PDA

Vis full versjon : Høydejustering faceliftlykter



hassekanon
23/03/15, 21:22
Jeg har nettopp montert faceliftlykter på en 2002 v70. Alt fungerer fint og jeg har flyttet over el-motorene til høydejustering fra gamle lykter til nye. Disse har en 7mm sekskantskrue for manuell justering av lyshøyden i tillegg til den elektriske. Problemet jeg har er at med den manuelle justeringa makset ut nedover og den elektriske justeringen makset ut nedover, lyser fortsatt nærlysene så høyt at biler som kommer i mot blinker på meg.

Er det noen som har en løsning eller tips til en fiks av dette?

EvolveR
23/03/15, 21:35
du er sikker på at du har satt inn pæra riktig?

locked
23/03/15, 21:59
Du må vel bruke høgdejusteringa i bilen omvendt når du monterar facelift lamper. Altså ved å stille lyktene maksimalt oppover så går lyset nedover.

Jakke
23/03/15, 22:03
Er det ikke bare å bytte om to kabler på kontakten da, eller inni lykta? Litt seint nå som det er montert da. Men det er vel så enkelt. Samme problemet med xenon-faceliftlykter på pre-facelift med original xenon også, lysene sto rett til himmels nesten, mener jeg å huske folk sa.

hassekanon
23/03/15, 22:51
Du må vel bruke høgdejusteringa i bilen omvendt når du monterar facelift lamper. Altså ved å stille lyktene maksimalt oppover så går lyset nedover.

Det stemmer. Justeringa blir omvendt, men selv med hjulet skrudd maks "feil vei" står lysa noe sånt som 2 grader oppover.

hassekanon
23/03/15, 22:52
Er det ikke bare å bytte om to kabler på kontakten da, eller inni lykta? Litt seint nå som det er montert da. Men det er vel så enkelt. Samme problemet med xenon-faceliftlykter på pre-facelift med original xenon også, lysene sto rett til himmels nesten, mener jeg å huske folk sa.

For å snu den elektriske høydejusteringa?

Jakke
23/03/15, 23:28
Jepp, den får jo in 12V en plass, og det går jord ut en anna plass, mener å huske at selve motoren har en separat og jordkabel, så dermed kunne de snus i kontakten. Hvis ikke kan ledningene inn i motoren byttes om på. Om det er fler enn 2 (som er sannsynlig) så må man jo finne ut hva som er hva først da.

Jimmen
24/03/15, 20:30
Jepp, den får jo in 12V en plass, og det går jord ut en anna plass, mener å huske at selve motoren har en separat og jordkabel, så dermed kunne de snus i kontakten. Hvis ikke kan ledningene inn i motoren byttes om på. Om det er fler enn 2 (som er sannsynlig) så må man jo finne ut hva som er hva først da.

Han jeg kjøpte min av, påsto det ikke gikk.
Var første som slo meg og siden jeg har facelift lykter at jeg bare kunne snu polarititen men det gikk altså ikke sa han, ikke har jeg prøvd heller :p

Jakke
24/03/15, 20:31
Det virker jo logisk da, og innenfor lykta så er det jo ikke noe CANBUS eller andre rare greier, bare +12 og jord. Så skulle jo ikke by på problemer i teorien.

hassekanon
24/03/15, 21:24
Later til at en kan bytte om de ytterste av de tre lederne for å vende, men skjønner ikke hvordan det skal resultere i lavere justerte lykter. Er jo enten maks ut eller maks inn den løftepinnen.