PDA

Vis full versjon : Ulyd fra girkasse(AWD), hvor får jeg taki overhalingsett? manuell



Hypnotisk
07/04/15, 17:52
Heisann!

Har hatt ulyd i girkassa(manuell) ei stund nå. En slags ulelyd som kommer når jeg kjører over 30km/t og blir høyere og høyere etter hastighet. Hvis jeg kjører i 80km/t , tar inn clutchen og bytter til lavere gir uten å ta clutchen ut blir lyden høyere hvor lavere gir jeg velger..
Merker at dette blir verre da jeg begynner å høre noen rare lyder fra girkassa når den står på tomgang når den er varm.
Merker også at bilen har begynt å hakke hvis jeg bremser på girene, akkurat som om man holder på å kveler den.

Har prøvd to forskjellige giroljer fra maxlife uten hell

Ringte volvo i dag og de fikk ikke taki noen lagre inni girkassa, var kun byttekasser og de ble fort 50 tusen...

Noen som vet hvor jeg kan fåtaki lagre til AWD girkasse som har nogenlunde bra kvalitet?

brynna
08/04/15, 14:45
Hadde du fortalt hvilken bil du har, modell år type osv, hadde det vært så mye enklere å hjelpe deg:)

brynna
08/04/15, 14:50
Har du V70? :http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfoDetails.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=5000&Model_Id=5061&PartGroup_Id=17&Part_Id=7702&Storage_Id=151625305

Huggern, 5000,-

Hypnotisk
08/04/15, 22:21
Hadde du fortalt hvilken bil du har, modell år type osv, hadde det vært så mye enklere å hjelpe deg:)

Hehe ja det var lurt :-)

Dette gjelder en Volvo v70 2,5t awd 1997

brynna
09/04/15, 04:53
Hehe ja det var lurt :-)

Dette gjelder en Volvo v70 2,5t awd 1997

Send en forespørsel til gjengen her: http://www.bil1din.no/

De har et stort nettverk i "volvomekka" Sverige. Overhalingkit av girkasser til andre biler (eks VW) kommer seg på 10-20 000,- Hadde satset på bruktkasse

Hypnotisk
11/04/15, 21:42
Spørs nok om brukt kasse er det beste ja..
Det har seg slik at jeg akkurat har byttet girkasse på denne bilen da kronhjulet løsnet inni girkassa og slo hull på girkassa..
Så litt kjedelig å må lete etter en "ny" girkasse igjen hvis det var lettvint å skaffe overhalingssett, noe det tydligvis ikke er. Så det jeg isåfall gjør er å bytte over lagre fra den gamle kassa med hull i til den "nye". Men hadde egentlig vært greit å fått satt i nye lagre når man først skal gjøre all denne jobben..

Men takk for hjelp, sende da hvertfall en forespørsel til dem :)