PDA

Vis full versjon : Volvo 740 Diffsperre



Børven
23/03/15, 17:59
Hei, Nåken som har erfaring med lamell sperr fra 740 92 modell.:p Lurer på korleis den oppfører seg med høy effekt og drifting? Av og til vill den bare spinne på 1 hjul. Er det nåken mulighet om shimsing av denne? Eller lønner det seg og skifte heile ?

Børvis;)

Svirre
23/03/15, 19:02
Ut i fra hva det jeg har opplevd med lamelldiff som har rulla noen km er at den av og til kan spinne på bare 1 hjul. Om du sikter til orginal diff så er ikke den akkurat glad i spinning på tørr asfalt. Den vil også kobles ut automatisk ved hastigheter over 40km/t. Så hvis du skal ha noen som virkelig sitter, så må du invistere i en diff til noen tusen.

Børven
28/03/15, 18:39
Okei :)

Kauto
04/04/15, 15:10
Det er slyngdiffen som "kobles" ut over 40km/t, men har selv hatt den på ene 945 jeg hadde. Når man hærje på 2 gir på tørra låste den ikke opp i "sladd" den kunne koble seg ut når man tok kontra over 40km/t pga bilen var som en båt å kjøre :P Men bare gi den et lite spark i clutchen så var den kobla til igjen. Lamell diffen lager 2 spor på tørra over 40km/t ;)
Men kommer selfølgelig ann på hvor slitt/god den er.
Vill anbefale truetrac drev sperre vist du bruker bilen mye på vei

Børven
04/04/15, 15:32
Blir vell mest bane fram over.
Men kor dåkke kjøper true track?

eab
04/04/15, 17:11
Jeg har kjøpt et par stykker fra summit. Nå har de vel kommet så langt at riktig type dukker opp hvis du bare søker på volvo truetrac. Dessverre har jo både prisen på diffen og dollaren skutt i været.

og kauto: Kauto har overskredet det maksimale antall private meldinger som kan lagres, og kan derfor ikke motta flere meldinger, før disse blir slettet.

Børven
04/04/15, 17:16
Denne da ? http://m.summitracing.com/search/make/volvo?keyword=volvo%20truetrac&ar=1&kr=volvo%20truetrac

eab
04/04/15, 17:18
jepp, det stemmer.

Børven
04/04/15, 17:20
Kje alt for galen pris de då.

Kauto
07/04/15, 22:58
Eab : Har sletta litt i innboksen nå :)
Børven : Vist du skal kjøre mest på bane er det jo mange som bruker lockersperre og bare sveiser sperre. siste er billig ihvertfall å veldig lekent vist du skal spinne mye :) Kjører selv med truetrac sperre å er veldig fornøyd med den! alltid 2 spor på tørra! ;)
Men husk prisen på truetracen er pluss alle lager nye i tillegg*

Børven
08/04/15, 05:05
Ja har sveiset sperre før :) men kan vell kje sveise lamell sperra.
Ja blir nok et par kroner ekstra.

Lasse R
08/04/15, 06:06
Euro-96

Børven
08/04/15, 12:41
Euro-96 ??

Svirre
08/04/15, 12:44
Euro-96 ??

LaSSis har bare tagget en bruker :)

Børven
08/04/15, 12:45
Åja. Haha

Lasse R
08/04/15, 13:34
Tenkte han hadde litt info om dette emnet! :D

ellingsøyern
08/04/15, 14:48
det finnes et par metoder for å få en org. lamelldiff til å sperre, men vær obs på at kryssbolten på desse tåler lite. Første pri er vel å sette i nye lameller, pedersen har både nye lameller og ny kryssbolt(forsterket?). Men det vil bli billigere på sikt å kjøpe truetrac, holder i lange baner. Lamelldiff er bra når det funker, men er så mye inni den så kan gå skeis, det er det ikke i en truetrac.

http://www.davebarton.com/volvorearends.html

Børven
08/04/15, 14:50
Åja, takk for svar. Lamell diffen får røyndt seg til den gir opp jaffal. Så ser eg ka eg gjer.