PDA

Vis full versjon : V70 07 - innfelbart speil fungerer ikke lenger



aarnes
20/03/15, 10:09
På Onsdagskveld gikk begge speila inn når jeg parkerte, på torsdags morgen kom bare et ut igjen. Ingen antydning til bevegelse i motoren til speilet lenger.
Alt annet fungerer (varmetråder, justering, belysning osv) så jeg mistenker at motoren har tatt kvelden.

Noen som vet om den er å få kjøpt løst fra en 3part? den ligger ikke i VIDA, men det er jo bare en liten motor.

Evt. noen som har en liggende?

Alternativet er å kjøpe det som tilleggsutstyr fra Volvo - to nye speilhus

Per Turbo
20/03/15, 12:09
Eller kjøpe ett brukt speilhus fra feks Sverige.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
20/03/15, 13:00
Eller kjøpe ett brukt speilhus fra feks Sverige.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

spørsmålet er jo hvor lenge det fungerer... og når ryker det på andre siden?

Per Turbo
20/03/15, 13:02
Nada garantier uansett. Bortsett fra en kul greie er det egentlig bortkasta, for ja, de ryker enten i motorene eller ledningsbrudd [emoji106]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

sekse
20/03/15, 13:39
Like greit å få tak i et brukt speilhus ja. Sjekket at det er strøm fram til motor?

Har ikke du sånn function extender? Blir jo mer slitasje på motorene ved å bruke den funskjonen hver bidige gang man skal kjøre.

aarnes
22/03/15, 00:22
Like greit å få tak i et brukt speilhus ja. Sjekket at det er strøm fram til motor?

Har ikke du sånn function extender? Blir jo mer slitasje på motorene ved å bruke den funskjonen hver bidige gang man skal kjøre.

jo jeg bruker CFE, men hvis du ser på stort sett alle andre Volvoer som har auto-innfellbare når man låser bilen så bør det jo ikke være noe mer slitasje på min enn på andre?
Mulig motoren er konstruert annerledes på de, men.

Har ikke målt strømmen, men rart at det bare skjer "over natta".
har også en mistanke om at det er CFE som bugger - det skjer fra tid til annen at en dør ikke låses osv.

Per Turbo
22/03/15, 12:57
Om du viste hvor mange biler som har brudd i kabler på autoinnfellbar speilbruk...

Gud veit hvor mange det ble byttet på av XC60'er den perioden jeg jobbet med Volvo.





Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
22/03/15, 21:53
Om du viste hvor mange biler som har brudd i kabler på autoinnfellbar speilbruk...

Gud veit hvor mange det ble byttet på av XC60'er den perioden jeg jobbet med Volvo.





Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

ok, takk for info.
Da skal jeg ta en sjekk av speilet først.