PDA

Vis full versjon : Trenger all hjelp jeg kan få, ang performance annlegg :/



*utspyttalaban*
27/06/10, 00:19
Vi har kjøpt oss bil, en Volvo xc90 04 mod.
Kjempefornøyd med bilen, tøffeste jeg noen gang har hatt ute i garasjen.
Men lyden i den suuuger :(

Har helst lyst og beholde orginal spillern, men etter og sjekket litt så begynner jeg og tro at det nytter ikke oppgradere noe når jeg har den spilleren der.

Jeg finner iallefall ut fint lite om hva jeg kan gjøre:confused:

Når jeg starter spillern kommer det frem "performance" på skjermen, slik jeg forstår det, er det det kjipeste lydannlegget til volvo?

Det er høytalere i alle dørene 6.5" ukjent merke, høytalerne er svarte :p
Det er lagt opp til diskanter i fremdørene, og bak i bagasjerommet, men er ikke koblet diskanter til ledningene.
Under passasjer setet har jeg lokalisert en svart forsterker, som jeg ikke har fått sjekket mer opp i, da den er vanskelig og komme til, må vel kansje løsne setet der?

Tenker i første omgang kjøpe noen skikklige høytalere til dørene, og selfølgelig anskaffe diskanter.
Tror dere dette vil hjelpe litt?
Aner ikke om det går an og koble til sub der, men håper inderlig det.

SKal ha meg en tur til laastad og la de kikke litt om hva jeg kan, jeg skjønner nemlig fint lite :(

Om noen har peiling på dette, så hadde jeg satt pris på litt tips og triks :)
Er foresten en 7 seter, så er begrenset med plass bak der:D

Har performance sound anleggget i bilen, ja det kjipeste til volvo:mad:
I dørene står det 6.5"høytalere, watt ukjent, da vi kun har sett på de, og høytalerne er sorte :p
Under passasjersetet har jeg funnet en forsterker, en som volvo fører, type pnp, watt ukjent, men antagligvis 4x20w:(

Har snakket med laastad idag, ingen kunne svare meg på en eneste ting, blir helt forvirra jeg.
Ikke fikk jeg vite om jeg kunne oppgradere anlegget. Jeg fikk informasjon om at volvo sine forsterkere var merket med fargekoder, ja vår forsterker har 2 gule klistermerker på seg, men laastad kunne da ikke forklare meg hva det betydde:eek:
Jeg spurde fint om hvordan jeg måtte gå frem om jeg skiftet forsterker, enten til en større volvo forsterker, el annet merke. Må jeg foreksempel oppgradere programvaren i bilen etterpå?

Nei de vågde de ikke svare meg på:eek:

Kremt!! Noen som vet hvem jeg kan snakke med, som kansje har litt peiling og kontroll på dette?

Jeg vil skifte forsterkern, skifte de fire 6.5" høytalerne, og jeg vil få inn 4 diskanter.
Jeg vil beholde orginal spilleren, så derfor leter jeg da etter en type pnp forsterker?

Hørres dette galt ut mon tro?:o

Joakim-G_R
27/06/10, 14:46
Dynaudio leverer vel fortsatt anlegg orginalt til disse? De skal visst være rimelig bra, de større anleggene som blir orginalt levert.

TeamBørnOut
01/07/10, 05:09
Ingen erfaring med anlegg i xc90. men hvis du ikke bor langt unna svenske grensa så ta deg en tur på BRL eller tvboden. de vet litt mer ang volvos orginal anlegg å hvordan man bytter ut slike ting.

*utspyttalaban*
02/07/10, 10:02
Takk for svar :o

Vi har tatt sjansen på og bestille oss en blaupunkt pnp forsterker, og Jbl høytalere og diskanter nå.
Håper dette passer, men det satser jeg på :D

Ville jo ha alt orginalt volvo, men etter diskusjoner frem og tilbake med laastad, uten og få svar på det jeg ville vite, så endte det opp med og handle på bilstereo på nett :D

Kjøre til Sverige er alt for langt for vår del, kunn godt tenkt meg turen dertil :o

oddeee84
05/07/10, 15:08
Hør med http://www.bassbrothers.no
Det vet hva som må til i de fleste biler for å få bra lyd.
Om du vil betale mye eller lite. De har de fleste løsninger. :)