PDA

Vis full versjon : Bytte clutch på AC-kompressor, noen med erfaring?



Jakke
06/04/15, 11:38
Vet at jeg har en gåen clutch, er ikke mye anna som kan skrape der vil jeg tro. Høres ut som motoren går på kaldstartstomgang med åpent filter hele tiden egentlig.

Finner clutchset på ebay, så vil tro det er mulig å bytte denne, og det er jo garantert lettere enn å enten tømme systemet selv, så bytte kompressor, så få fyllt på, eller få lagra gassen midlertidig, så bytte kompressoren.

Og jeg tror clutchbytte er billigste løsning uansett...

Men jeg har aldri kika på AC-kompressoren siden den står så kinking til. Blir ikke før jeg vet at noen andre har gjort dette før og vet det går greit å gjøre det.

locked
06/04/15, 14:07
Det er trangt, men langt fra umulig.

Må gjerast fra undersida. Eg har bytta på min V70 D5

Vatnehol
06/04/15, 22:04
jeg har og byttet komplett clutch som jeg kjøpte fra ebay men det var originale deler.
var ikke en kjekk jobb, var på t5'en til frøkna.
Nye clutchen må shimses til og måtte ta den av og på noen ganger for å få dette riktig. brukte en gammel bremsekloss som jeg borret hull i og terset ut clutchen.
heilt klart mye rimligere og har du en helg til overs så er det bare å ta det med ro.
gjor det gjennom hjulbrønnen og underifra. er en stund siden, men om jeg husker rett så løsnet jeg dynamoen og kompressoren for å gjer ting enklere.