PDA

Vis full versjon : 740, bremse problematikk mm.



MiiX
02/03/15, 17:16
Hei, tenker å bruke dette litt som "min samletråd" for mine småting med Volvo'n :p

Har kjøpt litt av hvert til 740'n nå og lurer på om jeg må ha nytt hjullager ved bytte av bremeskjold foran. På Volvo hører jeg ja, hos andre nei :\

Der er ett rør som går fra luftinntaket til eksos manifoldet som for min del ser ut som kjøling, eller noe slikt, kan den fjernes? er hull i den og vil ikke tro den er nødvendig for bilen.
B230f motor.

Har også nå i senere tid fått problemer med bakluka mi som ikke vil opp, nøkkel passer ikke, kommer ikke gjennom "skihullet" i baksetet og ser ut som om der ikke kommer strøm til motoren i luka...
Skal prøve å klippe ledningene til motoren og se om den lager noe lyd/virker, skal visstnok lå bakom "sofaryggen" i baksetet.

Takk!

dag otto
03/03/15, 14:26
Jeg ser ikke helt hvorfor du skal måtte bytte hjullager når du egentlig bare skal bytte bremseskjold. Når mitt hjullager var defekt byttet jeg bremseskjoldet i samme slengen, også på den siden hvor jeg ikke byttet hjullager. Men mutteren til spindelen er visst engangs og bør byttes når du tar av hjullageret. Jeg gjorde hvertfall det.
Ang alurøret som går fra manifoilen til luftinntaket er vel denne for å forvarme luften i innsuget ved oppstart mtp utslipp. Det sitter en liten termostat ved spjeldet der slangen går inn i luftboksen. Det er visst slik at denne kan bli stående åpen og medføre at maf'en blir utsatt for varm luft for lenge og kan resultere i at maf'en streiker. Hvertfall disukteres dette mye på spess engelske og amerikanske forum. Om dette er grunnen til at mange av disse bilene sliter med defekt maf kan jo tenkes. Men tror du trygt kan ta den bort.

MiiX
03/03/15, 17:10
Høres bra ut. Men med det samme jeg tar av hjullageret(om jeg må), så kan jeg vel likevel bytte det? fant hjullager hos KL-Racing.se uten nav til 150 elns pr stykk.Må bare sjekke att det er rett type

dag otto
03/03/15, 20:55
hvis det er bilen i signaturen du skal ha hjullager til er det nok det med nav. Hvis det funker og ikke er slakk eller lyd ville jeg beholdt det gamle. Etter min erfaring er orginaldeler av bedre kvalitet enn typ kl, biltema og skruvat. Sier ikke at disse delene er dritt og ikke holder mål. Men hvis det ikke er noe som tyder på at det originale hjullageret er defekt eller vil bli det i nær fremtid, vil jeg si at du bare kan la det gamle stå på. Når jeg byttet på min brukte jeg et biltema lager og det gjorde jobben sin det. Men akuratt på lager ser jeg ikke helt poenget med forebyggende arbeid.