PDA

Vis full versjon : 940 går urent og lugger, kan det være en kjølevæsketempføler?



Skårholen
27/02/15, 19:30
Hallo min 940 går urent, virker som den går litt fett hele tiden. Og mistenker at det er kjølevæsketempføleren som har tatt kvelden, da jeg har prøvd med ny lmm, tps og tomgangsmotor som jeg vet er i orden. Og da er det vel kun lambdasond og kjølevæsketempføleren igjen?

Hvis det er tempføleren kan denne brukes? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Kontakter--givere/KJOLEVASKE-TEMPERATUR-SENSOR-61582/

Skårholen
01/03/15, 13:01
Ingen som har noen formening?

Testdriver
02/03/15, 17:43
Kan være tempføleren ja, men jeg vil ikke si det med sikkerhet. Denne sørger vel for å gi signal til hjernen slik at det blir sprøytet inn mer bensin når motor er kald. Så hvis følern er ødelagt, kan det kanskje føre til at det hele tiden blir sprøytet inn mer bensin, og ikke bare ved kald motor slik det egentlig skal...

Skårholen
04/03/15, 12:12
Det er det jeg tror også, så jeg får bare prøve å få tak på en, en dag. Tror du den fra Biltema funker?

Yttervik
02/04/15, 10:14
Det er det jeg tror også, så jeg får bare prøve å få tak på en, en dag. Tror du den fra Biltema funker?

Den fungerer vel sikkert, men følere og slikt har jeg forstått skal være best å kjøpe originalt pga små forskjeller som kan gjøre at det ikke fungerer optimalt/skikkelig. Har f.eks hørt om folk som har kjøpt ABS-følere og lambdasonder på Biltema som ikke virket skikkelig. Men det kan jo være tilfeldig.

Har du sjekket plugger, rotor og fordelerlokk? Og sjekket nedi plugghullene for olje (lekk toppdekselpakning)?