PDA

Vis full versjon : Revnet ventiltetning som sitter fast i "sokkelen"



Svirre
26/02/15, 22:52
Jeg driver å overhaler toppen til en B5244T, og der har den ene ventiltetningen revnet og sitter mildt sagt MEGET god fast. Har sitti med tannlegepirker for å grave ut mye av denne, men det er en tidkrevende og nesten umulig jobb. Noen som kan tips til verktøy eller triks for å få ut en slik en?

Svirre
26/02/15, 22:53
Jeg driver å overhaler toppen til en B5244T, og der har den ene ventiltetningen revnet og sitter mildt sagt MEGET god fast. Har sitti med tannlegepirker for å grave ut mye av denne, men det er en tidkrevende og nesten umulig jobb. Noen som kan tips til verktøy eller triks for å få ut en slik en?
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1048.jpg

turb00le
27/02/15, 13:13
Har ei tang til det der men aner ikke hvor den kommer fra, kanskje racetema har noe?

Svirre
27/02/15, 13:20
Hadde det vært så enkelt så hadde jeg bare vippa den påå med en skrutrekker, men tetningen sitter nedi en hylse, men en hylse på innersiden også...

turb00le
27/02/15, 13:35
Ja men den sitter utenpå ventilstyringa? Det finnes det i allefall tenger til.

Svirre
27/02/15, 13:41
Den sitter utenpå ventilstyringa, men det er også ei hysle utenpå der igjen som sokkelen sitter i mellom. Men finnes det ei tang som da graver nedimellom der? Snakk om snaue 1mm tjukkelse på det.

turb00le
27/02/15, 13:44
Får ei tang med en krage på, som tar tak under tetninga for å dra de ut med.
Den får du også tak med midt på tetninga hvis utvendig hylse er vekk.

Den jeg har tror jeg er noe kamasa greier men finnes sikkert på biltema e.l.

Svirre
27/02/15, 16:42
Får ei tang med en krage på, som tar tak under tetninga for å dra de ut med.
Den får du også tak med midt på tetninga hvis utvendig hylse er vekk.

Den jeg har tror jeg er noe kamasa greier men finnes sikkert på biltema e.l.

Hadde det bare vært så enkelt at jeg kunne fått tak under tetninga uten den utvendige kragen. Har kjørt en liten stårbørste til å ha på drillen, så får se om jeg klarer å pusse bort noe av det som er igjen :)