : Drive-E funksjon på s60



SanD
11/04/15, 19:55
Hei.

Gikk nylig til innkjøp av min andre Volvo og har en liten ting jeg lurer på. Jeg ser at det en egen knapp for Drive-E funskjon på denne modellen, men har ikke peiling på hva dette egentlig gjør :P Hørte fra en bekjent at hvis denne funksjonen står aktivert så vil motor slå seg av hver gang jeg stopper bilen. Kan ikke si at dette har skjedd med "knappen" aktivert eller ikke. Prøvde selv å teste bilen litt for moroskyld med funksjonen aktivert og avslått, men kan ikke si at jeg merket noe forskjell, verken på effekt, støy eller noe annet.

Noen her som kan forklare meg hva dette er for noe, og hva det gjør?



Bilen er en S60, 2012 modell, 1.6 (D2) motor.

FroBe
11/04/15, 20:13
Det er neppe så mange i denne avdelingen for eldre modeller som har erfaring med Drive-E, du bør forsøke i avdelingen for de nye modellene:
http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?17-x60-V70II-XC70II-S80II

MadAss
11/04/15, 20:58
Knappen gjelder for Start/stopp ja.
For å få motor til å stoppe, må bilen stå i fri og clutchen må slippes ut (setebeltet må være på). Står mer om dette i instruksjonsboken.

SanD
11/04/15, 21:03
Knappen gjelder for Start/stopp ja.
For å få motor til å stoppe, må bilen stå i fri og clutchen må slippes ut (setebeltet må være på). Står mer om dette i instruksjonsboken.

Tusen takk :D Må få testet dette så fort jeg får bilen fra forhandler. Takk igjen for raskt svar, til dere begge :)

volvoRsport
12/04/15, 11:11
Flyttet til rett underforum.

Lexaron
24/04/15, 08:01
Noen som vet om det går an å deaktivere denne funksjonen for alltid? Jeg kjører stort sett på veier med rundkjøringer og det er et irritasjonsmoment at motoren stopper når jeg bare skal stå stille i noen sekunder av gangen.

mstrandbo
24/04/15, 21:07
Når jeg hadde V40en med funksjonen hadde jeg den på, men lærte meg å holde bilen bittelitt i bevegelse ved feks rundkjøringer når jeg så at ventetida ville bli kort. (Automat). Blei en vane.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

SanD
29/04/15, 15:14
Du må nok slå den av hver gang du starter bilen hvis du vil unngå at motor slår seg av:) Personlig synes jeg det er langt verre med "Volvo One Call" beskjeden som popper opp hver jækla gang jeg starter bilen, denne er ikke til å unngå med mindre man faktisk skaffer seg "Volvo One Call" abonnement, litt dårlig at dem ikke har tenkt på dem som kanskje ikke har behov for det og ønsker å slippe å måtte slette meldingen hver gang bilen starter.

Lexaron
29/04/15, 16:01
Ok, hadde håpet det var et valg i VIDA om å deaktivere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
29/04/15, 17:37
Som det sies, det er en tilvenningssak. Har denne funksjonen på min 2012 VW Caddy firmabil, må også ut med clutch og gir i fri. Kan telle på en hånd hvor mange ganger den har stoppet i år, blir som regel til at man holder clutchen inne med spaken i første gir.