PDA

Vis full versjon : Volvia Forsikring



Morgis
13/03/15, 09:53
Fant ingen tråder om vår trofaste Volvo forsikring, Volvia, så da lager jeg min egen.

Har hatt Volvia i flere år nå, både på volvoene mine og Landroveren min.
Har ingenting å utsette på Volvia. Kjapp, ryddig og smertefritt håndtering når jeg har trengt dem.
Kun originaldeler benyttes og det er gode leiebilavtaler når uhellet er ute.

Ingen bonustap ved viltpåkjørsel.
Kun egenandel ved "naturskade".

Gode priser, i tillegg til VCCN medlemsrabatter på toppen: http://forum.vccn.no/showthread.php?46983-Volvia-Forsikring&highlight=volvia

Tommel opp :)

th3-1nonly
13/03/15, 10:10
Jeg brukte å ha Volvia og har vel ingenting å utsette på de, men for min egen del ble de for dyre siden jeg er under 23. Problem nummer to var at jeg ikke helt kopet med den 3 måneders av gangen forsikringen. Jeg må trekkes en gang i måneden ellers mister jeg fullstendig oversikten. Visste ikke at det var rabatter ved å være medlem i VCCN da.


Sent from my Windows phone using Tapatalk

Braathen142
13/03/15, 12:22
Når jeg kjöpte V70`n på slutten av sommern i fjord, tok jeg også forsikringen på Volvon hos Volvia. Og angrer ikke!
De var litt dyrere enn der jeg har pleid og ha forsikringene mine men med tanke på atter hvor enkelt det blir vis uhellet er ute så ser jeg det som verdt det!
Med tanke på verksted, deler og hjelpen man får da.

Jeg trekker det også hver mnd direkte fra Volvokortet (vet ikke om det finns i Norge?) jeg har uten pris tillegg og får da også poeng av det så jeg får 50kr kuponger til og bruke hos Volvo ;)

sekse
13/03/15, 12:41
Har ikke hatt skadeoppgjør med Volvia men er veldig fornøyd med de så langt. Fikk veldig god pris hos de.

th3-1nonly
13/03/15, 12:49
Jeg likte jo det at de hadde motor og drivverksgaranti til 250k km. Det er jo en fordel for den som har skikkelig uflaks og kan få hjelp til å fikse det. Akkurat det var nok av et selgepunkt for min del sånnsett, men igjen, betalingen av forsikringen funket ikke for meg. Ellers var de et kjempeselskap med god service så lenge jeg var hos de.
Sent from my Windows phone using Tapatalk

Øyvind G
13/03/15, 13:39
Jeg hadde Volvia i noen år da de faktisk var billigst av alle for en ung kunde. Har god erfaring med de, men hadde aldri noe skadeoppgjør når jeg var kunde hos de.

Årsaken til at jeg ikke bruker Volvia lenger er fordi jeg har kjøpt hus og har samlet aller forsikringene.

Rcar
25/03/15, 08:24
Volvia kan så absolutt anbefales ja.
Tror faktisk det er en av de tryggeste/beste plassene man kan forsikre Volvoen sin.
Svært ofte billigst på bilforsikringen (isolert sett); men kan slite litt med å matche rabattene man får som totalkunde i en av de store selskapene.
Per i dag har jeg kun Volvia på nybilen (grunnet meget bra 3 års nybilavtale).
Resten av Volvoene er derimot forsikret hos de jeg har hus, innbo, reise, person, båt, mc hos. (Men da utelukkende pga total pris)

Mitt kjennskap til Volvia fikk jeg selv for ca 15 år siden som ung Volvoeier; da jeg til min store glede sparte nesten 2/3 av årlig forsikringspremie ved å bytte til dem (kontra de store)

Rcar

anders85
25/03/17, 15:00
Ryddig og god service. Min 2008 XC70 fikk gearkasse havari. Den var på tidspunktet 7 år og 11 mnd gammel med 220km på telleren. Pris for bytte av gearkasse hos Volvo kom på 100 000kr, jeg fikk egenandel på 25 000kr. Altså volvia tok 75 000kr på sin kappe[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
05/06/17, 08:50
Ryddig og god service. Min 2008 XC70 fikk gearkasse havari. Den var på tidspunktet 7 år og 11 mnd gammel med 220km på telleren. Pris for bytte av gearkasse hos Volvo kom på 100 000kr, jeg fikk egenandel på 25 000kr. Altså volvia tok 75 000kr på sin kappe[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jo rett og slett; LATTERLIG bra :D
Gøy å høre.

