PDA

Vis full versjon : V70 - 35 mm for mye å senke?



Karsko1
27/06/10, 16:39
Jeg har kjøpt meg et senkesett fra Kilen som skal senke 35 mm både foran og bak. Spørsmålet er om det blir for mye og om det er god kvalitet på disse?

Kjørte nettopp med full bil, med originale fjærer som er 11 år gammel, og da var bilen ganske lav bakm slik at dekkene lå inn i hjulbrønnen. Vil det da i fremtiden med senkefjærer ikke være mulig å laste bilen helt eller?
Den har ikke nivåregulering.

Vet at Lesöfors eier Kilen.

Håper på raskt svar, ettersom monteringen vil bli gjort i morgen da bilen skal på verksted..

TeamBørnOut
27/06/10, 17:45
35mm er ikke mye... bilen blir nok høyere en før med de nye fjørene dine. men huskt at v70 ofte har nivåmatregulering bak.. men det har du sikkert sjekket :)

Sunflyer
27/06/10, 17:56
fra hvor regner man egentlig 35mm siden du mener at den blir høyere ?

TeamBørnOut
27/06/10, 17:58
11 år gammle fjører har ofte sunket MYE

Joakim-G_R
27/06/10, 21:48
fra hvor regner man egentlig 35mm siden du mener at den blir høyere ?

Fra nye orginale friske dempere og fjærer. Hva ellers?

Karsko1
27/06/10, 22:01
Men burde jeg bytte støtdemperne også? Når jeg først er igang.

Joakim-G_R
27/06/10, 22:08
Om det ikke er gjort på 11 år, JA. Er absolutt verdt å gjøre det uansett, om det er en liten stund siden.

Karsko1
27/06/10, 22:44
Vet ikke når de ble byttet sist. Vet heller ikke bestemt når fjærene ble sist byttet. Men har en følelse av at det er veldig lenge siden. Jeg har eid den siden november...

Joakim-G_R
28/06/10, 00:49
Aha, men da ville jeg nok ha byttet dempere også, så er du helt 100% sikker på når det er gjort.

Noen sportsdempere av et slag er også og anbefale, da disse fungerer bedre (skal gjøre.) enn vanlige orginaldempere.

Karsko1
28/06/10, 06:32
Bilen skal på verksted imorgen, så rekker ikke få tak i noen til det, men kan heller få gjort det i tilknytning til eu-kontrollen til høsten/vinteren:)

Karsko1
28/06/10, 22:14
Tilbake til et spørsmål jeg ikke fikk besvart. Er dette bra fjærer?:)

TeamBørnOut
28/06/10, 22:28
lesjöfors kan lage fjører de:)

Karsko1
28/06/10, 22:52
Tolker det som at det er gode saker?

De er TÜV godkjent, så det er jo bare å droppe innom på biltilsynet, og det er i orden?;)

Joakim-G_R
28/06/10, 23:11
Nja. Kan hende de klager på at du må ha kortere dempere, eller sportsdempere, om det står det i TÜV-godkjenningen. Men det skader ikke å høre. :)

Husk å SPESIFISERE at du skal godkjenne senkesett og trenger da evt en dobbelt-time.. Det hadde de nemlig ikke satt opp til meg en gang, da måtte jeg dra derifra igjen, og bestille ny time.. Fikk ny time senere på dagen, etterhvert....

Karsko1
28/06/10, 23:26
Hvor mye skal Jens ha for å få det registrert?

Jeg skjønner ikke bæret av TÜV gokjenningen, fikk kun med tysk utgave... Eneste jeg har klart å se er at de er godkjent for et større akseltrykk foran enn det som står i vognkortet at bilen har;)

Joakim-G_R
28/06/10, 23:33
Husker ikke, mener 430 kr ellernoe slikt, og nytt vognkort. :)

Trenger ikke skjønne bæret heller, det er det faktisk opp til Biltilsynet å skjønne. De påsto at jeg skulle fremskaffe en godkjent oversettelse også. Dvs en som en tolk eller advokat har laget, skrevet under på og gått god for.

Det slapp jeg også, etterhvert. :) Da var jeg lei..

Sunflyer
29/06/10, 00:55
Fra nye orginale friske dempere og fjærer. Hva ellers?

okay,men hvordan vet jeg hvordan et senkesett blir seende ut på en eldre bil da ?

TeamBørnOut
29/06/10, 06:19
finner bilder av den i brosjyrer og ser for deg den bilen litt lavere :D
Men du kan jo kjøpe justerbare også hvis du vil bestemme litt selv

Joakim-G_R
29/06/10, 08:59
okay,men hvordan vet jeg hvordan et senkesett blir seende ut på en eldre bil da ?

Hvordan skal en senkesett-produsent vite hvor mye din bil har sigi over lenger tid? Er sånn det alltid er, derfor mange blir skuffet over høyden på Lesjöfors sitt 35mm senkesett til 200 og 700-serien bl.annet, da de glemmer at det senker 35mm fra friske fjører, og ikke fra fjører som har fått mista formen over flere år. :)

Karsko1
29/06/10, 20:51
Jeg håper det blir greit på bilen min hvert fall. Er ikke ute etter mye senk, da hadde jeg gått for noe som gav mer senk. Men disse skal gi litt mer sportslig feeling enn vanlige. Snakket med mekanikern som hadde inne bilen. Han hadde ikke tid til å montere fjærene, men han mente at de som sto på var godt segen, spesielt bak... Så det blir nok greit:)

Sunflyer
03/07/10, 18:51
Takk for svar Joakim :) Jeg har ikke så mye peiling på det her hehe, men tror dere detta senkesettet ville blitt bra på en v70 da ?

http://scstylingno.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=7377

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvodelar-styling-reservdelar-bildelar/volvo-v70-styling-reservdelar/vaghallning-bromsar-7/coilovers-till-volvo-850-s70.html


Står ikke hva slags merke det er

GeTReibeAktienGesellschaf
03/07/10, 19:17
En annen grunn til at kilen/lesja tar forbehold om hvor mye senk man får er at forran så varierer tyngden litt etter hva man har under panseret.

Manuell eller automat, ac eller ikke, turbo eller sugemotor.
Orginal senkefjører får man noen ganger i to varianter av for "tung eller lett bil"
Større utvalg koster naturligvis mere.

Kilen har som regel ett sett som dekker begge deler og derfor kan det variere noe i hvor lav bilen blir forran.