PDA

Vis full versjon : V70 TDI. Får ikke diesel.



HAS
14/03/15, 16:14
Sliter litt med en v70 om dagen. Jeg kjøpte den for to år siden med motorhavari og har nå omsider fått overhalt motoren og fått den på plass igjen. Problemet er dieseltilførselen. Samme hvor mye jeg kjører den på starteren så kommer det ikke diesel til dysene. Har ikke skrudd til noen av rørene på dysene og ikke satt i glødepluggenne enda. Har også bytta dieselfilter og fylt det helt opp. Har og satt 12v rett på solenoiden for å være sikker på at den er åpen. Alt av slanger ser bra ut.
Tips mottas !!! Ps: det gikk ikke ann å starte bilen når jeg kjøpte den pga motorens tilstand.

brynna
14/03/15, 19:37
Tom for diesel kanskje??? Eller at rør bakover er tett??? 850 bensin har et filter i tanken mener jeg å huske???

Blås bakover mot tanken og hør om det "bobler i tanken" PS. Åpne påfyllinga

245 V8
14/03/15, 20:35
Hiver meg på denne tråden, har samme problem her etter et reg-reim havari, får heller ikke kontakt med startsperre via diagnoseapparat. Har prøvd 12v på solenoiden eg også :/

HAS
14/03/15, 20:46
Har fylt på diesel så det er i orden. Har og har satt kjeften på begge slangene som går bakover fra filteret og der er det åpent. Kan ecu ha tatt kvelden? Ikke godt å si hva forrige eier har rota med....

Sagen
23/03/15, 09:56
Har aldri hatt nevnte problem.. Men kan det være en idè å sette trykk på dieseltanken..? Kanskje det lar seg gjøre å presse frem dieselen på den måten?

Svirre
23/03/15, 15:24
Dra på biltema og kjøp en klemmebelg som man bruker til båt. Sett den på før filter med slangeklemmer, så får du pumpa diesel fremover. Da kan du også klemme trykk på systemet etter belgen for å se om det kan være noen lekkasjer.

Det er heller ikke sikkert at du får diesel fremover ved å kjøre den på starteren. Dette er selvsugende pumpe som ikke får trykk, så det er ikke sikkert at alle o-ringer er 100% tette etter at du har demontert dette over så lang tid.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

HAS
23/03/15, 21:33
Dra på biltema og kjøp en klemmebelg som man bruker til båt. Sett den på før filter med slangeklemmer, så får du pumpa diesel fremover. Da kan du også klemme trykk på systemet etter belgen for å se om det kan være noen lekkasjer.

Det er heller ikke sikkert at du får diesel fremover ved å kjøre den på starteren. Dette er selvsugende pumpe som ikke får trykk, så det er ikke sikkert at alle o-ringer er 100% tette etter at du har demontert dette over så lang tid.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Pumpebelg innkjøpt ☺ På Jula ☺ Skal se på saken i påska.

Svirre
23/03/15, 22:34
Lykke til :) Gi tilbakemld. på hvordan utfallet blir!

HAS
12/04/15, 17:21
I dag fyra maskinisten :) Den vesle plata på den hvite plastdingsen på returen (oppå filteret) satt feil vei så jeg plutselig. Så den dro inn falskluft der. Den klemte ikke plastdingsen helt ned. Litt flaut det ja. Jeg så jo at den sto feil vei men trodde det ikke hadde noe å si, men det var en liten kant under der gitt. Godt å få skrudd litt bil i dag å få start. Har ikke hatt tid til å se på den etter at jeg skrev inn første post men satser på å få den på veien nå snart :)