PDA

Vis full versjon : Bytte spiller i 2006 V70 uten å miste ryggesensor



qrius
25/02/15, 15:58
Er det mulig å bytte spiller i bilen uten å miste ryggesensoren? Ser at det finnes bokser man kan koble på, men er veldig varierende om disse faktisk virker? Er det noen som har prøvd noe?

aarnes
25/02/15, 16:23
http://forum.vccn.no/showthread.php?66430-Bytte-ut-HU850-med-dobbeldin-enhet-beholde-parksensorer

locked
25/02/15, 22:45
Litt avhengig av kva du er ute etter så vil eg heller anbefale deg eit AUX/Bluetooth adapter.

Har Grom Audio adapter i bilen min og det fungerar rett og slett heilt kanon :-) USB, Bluetooth og AUX.

Jakke
26/02/15, 00:22
Vil anbefale iMIV over Grom, da iMIVen gir støtte til Bluetooth med rattkontroller til alle mobiler, ikke bare iPhone, og støtte for text-to-HU fra iPhone, altså at den viser sanginfo i HUen.

EDIT: Ser ut som GROM også har dette nå, flotte greier at støtten er blitt så bra i det siste. Når jeg kjøpte bilen min for under to år siden var det ikke BT med rattkontroller til Android iallefall.

qrius
26/02/15, 13:13
Takk for innspill.
Har en HU650, så tilkoblingsmulighetene til denne er vel få? Tenker da på ekstern forsterker. Har noen Focal subber jeg har lyst å sette inn i V70en. I tillegg er det jo ingen justeringsmuligheter/delefilter i HUen, med f.eks. en Pioneer kan jeg velge å ha kun bass på subben og diskant/mellomtone på høytalerne i dørene.

Jakke
27/02/15, 11:14
Takk for innspill.
Har en HU650, så tilkoblingsmulighetene til denne er vel få? Tenker da på ekstern forsterker. Har noen Focal subber jeg har lyst å sette inn i V70en. I tillegg er det jo ingen justeringsmuligheter/delefilter i HUen, med f.eks. en Pioneer kan jeg velge å ha kun bass på subben og diskant/mellomtone på høytalerne i dørene.
Du kan bytte til en HU850, men tror vel HU650 har tilkobling til forsterker under passasjersete. Isåfall kan du koble deg ut fra den med en fordeler fra Ebay som gir deg phonokabler ut. Ingen delefilter, så du kan kjøre ut opp til fire kanaler i phono, så du kan ha en forsterker til front og en til bak, eller en til sub og en til mellomtone rundt om.