PDA

Vis full versjon : V70 04 limet i passasjer vindu har sluppet



PetterDale
10/04/15, 17:53
Klarte å få limet i passasjervinduet til å slippe i vinter da jeg åpnet det når det var fryst. Nå beveger vinduet seg fritt i døra, og sitter bare fast når jeg har det i øverste posisjon. Hvordan fikser jeg dette på egen hånd?
Takker for svar

hgnubel
10/04/15, 23:04
Kan høres ut som styreskinnen som vinduet skal støtte seg i når det er nedrullet er knekt.. men vet ikke om det er helt samme prinsippet her som på 1.gen V70.

Tror uansett ikke det er noe lim som har sluppet her, det høres veldig rart ut.

Sjakalen
11/04/15, 07:51
Jeg tror de på dette bildet har røket. de røk på min når vinduet frøs og vinduet datt ned. Disse skal skinnene festes i og de skal stå i glidesporet.

4942

Alfs80
11/04/15, 10:30
Skjedde det samme på min bil og da var det dem 2 blå låse sakene som sjakalen la ut bildet på som var knekt koster ca 60kr stk på volvo

hgnubel
11/04/15, 12:23
Jeg forstår trådstarter som at vinduet går opp og ned, men at det virker løst når det ikke er helt oppe?

Hvis disse plastfestene som er avbildet knekker vil vel vinduet falle helt ned?

PetterDale
11/04/15, 12:48
Jeg forstår trådstarter som at vinduet går opp og ned, men at det virker løst når det ikke er helt oppe?

Hvis disse plastfestene som er avbildet knekker vil vel vinduet falle helt ned?

Vinduet sitter når det er kjørt helt opp. Når jeg tar det ned, roterer vinduet seg og det går ned på skrå. Kan også flytte på vinduet fritt i døra så lenge vinduet ikke er kjørt helt opp.

MrX
11/04/15, 13:29
Jeg forstår trådstarter som at vinduet går opp og ned, men at det virker løst når det ikke er helt oppe?

Hvis disse plastfestene som er avbildet knekker vil vel vinduet falle helt ned?

Vinduet legger seg oppå de tappene som går gjennom det blå plastskrotet, derfor bruker vindu å sitte som det skal når man kjører det helt opp, men virke løs om man kjører det ned.

PetterDale
11/04/15, 13:34
demonterer deksel på innsiden av døra for å komme til?

hgnubel
11/04/15, 14:12
Okei, nå er jeg med på teorien om de plastbitene :)

MrX
11/04/15, 16:57
demonterer deksel på innsiden av døra for å komme til?

Ja, er ikke noen heksekunst, de blå plastjævlene får man kjøpt hos Volvo for en billig penge.