PDA

Vis full versjon : Kan LH jetronic fungere uten tenningshjerne?



volvotom
27/06/10, 18:10
Har noen spørsmål som jeg håper elektronikkeksperter kan svare på.
For noen år siden så bygget jeg opp en turbomotor med inspr. fra volvo 360 GLT. Inspr. fungerte perfekt seperat fra tenning. Til å drive tenningen, så hentet jeg halvføleranlegget fra en B200K. Sammen så fikk jeg en motor som gikk bra og som jeg kunne justere Co2 og tenning inviduelt.

Nå holder jeg på å leke med tanken om nytt motorbygg. Har en Chevy 305 med TPI anlegg. Jeg har ikke ledningsnettet, kun motor, TPI med alle følere.

Min tanke er å kunne drive denne med LH jetronic system av en eller annen type. Montere inn riktige følere, bygge om spjellhus til mikrobryter typen og luftmengdemåler.

Mitt spørsmål er følgende: Kan hjernen til B280E fungere seperat fra tenning. Kan den drive åtte i stedet for seks dyser og vil luftmengdemåleren som har manuell co justering klare luftmengden som 305 motoren krever?

Jeg tror og håper andre har lekt med tanken og kanskje sitter inne med råd og svar på om mine ville ideer vil fungere. Eller om det finnes LH jetronic uten tennings del som kan styre åtte dyser.

jonass
27/06/10, 18:13
Ta og kjør 8 lavohm dyser og koble de i serie da? Da klarer du deg med lh2.4nett fra 4syl motor
edit: 4 0g 4 i serie såklart

TeamBørnOut
27/06/10, 18:14
Dette vil kreve mange timer med omprogramering hvis det i det heletatt er mulig. skal du ha billig og mye bedre sprut en det 80talls sprutet så sjekk ut adaptronic sprutene (er diskutert på forumet her)

LH jetronic er fra 1980. Mobiltelefoner og tver har kommer langt på de 25årene. samme har "hjernene" :)