Rcar

hgnubel
05/06/17, 17:37
Ble Volvia-kunde jeg også nå, alle de vanlige tingene til omtrent samme pris som fagforeningsavtalen til fruen som jeg har nyttegjort meg av noen år.

Og så en grei gulrot nå når jeg fikk meg en ett år gammel V70: Hvis bilen blir totalskadet og kondemnert de neste to årene får jeg en fabrikkny bil. Som da må bli en V90..

regeli
06/06/17, 20:42
Hos meg skulle Volvia ha 1500kr mer i året enn hva If skal ha, så helt uaktuelt fra min side :P

hgnubel
07/06/17, 07:54
Hos meg skulle Volvia ha 1500kr mer i året enn hva If skal ha, så helt uaktuelt fra min side :P
Spesielt.. Særlig når Volvia er levert av If.

Benjamin
07/06/17, 08:09
Hos meg skulle Volvia ha 1500kr mer i året enn hva If skal ha, så helt uaktuelt fra min side :P

Samme gjelder gjensidige. Volvia skulle ha rundt 1500-2000kr mer i året


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel V
07/06/17, 11:45
Samme her. Volvia skulle ha 2500,- mer i året enn Gjensidige bare på V70en. Hos Gjensidige pleier jeg å få rundt 3 000 i kundeutbytte hvert år, så det gjør jo at det skiller 5500,- i året på å bytte til Volvia.

Alfs80
10/06/17, 15:17
Jeg fikk pris på min fra Volvia på ak det dobbelte som jeg betaler i dag så skjønner ikke hva dere har🤓

TurboNoob
11/06/17, 20:51
Vi fikk bedre pris på V60'n i Volvia enn i If. Husker ikke hvor mye....

Mastodon
12/06/17, 06:52
Volvia ligger tusenlappen under alle andre jeg har sjekket på begge mine Volvoer...


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

volvo245gl
05/11/17, 09:31
Fikk sprekk i frontrutenpå 940-en her om dagen.
Fikk ny rute, uten å betale egenandel.
Forrige forsikringsselskap jeg hadde var det egenandel på 2000, her tok Volvia alt!
Glassfirmaet lurte på hvilken superavtale jeg hadde!

svima
06/11/17, 19:25
Fikk sprekk i frontrutenpå 940-en her om dagen.
Fikk ny rute, uten å betale egenandel.
Forrige forsikringsselskap jeg hadde var det egenandel på 2000, her tok Volvia alt!
Glassfirmaet lurte på hvilken superavtale jeg hadde!

Litt pussig om du fikk det hos ett glassfirma, men Volvia dekker hele egenandelen hvis jobben blir gjort på merkeverksted. Det er noe nytt de kom med i år.

volvo245gl
03/12/17, 08:45
Litt pussig om du fikk det hos ett glassfirma, men Volvia dekker hele egenandelen hvis jobben blir gjort på merkeverksted. Det er noe nytt de kom med i år.

Vet ikke om Volvo har "merkeverkstedsavtale" med de??
Men har månedsfaktura hos Volvia.
Men etter rutebyttet gikk månedsprisen opp 22 kr.....

Runet
10/12/17, 01:18
Volvia skulle ha 11500 pr år for min XC90T8 med 20000km pr år, full bonus og egenandel på 9000,-
Da ble avtalen lagt inn fra forhandler der jeg kjøpte den ny 22.11.2017. Dyreste tilbudet jeg har fått på T8en.
Kanskje nettopp Volvia er den eneste som vet at dette er en skikkelig skitbil som koster så inn i helvete å reparerere at de tar i skikkelig på premien.
Og ja jeg er så gammal atte fy... over 50 år. Jeg er nok en risikoperson..
If ga meg lavere pris, men jeg klør meg i hodet: En av verdens sikreste biler på aktiv og passiv sikkerhet, men jeg har aldri hatt en så dyr bil å forsikre. Og jeg har/har hatt mye rart: Lotus Elise, MB C36amg, MB GL, Alfa Romeo GT 3,2 osv...
Og jeg bor i en kommune med 6000 innbyggere, så det er ikke akkurat risikosone dette....
I tillegg er kona medlem av Utdanningsforbundet som har avtale med Tryg, men de låg midt mellom If og Volvia.
Jeg har også en firmabil i Oslo på en selger jeg har der. En V90CC D4. Jeg sparte 5000 pr år på å bruke Frende i stedet for Volvia.
Jeg skjønner ikke systemet til selskapene...

