PDA

Vis full versjon : koblingsskjema, elektrisk sete med memory?



peodudn
28/02/15, 23:33
Hei, jeg har anskaffet meg nye seter til min XC90 2003 modell. De nye setene er fra en 2010 modell. Bilen har ikke elektriske seter og heller ikke varme i seter. Men de nye har varme og elektrisk stol med minne.
Det jeg trenger nå er koblingsskjema til dette. Fargekoder på de forskjellige kabler.
Noen der ute som kan hjelpe meg med dette? Jeg trenger skjema for både 2003 modell og 2010 modell.
De gamle stolene har 3 kontakter. 1 til beltestrammeren, men hva er de to andre kablene til?

aarnes
02/03/15, 00:04
Sendt deg pm.

peodudn
02/03/15, 11:14
Tror jeg fant ut av det meste. Men en enkel kontakt med sort kabel skjønner jeg ikke hva er til.
Resten er tilkobla. Førerstol med minne fungerer i 1 minutt så slår den seg av. Tar ut kontakt og putter inn igjen så funker elstolen igjen i 1 minutt. Setevarme funker ikke. Kan det være at dette må programmeres på volvoverksted?
Airbag-lampa lyser også. Feilkide på begge førerstoler og midtre baksete. Vida kunne ikke slette kode. Stolene har sikkert nyere modell Syatem. Kan dette fikses?

Jimmen
02/03/15, 18:20
Airbag lampen lyser for at du har slått på tenninga med en av de kablene ikke tilkoblet ;)
Samme skjedde en kompis av meg forrige uke.

Også er jeg veldig sikker på at du må til Volvo å programere dette ja.

peodudn
02/03/15, 20:03
Airbaglampa/feilkoden lar seg ikke slette med volvo diagnoseutstyr. Så noe må gjøres der

aarnes
02/03/15, 23:26
Airbaglampa/feilkoden lar seg ikke slette med volvo diagnoseutstyr. Så noe må gjøres der

Mest sannsynlig fordi du ikke har alle kablene koblet til.
Den sorte er kanskje en jordingskabel for ett eller annet.