PDA

Vis full versjon : V70 2007 - Bytte dempere kun foran og ikke bak?



aarnes
24/03/15, 09:23
Skal bytte fjører og lager foran, vurderer å bytte dempere i samme slengen.
Noen som ser evt. problemer/utfordring med å bytte kun dempere foran til en annen variant?
Nivåreg vil jeg beholde, så de blir ikke byttet, men feks Bilstein B4 eller tilsvarende foran, kombinert med org. nivåreg bak?

Christian
24/03/15, 10:34
Det er ikke noe i veien med å kun bytte foran, men å bytte til en sportsligere demper foran og fortsatt beholde nivåreguleringa bak er rimelig bortkasta.

aarnes
24/03/15, 10:40
Det er ikke noe i veien med å kun bytte foran, men å bytte til en sportsligere demper foran og fortsatt beholde nivåreguleringa bak er rimelig bortkasta.

nå har jo bilen "sportsunderstell" fra fabrikk, så jeg ser ikke helt at det skal bli noen stor forskjell?

jerognal
24/03/15, 18:20
Akkurat bytta alt foran alt på min. monroe gassdempere(var kun det eg fikk fatt i her). Har org. nivå bak. Merker at vognen er litt mykere bak enn foran. men så lenge demperne bak funker beholder eg det slik. Når dempere bak tar kvelden blir det byttet til vanlige bak. Nivådemperne koster 6,5K pr stk.....

Hadde ikke vurdert å bare bytte fjører og lagre foran. DET er bare tull iallefall... (om ikke du VET at demperne framme er nye).

Per Turbo
24/03/15, 20:01
Går helt fint å bare bytte foran, og B4 er jo gode dempere til en grei pris.

Klart å foretrekke å bytte rund baut men.
Nivåmatene dine er kanskje ikke like harde som mine men du vil uansett få en "ny" opplevelse ved å bytte dempere foran.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

shellsas
24/03/15, 20:37
Har nivomat bak på min og har kun byttet dempere og lager foran uten noe problem. Kjørt ca 6000 km nå og er strålende fornøyd.
Brukte Sachs-demper og SKF-lagring foran.