PDA

Vis full versjon : Tråd nr. 1000 angående FK i 240.



jollemkay
08/04/15, 18:43
Et punkt i svaret fra Vegvesenet angående B230FK i 240:

"- Opprinnelse på motor som skal brukes må dokumenteres eller donorbil må plomberes før ombyggingen starter"

Jeg har hverken regnummer eller chassinummer på bilen som motoren er hentet fra. Kan dette punktet omgås? Vet noen om tilfeller der man har fått godkjent uten denne dokumentasjonen?

sekse
08/04/15, 18:49
Har du kvittering på kjøp av motoren din?

jollemkay
08/04/15, 19:36
Ja. Men krav til kvittering står i et separat punkt i svaret fra Vegvesenet.

Marius Nilssen
08/04/15, 20:41
Låner tråden til et liknende spørsmål. Jeg kjøpte FK blokk av en kar og betalte kontant, holder det at han skriver en lapp med hva han selger, for hvor mye og at vi begge skriver under?
Er det mulig å få bekreftelse fra Volvo på hvilken bil motor er fra?

Svirre
08/04/15, 21:32
Hvis du får lest av serinr. på blokka, så skal det være mulig å finne ut sånn ca. hvem bil denne er sendt med, men du skal ha en smørblid person på BT som muligens har fått noe helgekos, uten av dette skal påvirke godkjenningen.

jollemkay
09/04/15, 05:42
Fordi BT har faktisk denne kapasiteten? De har altså tilgang til en database med understellsnummer-motornummer-relasjonen?

Svirre
09/04/15, 08:05
BT sitter ikke på annen info enn understellsnr. med vogninformasjon. Volvo kan sitte med disse type opplysningene, men hvis de ikke finner noen konkret bil, så kan det være vanskeligere å få dette godkjent. Du får ta kontakt med BT og høre hvordan du skal gå frem.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

jollemkay
10/04/15, 12:43
Volvo Norge mener de kun får opp motornummer på oppgitt chassinummer. Selv om jeg tror en god runde med noen skikkelige spørringer mot databasen sikkert hadde løst problemet mitt.

Svirre
10/04/15, 15:17
Volvo Norge mener de kun får opp motornummer på oppgitt chassinummer. Selv om jeg tror en god runde med noen skikkelige spørringer mot databasen sikkert hadde løst problemet mitt.

Om de gjør det, så ta med den dokumentasjonen du kan om bilen og legg frem saken for SVV slik den er, ikke en oppdiktet historie. Da er det større sjanse for at det går. Om du kan gå tilbake til den bilen du har motoren fra, så burde det la seg gjøre. Lykke til :)

jollemkay
20/04/15, 07:20
Mekket sammen et script:

#!/bin/bash
vin=YV1945811T1 #1995 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=1995) mod vogn
vin2=YV1945811V1 #1996 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=1996) mod vogn
addr="http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer ="


for i in `seq 1 1000`; do
wget -q --user-agent="" $addr$vin$a -O mid.txt

echo "$i: trying $vin$a"

# grep avregnr
avrgnr=$(grep -Po -m 1 '(?<=\s[0-9]{2}.[0-9]{2}.)[0-9]{4}([^"]*)' mid.txt)

# grep skiltnr
sknr=$(grep -Po '(?<=ingsnummer</th><td>)([^</td></tr><tr><th>Merke]*)' mid.txt)

echo $avrgnr $sknr

if [ -n "$sknr" ] && [ $avrgnr -le 2009 ]; then
echo "$vin$a - $sknr - $avrgnr" >> resultat.txt
rm mid.txt
((a++))
else
rm mid.txt
((a++))
fi
done