PDA

Vis full versjon : 2,5TDi - Dyser som begynner å bli dårlige -> Overhale selv?



Svirre
04/04/15, 14:14
Berit lider av 2 dårlige dyser om dagen. Har sjekke med VIDA, og det er dyse nr. 3 og 5 som begynner å bli dårlige og skiller seg ut i fra de andre. Har sjekket litt rundt og finner dysespisser til litt div. bosch, men ingen som er dedikert til disse. Er det noen som har erfaring med dette?

Fyksen i Lillehammer overhaler alt av dieselutstyr og slikt. Vurderer så ta å undersøke hva det vil komme på å overhale dysene hos dem, om jeg ikke finner et overhalingssett selv. Evt. noen som veit om et som kan brukes? Eneste kravet er at dysespissene gir like fin dusj eller bedre.

Øyvind G
04/04/15, 14:17
Fyksen eller Vestfold elektrodiesel kan skaffe deg deler eller eventuelt gjøre jobben for deg. Mulig du også kan skaffe deler hos Volvo eller Møller.

Svirre
04/04/15, 14:26
Fyksen eller Vestfold elektrodiesel kan skaffe deg deler eller eventuelt gjøre jobben for deg. Mulig du også kan skaffe deler hos Volvo eller Møller.

Ut i fra hva jeg skjønte, så leverer de rep.kit kun til 1 dyse. Dyse 1, 3, 4 og 5 er jo felles, men dyse nr. 2 skilte seg litt ut pga. føleren som sitter på den? Bare noe jeg har hørt. Ikke undersøkt akkurat den påstanden.

konso
04/04/15, 17:03
Jeg overhalte dysene på d24 jeg hadde en gang i tiden. Er lett selve jobben, men du bør ha tilgang til shims og dysetester, for å justere riktig åpningstrykk. Om du har planer for litt høyere effekt så er kostnaden for litt større dysespisser med større fløde ganske liten.

Svirre
04/04/15, 17:09
Ingen tanker om å være så ekstrem. Chipping holder lenge hvis man skal ha litt mer pulver.

Tenker bare på å kunne reparere dysene fysisk.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!