PDA

Vis full versjon : Lakkere bremsekaliptere



lassegm
30/03/15, 19:21
Hei.

Jeg skal til å lakkere kalipterne mine og lurer på om noen har noe tips?

Har gått bort ifra å spraylakkere så blir å lakkere de med pensel mens de er installert.

Noen som har prøvd biltemas lakk som kan brukes til det?
Metal maling fra fargehandel?
Hva er bra å rense de med?
Evt grunning?

-Lasse

TurboNoob
30/03/15, 21:11
Jeg kjøpte felglakk på Torshov, og brukte pensel. Ble ganske bra på mine calippere.

Jeg spraya mine med bremserens og blåste de rene med trykkluft.

lassegm
30/03/15, 21:14
Var på thorsov og der hadde de kun spray. Men spurte ikke om felg lakk da. Kan sjekke d ut imorgen...

Svirre
30/03/15, 21:15
Biltema sin kalipperlakk er vel Hammrite? Har ikke lest/hørt noe negativt om dem sin. Et godt lag med lakk og tørkes grundig. Det løser det meste :)

lassegm
30/03/15, 21:16
Så er ikke noe poeng med noe slags grunning mener dere?

Svirre
30/03/15, 21:27
Så er ikke noe poeng med noe slags grunning mener dere?

En ren overflate er god nok grunning for noe som ikke trenger å speile seg i. Dessuten er denne lakken ofte av den seige typen, så den fester seg godt.

lassegm
30/03/15, 21:28
Okok:) toppers for svar!

matsS
31/03/15, 06:32
Jeg lakkerte/malte calipterene mine i forrige uke, med lakken i fra biltema. Den er lett å ha med å gjøre!
Jeg renset først med bremserens og fjernet eventuell rust/møkk, for så å ha på lakken med pensel. [emoji6]

R-M-I
31/03/15, 08:56
Signerer denne.. Biltema sin caliper lakk er helt fin :) Pent blir det også, tørker relativt fort når man er ferdig og er ikke så altfor dyrt heller.

Lasse R
31/03/15, 10:16
Skal kun gjøres reint og det skal ikke grunnes hvis du bruker calipperlakk. Kan bruke bremserens og stålbørste å vaske med.
Biltema's Calipperlakk fungerer godt nok! Påfør med pensel

mrstfu
31/03/15, 15:00
Jeg plastidippa caliperene mine mattsvarte i fjor sommer, sitter fremdeles, det. Null prepwork.

lassegm
05/04/15, 17:26
Men da tok du de sikker av mrstfu ? Tenkte å prøve det uten demontering i første omgang:)

lassegm
05/04/15, 17:27
Har fått tak i calipterlakk på BilT, så blir det muligens imorgen viss været er meldt bra framover, bytter til sommerhjula samtidlig

mrstfu
05/04/15, 17:31
Men da tok du de sikker av mrstfu ? Tenkte å prøve det uten demontering i første omgang:)

Nei. Tok av vinterfelgene, spraya på et tjukt lag, og satte på sommerfelga. Sitter som faen. Den ene caliperen bak var sliten, så klossen lå innpå skiva hele tida, blei kokvarm... og dippen sitter der fremdeles.

Dippen sier de tåler 300°C, men det er uten å miste noe av finishen. Bremser er ikke det som er viktigst for meg at er strøken i finish, så lenge de holder fargen, og fargen holder fint.

lassegm
05/04/15, 17:37
Fargen er hele poenget, ingen som ser med forstørrelsesglass der uansett. Men har når kjøpt lakk, så får vi sje om det er så bra som de sier over her:) blir d bare tull så blir d plastdipp!

mrstfu
05/04/15, 18:25
Lakk funker det og, har pensla calipere med maling fra Torshov. Dippen var billigere og raskere, thats all.

lassegm
05/04/15, 18:39

lassegm
07/04/15, 22:26
Kaliptere ble malt idag med biltema kalipterlakk:) børsted de først med stålbørste godt og reinblåste med luft etterpå. Ble 2 strøk med ca 10min i mellom strøkene. Strøk 2 hadde godt me lakk på penselen og em vag han for å ikke gni for mye på strøk 2.

Skal bytte klosser(greenstuff) og skiver(muligens biltemas sportskiver) i sommer, så da smeller jeg på 2 strøk til:)

Forran:
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/321.jpg

Bak:
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/322.jpg