PDA

Vis full versjon : svarte lister å plast



joakim
26/06/10, 15:26
hei ;-)
jeg har en 940 som desvere lider litt av noen slurvete poleringer av forje eier,
er det noe som sitter på noe smarte tips angående å friske opp lister å dørhåntag å div plast uten å lakere?
har prøvd meg med bumper and tier shine men med liten sukses
kan det funke å claye håndtak ??
håper på hjelp blir snart desperat her XD
lakken er joo fin men vite sjoller å flekker på plasten senker intrykket av bilen en hel del XD

Martin.S
26/06/10, 15:29
Prøv Polytrol, det er drit effektive saker. Egentlig et produkt til båt, men mange som bruker det til plast på bil. Fåes blandt annet hos fargehandleren.

V70
26/06/10, 16:02
Er akkurat ferdig med den runden på min bil. Ble anbefalt Meguiars Gold Class Trim Detailer og jeg synes det ble veldig bra, men holdbarheten vet jeg forløpig ingenting om.

MrX
26/06/10, 17:35
Skal vist fungere veldig bra og bruke varmepistol og varme opp plastikken litt.

joakim
26/06/10, 17:39
når vi først er inne på det noen som har tatt av lister langs dører å vinduslister på 940 tenkte jeg skulle gjøre det grundig denna gangen?
Å hva gjør egentlig varme med det begyner i \kke lakken å koke a ?

Martin.S
26/06/10, 18:15
Du kan ikke varme lakkerte overflater for å få tilbake farge. Det funker bare på ulakka plast.

joakim
26/06/10, 20:18
var det jeg tenkte hehe
takker for alle svar blir vell til at jeg prøver meg litt framm i løpe av uka hehe
men er det noen som har noen flere tips er det bare å si i fra hehe

boman
29/06/10, 20:45
http://www.gardencentre.co.uk/images/large/5249.jpg
Jeg tok på Autoglym Bumper care på fangerne, speila og håndtaka mine her omdagen, og det ble noe helt annet (de var også litt små grå og slitne, nå er de svarte og fine)! Anbefales!

A.Finstad
30/06/10, 01:59
gå til den lokale lakkerern og spør om dem kan fyre opp lakkboksen på MAKS å sleng plast deler inn der og følg med NØYE! for å si det sånn så er en halv time på 120 grader litt for mye for en volvo fanger :p husker ikke hvor lenge de andre sto inne med de så NYE ut etter på :p

TeamBørnOut
30/06/10, 05:14
når vi først er inne på det noen som har tatt av lister langs dører å vinduslister på 940 tenkte jeg skulle gjøre det grundig denna gangen?
Å hva gjør egentlig varme med det begyner i \kke lakken å koke a ?

er vell bare å nappe opp. men husk at det er bedre å bruke litt tape! lett å få listene skjeve...

Tore
30/06/10, 05:45
gå til den lokale lakkerern og spør om dem kan fyre opp lakkboksen på MAKS å sleng plast deler inn der og følg med NØYE! for å si det sånn så er en halv time på 120 grader litt for mye for en volvo fanger :p husker ikke hvor lenge de andre sto inne med de så NYE ut etter på :p

Vær forsiktig; Ikke at bilen kan sammenlignes med volvo, men brodern har en Mitsubishi Outlander som blei rygga på for noen uker siden, denne havnet etterhvert til tørk i en av de nyeste lakkboksne i Trondheim. Problemet var at når den kom ut igjen var plasten bak på bilen veldig deformert... Ble litt ekstrajobb og kostnader for oppretter/lakkerer for å si det enkelt...

hgnubel
30/06/10, 08:56
Prøv Polytrol, det er drit effektive saker. Egentlig et produkt til båt, men mange som bruker det til plast på bil. Fåes blandt annet hos fargehandleren.

Til trådstarter: Jeg har før og etter bilder av Polytrolbehandling her (http://forum.vccn.no/showpost.php?p=86770&postcount=64).

A.Finstad
30/06/10, 16:04
Vær forsiktig; Ikke at bilen kan sammenlignes med volvo, men brodern har en Mitsubishi Outlander som blei rygga på for noen uker siden, denne havnet etterhvert til tørk i en av de nyeste lakkboksne i Trondheim. Problemet var at når den kom ut igjen var plasten bak på bilen veldig deformert... Ble litt ekstrajobb og kostnader for oppretter/lakkerer for å si det enkelt...

dette var bare fangere med aluen festa for å forminske deformasjoner og det var konstant under oppsyn for at jeg skulle få det resultatet jeg ville :p var et lite eksperiment :p

Volvo740gl
04/08/10, 00:23
biltema bumper shine :)