PDA

Vis full versjon : Volvo V70N gløder ikke



AleksanderK
08/04/15, 23:21
Hei!
Har et problem med V70'en vår. Den gløder ikke, og den er veldig tungstartet når den er kald.
Tuklet litt med glødereleet i går og fikk motorlampe pga det. Skal ikke glødelampen lyse blandt alle ikonene i dashbordet? Ser det er svart til høyre for servicelampen. Er det der den skal være?
Får melding i display til venstre om diesel forvarming, men det har jeg lest at bare er forvarming av kjølevann?


Motor er 2,5 TDI.

Håper på raskt svar fordi dette er veldig slitsomt i lengden.


Legger ved en youtube link.
40KnUDqNmNk

Jimmen
09/04/15, 12:19
Den beskjeden du får i venstre display er glødinga :)
Jeg har 2.5TDI , ikke noe glødelampe som vises der heller, kun i venstre skjerm.

Prøv å gløde 2 ganger, da starter den vell enklere.. Antar du har slitne glødeplugger jeg.

AleksanderK
09/04/15, 14:43
Glødepluggene er byttet i 2007 tror jeg. Slites de på 8 år? Har fått tak i nye. Men burde ikke dårlige plugger gitt feilkode i VIDA?
Har lest ut feil med VIDA, men finner ingen feilkoder.

Jimmen
09/04/15, 19:17
Burde nok det antar jeg, men kanskje de må slites "nok" ?
Skal ikke svare deg sikkert, men jeg holder fingeren på glødepluggene. :)

AleksanderK
09/04/15, 22:47
Har fått tak i noen som er brukt i et halvt års tid. Får prøve å bytte de og se om det hjelper :)

Svirre
11/04/15, 02:13
Glødeplugger er som bremseskiver. Det er "slitasjedeler" som ikke bør kjøres for lenge med. De kan være vanskelige å få ut, og hvis du knekker en, får du noe å bryne deg på.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

RuZleBiFf
11/04/15, 07:35
Timing av dieselpumpe var det som løste starte-problemet på min TDI.
Gjøres hos volvo for 1000kr

Svirre
11/04/15, 14:09
Timing av dieselpumpe var det som løste starte-problemet på min TDI.
Gjøres hos volvo for 1000kr

Det har ingenting med glødinga å gjøre, men hvis det er blitt tungstartet over tid, så tyder det bare på at pumpereima begynner å bli sliten. Bytte av den krever også en justering med VIDA.

jerognal
13/04/15, 22:55
Har du 8 år gamle glødeplugger er det bare å skifte!

AleksanderK
26/04/15, 14:58
Noen ideer om hvorfor bilen begynte å tulle slik i dag? Prøver å få til VIDA slik at jeg får lest ut feilkoden som ligger der. Dette startet etter kaldstart og bilen hadde gått på tomgang i 4-5 minutter.

https://www.youtube.com/watch?v=5pcCUEUfBOo

Jimmen
27/04/15, 19:04
Virker som den kutter en sylinder eller noe, men uansett. VIDA må til.
Kan være så mye, min kuttet litt under kjøring og da var LMM.. men tomgang var helt fin.