PDA

Vis full versjon : hvordan bestille motor så den sendes til charlottenberg?



mariusea
27/06/10, 23:04
skal til å kjøpe meg motor fra bildelsbasen.se, å lurer på hvor jeg skal få sendt denne til i charlottenberg? husker ikke helt post nr, å hvordan man gjorde det?

Kjell V70
03/07/10, 21:17
Ditt navn
Poste Restante
67301 Charlottenberg

http://www.posten.se/soktjanst/sok_postkontor/sok_servicestallen.jspv

Jeg har gjort sånn til Strømstad, når jeg har bestilt. Jeg har registrert meg med Poste Restante på bildelsbasen, vesentlig billigere å få det sendt til nærmeste grense-postkontor, enn til norge:)

boman
04/07/10, 13:40
ikke meningen å gå offtopic, men hvordan funker dette post restante greiene egentlig?
Må jeg avtale noe med postkontoret jeg skal få det sendt til?


og hvordan er det når jeg skal ta dette inn til Norge?

Bildeler er tollfritt, men må betale moms. Kjører jeg innom Tullen og får svensk moms (25% ?) tilbake og så kjører innom Tollen og betaler norsk moms (25%)?

:)

Kjell V70
04/07/10, 15:25
trenger ikke å avtale med postkontor nei, og du får melding når pakka har ankommet postkontoret.

Poste restante er adressen din i utlandet, med postnr til det aktuelle postkontor.

alt skal vel innom tollen for å momses, men om en gjør det eller ikke, er jo opp til hver enkelt å avgjøre. :D

vet ikke du får igjen den svenske momsen, det har jeg ikke vært borti før...

ArneR
09/07/10, 04:27
Du skal ikke betale dobbel moms, så du skal ha igjen den svenske momsen ved innførsel. Problemet er bare det at det er en papirmølle uten like som jeg har forstått det, så mange driter i det, ihvertfall så lenge det ikke gjelder motorer osv. som biltilsynet krever kvittering på ved godkjenning.

boman
09/07/10, 14:38
Hm, papir mølle eller ikke, er verdt det hvis jeg blir stoppa og må betale bot.
Men må jeg innom Tullen før jeg krysser grensa over til Norge igjen?