PDA

Vis full versjon : Vann i dieselfilter på V70 Tdi -97 mod.



J. Stoltenfjott
16/03/15, 17:12
Hei.

Er det noen som kan gi meg en god beskrivelse på hvordan jeg tapper vann av dieselfilteret?

Tusen takk for "fornuftige" svar:cool:

Sagen
23/03/15, 09:53
De fleste filter har en tappeplugg i bunnen med en liten "tut. Løsne denne! Åpner du den forsiktig, så vil du merke at de første dråpene som kommer ut er vann. La det deretter renne til det bare kommer diesel. Et triks kan være å sette på en slangestump på "tuten" eller rigge deg til med en trakt eller lignende. Greit å samle opp det du heller ut, så det ikke blir så grisete.. Men, hadde jeg først fått vann i dieselfilteret, så hadde jeg like gjerne satt inn et nytt. Ville også undersøkt om det kan være vann i dieseltanken, siden du også har det i filteret.

jerognal
26/03/15, 20:08
Vann i filteret kommer et sted fra. Er det mye der det kommer fra vil filteret til slutt ikke funke mer...
Det første jeg tenker er lekkasje fyllerør?
Har du vann i tanken kan du få dieseldyr = store problemer. Da må tanken rengjøres skikkelig. Du kan og bruke ALLRON for å forhindre dieseldyr. (Dette er noe gutta på båtplassen.no vet mye mer om. Skal finnes mer effektive midler enn ALLRON).