PDA

Vis full versjon : Haldex (rettet innlegg)



98945LT
03/03/15, 18:32
Ser det er mange tråder omkring Haldex på XC her på forumet, -spørsmål om forskjellige generasjoner,egenskaper i.f.t. generasjon osv.
Er det noen som har "forsket" på om det lar seg gjøre å bygge om/bytte fra en eldre generasjon Haldex til en ny/nyere generasjon?

FroBe
03/03/15, 19:00
Jeg regner med at du allerede vet forskjellen mellom de forskjellige generasjonene?
http://www.awdwiki.com/en/haldex/

Om du klarer å bygge om mekanisk og elektrisk kan du neppe integrere dette med resten av elektronikken i bilen, dermed fungerer ikke antiskrens skikkelig og du får sannsynligvis feilmeldinger.
Det som vil være enklest å oppgradere er sannsynligvis den passive viskoseløsningen fra 2001-2003. Den har ingen elektronikk, dermed slipper man feilmeldinger eller problemer med å kommunisere med de forskjellige datastyringene.

98945LT
03/03/15, 19:28
Nei, jeg føler jeg ikke vet noe spes om det. Har lest en god del om det, men synes det er vanskelig å finne sikre svar.
Ser den at det å integrere en slik ombygging med resten av elektronikken på bilen kan være en umulig utfordring, og hvis det har vært/(er?) overkommelig så har det ant.vis en solid pris!
Takker for interesse og for linker. Det skal studeres!!