PDA

Vis full versjon : Kald start- vakuum feil ?



JP_Ra©ingTeam
25/02/15, 10:04
Har fått et merkelig fenomen på min 2,4D , ved kald start får jeg en Ganske høy "tikke" lyd, kan minne om ventiler , på samme tid står motor og hopper oppi motor rommet.
Når motor er blitt varm, så er alt normalt , og lyden er borte

har tro for at det kan være noe vakuum feil? , noen som har vært borti lignende?

gekofix
25/02/15, 10:41
En dyse som ikke henger på kald motor. Starter den lett på kald motor?

Torsen67
25/02/15, 19:07
Hatt/har samme problemet. Etter at jeg byttet bakre motorfeste som lakk som en sil så ble det noe bedre. Så ja, vakuum lekkasje kan tulle det til. Har også den tikkelyden du snakker om pluss dårlig drag under 2000 omdr.
Det verste er at bilen faktisk går bedre før den blir driftsvarm.

Torsen67
25/02/15, 19:09
Har sjekket vakuumpumpa og den gir 22 in-hg og det er etter hva jeg har skjønt bra.

Bruker denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Drivstofftrykkmaler-151366/

gekofix
25/02/15, 20:38
Nå har jo årsmodell ganske mye og si her da.

JP_Ra©ingTeam
26/02/15, 08:49
årsmodell har vell ikke stort å si.. er jo stort sett samme på alle årsmodeller.., men dette er en 03mod iallefall
starter lett. selv i - 20 og går helt normalt i noen sekunder før tikkinga slår inn...

har en liten misstanke om vakuumpumpe eller motorfester som kan lekke ja.

gekofix
26/02/15, 09:11
Det har jo litt og si da at om det er vacuum eller elektronisk servo på vnt. Kanskje trådstarter kunne legge ut en video av kald start?