PDA

Vis full versjon : Kvalitetsforskjell på R-kopi felger



Langedal
27/06/10, 00:52
Sitter og teller på fingrene om jeg skulle kjøpe et sett R-kopi felger i størrelse 18".

Det største dilemmaet hittil er vel hvor og hvilken type man skal kjøpe. Det er jo mange aktører, og jeg tviler på at spesifikasjoner og kvalitet er lik på alle. Blant annet ser jeg noen som selger 7,5x18 til veldig lav pris, mens f-eks BCB selger 8x18 til høyere pris.

Dette skaper en del forvirring for meg, da jeg helst vil kjøpe en kopi felg med best mulig kvalitet. Er det noen som har erfaringer rundt dette? Hvor bør man handle, og hva skal man se etter på disse felgene? Kanskje er dem merket på noe vis, som forteller noe om kvaliteten?

Alle tips mottas med takk :)

Langedal
27/06/10, 23:14
I mangel på respons, antar jeg at dette ikke er almenn kunnskap :)

Jeg prøver heller å skape en teori da. Det snakkes om den gamle typen replika og den nye. Hvor de gamle var elendig kvalitet på, mens de nye er brukbare. Den gamle typen var visstnok en del billigere enn den nye også. Skal man tro på folkepraten. Men så er spørsmålet hvordan man skiller mellom gammel og ny type felg. Kan det ligge noe i bredden på felgen? Siden 7,5x18 er betydelig billigere enn 8x18? Kan det da være slik at førstnevnte er gammeltypen, mens 8x18 er den nye og brukbare varianten?

Kom gjerne med innspill, selv om det er nye teorier og spekulasjoner. Del gjerne informasjon om deres felger, rundt dette med kvalitet, dimensjoner o.l.

TeamBørnOut
28/06/10, 15:23
står litt i den tråden jeg laget med R kopi felger. men jeg finner ikke igjen tråden nå :D

TeamBørnOut
28/06/10, 16:57
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5799 fant den :)