PDA

Vis full versjon : XC70 (I) Sommerdekk



-Jørn-
08/04/15, 10:57
Noen som har sommerdekk å anbefale til XC70 2003-2007?
Hvilke dekk vil dere anbefale som holder en stund og ikke slites så fort,har prøvd Marshall,Nokian Hakka Blue

Svirre
08/04/15, 12:33
Hancook er et dekk som har overrasket meg betraklig. Ikke så dyre, de er slitesterke og opplever godt grep med mye vann i veibanen. Ellers har du Sunny som har bedret seg de siste årene, men disse er middelsklasse-dekk. Ellers har du Nokian, Continental, Michelin etc.

dag otto
08/04/15, 14:17
Jeg har veldig gode erfaringer med Continental. Har hatt flere generasjoner av ContiContact til ulike biler og synes de holder kjøreegenskapene godt over lang tid. Disse dekkene er jevnt over veldig gode og jeg synes de holder som forventet mtp levetid. Faren min har hatt Goodyear Efficient Grip Performance på sin bil de to siste sesongene og synes disse dekkene også er meget bra. Det eneste jeg har å utsette på de er at det virker som de slites litt fortere enn feks. continental.
Har også hatt Dunlop dekk for noen år siden og de hadde meget god holdbarhet.
Noen har veldig gode erfaringer med billige- og middelklasse dekkmerker og andre har svært dårlige erfaringer. Dette er jo veldig individuelt og avhengig av bil, hvor man kjører, budsjett og hva man forventer av dekket.

-Jørn-
08/04/15, 14:48
Jeg har hatt Marshall,Nokian Hakka Blue,og et merke som jeg ikke husker og har syntes di ble veldig fort utslitt,hadde bilen inne på 4 hjuls kontroll 2 ganger der de bekreftet at alt var i skjønneste orden,men at dette var biler som var veldig kresen på dekk.Og de anbefalte veldig dekkene som bilen ble levert orginalt med..?
Var det ikke Pirelli de ble levert med ny?

Ketil
08/04/15, 17:20
Jeg bruker Goodyear Efficient Grip Performance og synes det er meget gode dekk. Kommer også som regel meget bra ut i tester.