PDA

Vis full versjon : Passer hengerfeste fra 850 stasjonsvogn på sedan?



stresslessen
10/04/15, 07:37
Hei

Er det noen som bekrefte at hengerfeste fra 850 stasjonsvogn passer rett på 850 sedan? Var i kontakt med Volvo og de kunne ikke helt svare meg. Det er forksjellige delenummer, men i VADIS så ser begge helt like ut.

Morgis
10/04/15, 08:06
Mest sannsynlig ikke.
Mener Stasjonsvogna har "lengre" henger feste pga den litt lengre bakenden / bakfangeren

stresslessen
10/04/15, 19:18
Det er sant. Antar ihvertfall at selve kroken er lenger da "hengerfestebjelken" sitter noe lenger inn på stv. Snakket med volvo og de hadde et til stv liggende jeg kunne få til en god pris, men blir nok heller en tur på høggeren da. Han på volvo sa forsåvidt at monteringssettet er utgått, vet noen om det inneholder noe mer nytte enn bolter og skiver? Ledningsnettet var fortsatt mulig å få tak i.

Svirre
11/04/15, 02:10
4 x M14 bolter og 6 x M12 bolter går det på å feste dette. Er du heldig så får du skrudd av bakfangeren og komme til via rammevangen. Hvis ikke må du prøve å gjøre det jeg trur skal gå bra, å lurke opp bolt med skive opp i vangen litt foran festehullene til festet. Ska forsøke å montere hengerfeste selv i morra, så får se hvordan det går :)
Ledningsnettet er en 7 leder fra biltema + en tilhengerkontakt. Bør vel være billigere enn å kjøpe hele matta.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

stresslessen
11/04/15, 10:42
Høres bra ut. Men med kabler fra volvo skal det vel være mulig å bare koble i ei kontakt etter det jeg har fortstått? Med kabel fra biltema må man vel stjele strøm fra kablene?w

Du får gi oss en liten rapport på hvordan det går med hengerfeste!

Svirre
11/04/15, 14:07
Høres bra ut. Men med kabler fra volvo skal det vel være mulig å bare koble i ei kontakt etter det jeg har fortstått? Med kabel fra biltema må man vel stjele strøm fra kablene?w

Du får gi oss en liten rapport på hvordan det går med hengerfeste!

Helt riktig at det er kontaktstykke orginalt, men da kan det kobles opp med kabelsko som går på pinnene i kontakten :) Skal gi tilbakemld. Håper at været holder seg! Ligger ikke ute regnvær ;)

stresslessen
11/04/15, 14:14
Jaok. Vet du om det er egen kontakt dedikert til hengerfeste man kobler seg på?

Sitter og venter på bilvaskevær på sørlandet og, så skjønner hva du mener! ;)

Morgis
11/04/15, 17:38
Her er instruksjoner for montering av
originalt hengerfeste 4944
samt
original kabelmatte 4943