Vis full versjon : Forbruk på S70
Har tenkt å bytte til en S70. Lurer på hvilken motor som er best med tanke på forbruk. Må være bensin og automat. Driter i effekten..
De er ganske jevne på forbruket, men vil så klart si at en 2.0S (126hk) bruker noe mindre enn en 2.5T (193hk) eller en 2.3T (225hk/240hk)
Men på en annen side så gir man kanskje mer gass på en svak motor også enn med en større motor som man ikke trenger å gi så mye trykk på for å få til å komme seg opp i fart.
Jeg har hatt alt fra 2,4S (144hk) til R AWD med 265hk. Mitt inntrykk er at de ligger å vipper rundt literen avhengig av kjørestil så klart.
Har på langkjøring med cruisen på 100km/t ligget på 0,79 med R'en. Men på bykjøring med mye start og stopp, køkjøring etc kan det fort gå opp i 1,2-1,4 avhengig av hvor fort jeg vil frem.. ;)
Så det blir mye opptil deg selv og din egen kjørestil.
TeamBørnOut
02/01/10, 22:41
Hvem gir pokker i effekten men tenker på forbruket? :D
er man fattig bør man kjøpe noe annet en hva en 10år gammal volvo kan tilby..
Okei visst de er ganske jevne på forbruket så spiller det ingen rolle hvilken motor det blir:) Og til TBO: Åja du er ute og slarver med storkjeften igjen:D
TeamBørnOut
03/01/10, 11:16
nei jeg er ikke det. Men det sier seg selv at det ikke er mye forskjell mellom forbruket på bilene! alle "moderne" biler i denne klassen går under litern.
vel, om forbruket er det som er viktig så er diesel det eneste alternativet for deg.
dersom du derimot skal ha bensin, så er nok enten en 2.0LT eller 2.4/2.5 140/144hk tingen. 170hk er ingen bra motor. 140/144 er mye seigere og 170hk begynner ikke å dra før 140 er ferdig ;)
skulle jeg valgt motor hadde jeg helt klart godt for 193hesters 2,5l lavtrykksturbo.
Fint fordelt effektregister / forbruk.
Hvem gir faen i effekten men tenker på forbruket? :D
er man fattig bør man kjøpe noe annet en hva en 10år gammal volvo kan tilby..
Litt normal språkbruk klarer du vel å levere fra deg eller?
TeamBørnOut
03/01/10, 15:58
Litt normal språkbruk klarer du vel å levere fra deg eller?
beklager! er endret :)
Per Turbo: Tenkt litt på den 2,0 (126hk) ja.. Men kan være som du sier at man gir mere gass for og komme opp i fart ja. Flere anbefalinger ja.. Både 2,4 og 2,0LT og 2,5T osv. Hatt en 2,5 (144hk) i 850. Syns den var glad i sorten, og lat. En kompis har 2,0LT i S60 som er fin i forbruk. Går greit med ppc boks. Et pluss det, men ikke noe must at det går bra :)
Finner du en fin bil med 2,0T motoren på 180hk så har du nok sjansen for å få mye glede av effekten uten at det sluker alt..
Som sagt tidligere så bruker vel alle bensinmotorene i disse bilene omtrent det samme på pen kjøring så det er vel bare fartsbehovet og lommeboka som bestemmer ;)
Men en S70 med 2 liter uten turbo er mildt sagt en undermotorisert bil.
TeamBørnOut
03/01/10, 23:26
alt under 2liter er undermotorisert i noe som veier over 500kg. men han driter i effekten :)
http://www.finn.no/finn/object?finnkode=20423513
Dette er jo en fin S70. Dog med minstemotoren og aut. men om man syns det er greit eller vil bygge om siden er det jo muligheter..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.