PDA

Vis full versjon : S40 - maks 3000 omdreininger



Evenve
28/03/15, 02:38
Min 2009 S40 (1,6D) orket ikke mer enn 3000 i dag. Hatt samme problem før, men da var det en trykkgiverslange som hadde smeltet. Dette ble fikset og har vært helt fin siden. Men i dag kom det tilbake. Stått på tomgang over tid med god varme både i kupeen og i motoren. Tåler den ikke dette? Hjalp faktisk ikke å slå av tenninga heller.. Disse motorene må være av svært lav kvalitet?

Loggy
28/03/15, 03:18
Få den ut til volvo å les ut feilkoder.

Jeg har hatt dette 2 ganger på min V50, ene gangen var det dieselfilter som begynte å bli tett, andre gangen var det partikkelfilteret.

Hvor langt er bilen kjørt?

Evenve
28/03/15, 12:28
Har tenkt litt på dieselfilteret selv.. Den har ikke gått mer enn 78.000km, så jeg syns det er litt tidlig med masse problemer. I dag begynte motorlampa å lyse, det gjorde den ikke i går mens jeg kjørte. Får vel ta en tur på Volvo over helga.

Loggy
28/03/15, 12:52
Partikkelfilteret ryker rundt 115-120 på disse..

Lureste er nok å kjøre den inn til volvo, eventuelt om du kjenner noen med Vida+dice som kan lese feilkoder før du begynner å bytte deler på russisk rulett-metoden ;)


Dieselfilteret viste seg å være en svakhet på min når jeg chippa den, fikk chip hos forhandler, å når jeg kjørte derfra etter å ha signert kontrakt begynte den å tulle.. Han ordna selvsagt opp, å da var det dieselfilteret som var problemet

Evenve
01/04/15, 13:02
Tok diagnose på Bilia og det viste seg at partikkelfilteret var potte tett.. Så det er nå renset og jeg satser på at problemet er løst (for en stund) :)

Loggy
02/04/15, 05:08
Når den tid kommer så er det en kurant jobb å bytte selv, litt knotete men du kommer til alt som trengs med litt pågangsmot ;)