PDA

Vis full versjon : Trå motor etter overhaling



daols1
26/06/10, 20:31
Heisann.. har et lite problem nå.. skal til å prøvestarte motoren min etter at den er overhalt med nye lagre og stempler og ringer... problemet er bare at den er litt trå... starteren klarer ikke helt det der..

Det som er er at jeg klarer fint å dra den rundt med skralle.. så setter jeg meg inn i bilen for å kinne. ingen ting skjer.. Så går jeg ut å prøver med skralla.. og da virker det som om ting har limt seg fast heheh..

noen som har noen tips eller råd her ? :P

Edit: Er en b230ft motor det er snakk om her..

Christian
26/06/10, 20:33
Er det strøm på batteriet?

volvo242
26/06/10, 20:40
Har du hatt på olje på alle delene under montering?

daols1
26/06/10, 22:05
alle delene har vært oljet ganske rikelig faktisk lagerskåler og veiv og råder og alt.. og før jeg monterte bunpanna så helte jeg olje litt rundt forbi for sikker hets skyld.. Batteriet har strøm men.. prøvde å helle litt diesel i silynderene ikke mye bare litt.. og da løsna det litt nå klarer jeg det greit med skralla.. men virker som om starteren ikke får nok kraft! tror kanskje ikke den slår inn i det hele tatt en gang.. at det bare klikker i reelet liksom.. har prøvd å jorde med startkabel rett ned i gods ved siden av starteren uten noe effekt...

Og en annen ting nede på starteren er det jo 2 pinner til å sette ledninger på. den ene er til styre strøm og den andre er til jord? eller?

Iversen
26/06/10, 22:26
Kun den ene som skal ha strøm. Ikkenoe jord der. Men du burde høre om startmotoren går rundt eller ikke.

daols1
26/06/10, 22:34
jepp er ikke døv.. hehe den går ikke rundt klikker i reelet..men den slår nok ikke inn gitt! ville tro uansett at den klarte å dra om motoren sånn som den er nå.. får ta å ta den ut å kikke litt på den ;)

Mr. Crepsley
26/06/10, 22:57
Mener det er den pinnen nærmest dempertårnet du skal bruke til den lille kabelskoen.

Iversen
26/06/10, 23:05
En kompis kobla feil på starteren en gang. Er 2 steder og sette kabelen til innslagsrelèt. Da slo den ikke inn og gikk rundt. Kanskje du har gjort noe sånt?

trykktestet
27/06/10, 13:04
Har du prøvd å slå på starteren med en stokk eller noe? På min hadde innslaget eller hva det heter satt seg fast etter jeg høytrykkspylte motoren når den stod i bukk.

Nedkvit'n
27/06/10, 13:13
Ta den på gir ;)

SWR
27/06/10, 18:05
Drar du den rundt med pluggene ute..?