-Tommy
13/12/17, 07:20
Volvia skulle ha 11500 pr år for min XC90T8 med 20000km pr år, full bonus og egenandel på 9000,-
Da ble avtalen lagt inn fra forhandler der jeg kjøpte den ny 22.11.2017. Dyreste tilbudet jeg har fått på T8en.
Kanskje nettopp Volvia er den eneste som vet at dette er en skikkelig skitbil som koster så inn i helvete å reparerere at de tar i skikkelig på premien.
Og ja jeg er så gammal atte fy... over 50 år. Jeg er nok en risikoperson..
If ga meg lavere pris, men jeg klør meg i hodet: En av verdens sikreste biler på aktiv og passiv sikkerhet, men jeg har aldri hatt en så dyr bil å forsikre. Og jeg har/har hatt mye rart: Lotus Elise, MB C36amg, MB GL, Alfa Romeo GT 3,2 osv...
Og jeg bor i en kommune med 6000 innbyggere, så det er ikke akkurat risikosone dette....
I tillegg er kona medlem av Utdanningsforbundet som har avtale med Tryg, men de låg midt mellom If og Volvia.
Jeg har også en firmabil i Oslo på en selger jeg har der. En V90CC D4. Jeg sparte 5000 pr år på å bruke Frende i stedet for Volvia.
Jeg skjønner ikke systemet til selskapene...

Hørtes veldig pussig ut, tror jeg ville ringt til Volvia. Jeg sjekket en V90 T8 på meg (70%/26år) med 20.000km pr. år og fikk en pris i rundt 6000,- i året.

Volvia har forøvrig vært uten tvil det billigste forsikringsselskapet på alle mine siste Volvoer. Har sjekket opp i V60 D6'en jeg kjører nå og nærmeste tilbud har vært nesten dobbel pris. Betaler idag 5300 pr år for 20000km.

volvoRsport
13/12/17, 12:00
Vet ikke om Volvo har "merkeverkstedsavtale" med de??
Men har månedsfaktura hos Volvia.
Men etter rutebyttet gikk månedsprisen opp 22 kr.....

Faren min byttet rute på et uavhengig verksted for ca 1,5 mnd siden, fikk brev i posten fra Volvia for noen uker siden om at han fikk igjen egenandelen ved å sende en epost med bl.a. kontonummer til dem.

Runet
16/12/17, 01:17
Hørtes veldig pussig ut, tror jeg ville ringt til Volvia. Jeg sjekket en V90 T8 på meg (70%/26år) med 20.000km pr. år og fikk en pris i rundt 6000,- i året.

Volvia har forøvrig vært uten tvil det billigste forsikringsselskapet på alle mine siste Volvoer. Har sjekket opp i V60 D6'en jeg kjører nå og nærmeste tilbud har vært nesten dobbel pris. Betaler idag 5300 pr år for 20000km.'
Takk Tommy,
Da ringer jeg Volvia selv ja. Meget pussig dette.

-Tommy
16/12/17, 07:55
Sikkert ikke dumt! Husk at VCCN medlemmer får ekstra rabatt!

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

volvo245gl
07/01/18, 11:52
Faren min byttet rute på et uavhengig verksted for ca 1,5 mnd siden, fikk brev i posten fra Volvia for noen uker siden om at han fikk igjen egenandelen ved å sende en epost med bl.a. kontonummer til dem.

Kan være det er noe nytt de har begynt med.
Bra å få noe igjen for det man betaler....

Alfs80
30/08/18, 15:57
Er det 10 år og 250000 km som gjelder på forsikringen?????