PDA

Vis full versjon : Noen som har en lysbryter panel som kan prøves ASAP?



Danvik
01/03/15, 13:22
Noen i drammen,lier,asker eller i området rundt, som har en v70 2006 eller tilsvarende, med orginal xenon? Trenger å låne lysbryter panel i dash til hovedlys/tåkelys.
Mistenker at det er gåent hos meg. Så istedenfor å kjøpe , og eventuelt kaste penger ute av vindu, så håper jeg noen medlemmer her på forumet har i sin bil jeg kan prøve. Er gjort på 123. Mangler langlys og noen andre merkelige symptomer

tigergutt89
01/03/15, 14:17
jeg har. men bor i porsgrunn. v70 2007

eab
01/03/15, 14:28
Jeg har ikke en du kan låne, men mistenker at min light control module (som det så fint heter?) også tuller det til. Hvordan arter feilen seg hos deg?

Hos meg så er det ingen reaksjon fra lysbryteren uansett hva man vrir/trykker på. Lys i midtkonsoll/radio og instrumentpanel er også borte. Kjørelys kommer på som vanlig, men man får ikke brukt langlys. Dersom jeg trekker ut kontakten bak lcm og setter den inn igjen så virker alt som det skal.

Danvik
01/03/15, 15:18
Takk for svar, blir litt langt til Porsgrunn, men takk for tilbud :-)
Feilen arter seg som følgende.

Låser opp bilen med fjernkontroll, baklamper slår seg på. Åpner førerdør, og langlys,xenon nærlys og tåkelys slår seg på.
Å vri på lysbryter har ingen funksjon. Står slik en noen minutter før Nærlys slås inn og langlys og tåkelys slår seg av.. Da kan jeg kjøre. Men fjernlys er vekk.

Åpner jeg ikke døra, men åpner med fjernkontroll, og låser igjen ,så slår lysene seg på med samme prosedyre, når jeg låser . Står noen minutter da, med alt på . Når det da slår seg av igjen, kommer det 2 blink i blinklys.
Alt av lys i radio,dash osv fungerer normalt. Dvs alt er der

Danvik
02/03/15, 19:01
Da var jeg på volvo, fikk prøve en lysbryter fra tillsvarende bil. Også byttet sirene uten at det heller har hjulpet. Så da vet jeg ikke hva man skal prøve på ?
Er passe lost og vet ikke hva neste steg er