PDA

Vis full versjon : Går disse speilene om hverandre??



Paalk
10/04/15, 00:26
Hei folkens!

Jeg er ny på dette forumet, fikk endelig logget meg inn nå og gjort et par søk. Beklageligvis fant jeg ikke svar sannsynlig pga min håpløse rookie status hehe. Spørsmålet er som følger, har akkurat kjøpt en V70 2001 modell til sønnen min. Speilet på passasjersiden er ødelagt og har kommet over et speil brukt nå som har sittet på en 2002 xc70. Så, spørsmålet er vil det passe? Er det samme speilet på de to bilene? Og er 600,- for et slikt speil en grei pris? Eller er det dyrt?

Dette ble masse spørsmål men håper dere er overbærende med en "fersking" på forumet og kan gi meg noen fornuftige svar:)

Mvh
Pål Kristiansen

dieseldyret
10/04/15, 07:14
Både ja og nei. Ble du klokere nå?? :)

Det finnes XC70 (eller V70XC) med både "små" lakkerte speil som er like som S60/V70, men også med større ulakkerte speil. Sistnevnte vil du neppe ha på en vanlig V70.
I tillegg finnes speil-kontaktene med forskjellig antall ledninger avhengig av utstyr på bilen. Speilene finnes nemlig som kun el.styrt, el.styrt + varme, el.styrt + varme + el.innfellbare og tilogmed el.styrt + varme+ el.innfellbare + med markbelysning. Hvorvidt selve kontakten fysisk passer likevel, vet jeg dessverre ikke.

mstrandbo
11/04/15, 00:13
Kontakten passer fysisk allikavel. Bare forskjell på antall ledere i kontakta.
Monterte nettopp et komplett speil med kun varme og el.styring på en bil som opprinnelig hadde hele pakka (innfellbar, markbelysning etc), men som hadde ødelagt speilet. Han trengte ikke innfelling og lys sa han og var fornøyd med å bare få et helt speil igjen.