Vis full versjon : Stroker kit, volvo S80II D5
th3-1nonly
27/03/15, 08:35
Hei, kikker etter mange måter å få mer kraft utav S80'n, har snublet over et stroker kit som jeg har fått opp øynene for. Noen som har vært borti disse karene før eller vet hva mer jeg burde skaffe i tillegg bortsett fra custom map til bilen etter?
http://www.acm-ab.se/stroker-kit-volvo-vit-motor-5-cyl-100-mm/1461-0
volvoRsport
27/03/15, 08:41
Dette settet er ikke beregnet på dieselmotorer, bare sånn at du vet det.
th3-1nonly
27/03/15, 08:44
Ikke helt hva jeg fikk utav beskrivelsen på delene men.
"Rekommenderas: Motorblock Volvo Vit motor*Diesel, toppdeckas 2 mm."
Og
"Om du vill bygga på bensin block (Ej detta paket som gäller då):
Det går*att montera i Volvo Vit motor*Bensin, då måste motvikterna svarvas ner & kolvar specialbeställas. Detta blir ett dyrare alternativ men fungerar absolut. Offert lämnas på begäran. Ring för mer info!"
Med mindre det var annen grunn som i motor pålitelighet eller noe du tenkte på?
Meningen er å bruke blokka fra en diesel og trimme med bensintopp og tilhørende.
th3-1nonly
27/03/15, 23:23
Ok, da tror jeg at jeg henger med, det var synd, men jeg antar det var litt mye å forvente et stroker kit til en D5.
Skal vel alltids få til noe for D5 blokken da, men antakeligvis til en noe høyere pris. Ser ut som det må spares mer her i gården da.
Takk for info!
250hester og 550nm (eller hva det nå er rica tilbyr) er ikke nok? :P
Jeg tror nok heller ikke det er bunndelen som stopper i første omgang.
th3-1nonly
30/03/15, 07:15
Joa, 250 hester er i alles favør ;-) Dessverre er de aggressive tuningene der enbart for de med manuelt gir. Har jo som plan å rive ut girkassa også og smelle inn en manuell.
(ingen økonomi leksjon takk)
Men det er en plan lenger inn i fremtiden om sånn 4 år. Da skal både girkasse og motor gåes gjennom og evt. overhales, istedet for originaldeler så kikker jeg etter noe det kan være verdt å bytte de ut med :-P
Planen er rundt 300-350 hester med motor og drivverk som er bygget for det. Så må begynne et sted :-P
Med custom ecu, større spisser på injektorene, større turbo og ic, fjerning av dpf og egr så skal det ikke være umulig. Kom over noe på youtube en kveld, og de klarte 27xhk på den siste 215hk med biturbo om jeg ikke tar feil.
th3-1nonly
30/03/15, 10:26
Her er problemet, det må fremdeles være mulig å få den godkjent. Og det skjer ikke uten DPF dessverre, EGR er litt i grenseland men vil til min forståelse fremdeles være grei å ha siden den kjøler ned sylindrene.
Men bi-turboen med 27x høres veldig sannsynlig ut, nysgjerrig på hva som er forskjellen på D5 185 og D5 215 konstruksjonsmessig.
Det jeg vet er at virvelspjeldet er borte og annen type turboer.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.