PDA

Vis full versjon : Hvordan demonterer jeg nøkkelen?



Monsen
02/04/15, 00:50
Normalt skal nøkkelen kunne foldes inn i selve " håntaket/plastdelen", dette har kuttet ut på begge nøklene vi har til vår 2004 model. Vet at Volvo har et rep. set, men dette må vel kunne gjøres noe lettere enn å betale nesten en 1000 lapp for et slikt sett. Tips om hvordan jeg demonterer " Plasthåndtaket " er av interesse. Har prøvd, men er litt redd for å ødelegge.

Tom K
04/04/15, 13:54
det ligger en tråd om nettop dette på forumet her en plass, så den senest for noen dager siden

Monsen
04/04/15, 17:01
Takker for tips, da skal jeg se om det ikke går ann å finne den.

degocostly
04/04/15, 18:52
https://youtu.be/i-IJP1KhGWE

Tror den er limet, og må sages opp. Har kjøpt nye nøkler fra ebay selv, men har ikke begynnt å sage enda..

Monsen
04/04/15, 20:01
Fant linken her, og gikk videre til en engelsk side som det stod linket til her inne. Står anvisninger der hvordan du sager opp, jeg brukte en " Junior sag " = kort baufilsag, det funket helt greit. Men sag i sprekken/fugen på motsatt side av der hvor nøkkelen har sitt feste ( feste hvor den dreier rundt ), NB! Demonter " batteridelen " fra " nøkkeldelen " før du starter å sage.

Søkte på nøkkel til V70 på Google, og fikk der opp Skruvat sin variant, var kanskje litt rask da jeg bestilte to stk. Tar da for gitt at jeg bare kan sette over transponderen og selve nøkkelen så skal det fungere. Regner da med at jeg bruker den gamle elektrodelen hvor batteriet sitter montert ( gjør dette valget da jeg ikke vet om det ligger noe elektronikk der som er Volvo spesifikk ), eller kan jeg bare bruke den nye " batteridelen " også? Om jeg ikke husker helt feil så kostet dette ca 280 kr eks frakt pr. sett.

Prøvde å sølvlodde den metalldelen som man trykker ned for å få ut nøkkelen, men den er laget av noe simpelt metall, så den begynte bare å smelte.