PDA

Vis full versjon : B230et tenner ikkje på syl 2 og syl 3



s4nd3r
15/03/15, 13:36
ja, da starta plutslig god volvon etter 2 år i dvale.. men, på tomgang så sviver den fint (så sin måte) å når eg gasser på litt så kutter den tenninga på syl 2 og syl3. sjekka med tennings pistol.
kan det vere så enkelt som coilen har begynt å gitt seg? las fort på noen vag sider om en coil har 2 tendspoler..
plugger, ledninger, rotor og fordeler lokk har ikkje så mange mil på seg. kansje gått 300mil.. kjøpt på bcb.. tok av fordelerlokket, og var noen små krater på tappene. så fann ett gammalt lokk som såg nytt ut. bytta til det og den blei pittelitt bedre..

tipps og råd..?

s4nd3r
15/03/15, 17:09
Prøvde en ny coil. Ingen forsjell.. Satt tennings pistolen på kabelen mellom coil og fordeler. Å den nermest lyste. In til motorn bjynte å halte da bjynte pistolen å blinke..

Team Tynner
15/03/15, 18:09
Prøvd med andre styreenheter?Målt spenning inn på coilen når den begynner å fjuske?

s4nd3r
15/03/15, 18:20
Nei. Har ikkje prøvd det.. Måle med multimerer inn på coilen er ikkje vitts. Sjer så fort att multimeteret får det ikkje med seg.. Men tennings pistolen på ledninga fra coilen gjor susen..

s4nd3r
06/04/15, 22:33
Å faen.. Kom på en ting.. Har nå søtte og tråla gjennom guiden fra b230a til b230f tråden.. Å der er det en del snakk om jording.. Dysene opner og stenger med joringa. Å ikkje plussen. Om eg forsto det riktig? Å det er nokk slik på motronicen og..
Der gjor eg nokk noe dumt.
For. På fjulrailen er der 2 jordings ledninger. Å dei var omtrent avgnagd. Så da tok eg likså gjerne begge ledningene og stappa dei inni en kabelsko. Det var nokk dumt. Å blir kluss med heile systemet? Er vell en grunn til det er sånn.. Eller tar eg feil nå? Har og funne ett lednings brudd på motronic elnettet. Som kansje ha litt å gjør med den starta av og til og andre ganger ikkje startet. Men men.. Lh2,4 swap er på gang...