PDA

Vis full versjon : Coilover til 945

Geitung
24/02/15, 19:30
Heisann dere :)

Sitter å smyger litt på coilover til vogna mi men klarer ikke helt å se for meg fester og det som er :p

Er det noen som har bilder av oppsett og slikt? Eventuelt noen som vet hvor det går an å få tak i ferdig laget som er bolt on? :)

volvoRsport
24/02/15, 19:42
Sjekk prosjekttråden i signaturen min.

Geitung
24/02/15, 20:29
thank you thank you :)

Geitung
25/02/15, 02:33
Sett litt rundtom og ser det at myranes sitt sett ser jo ut som kjempe greier :)
Men da spørs det om jeg skal legge det litt på is noen måneder til det går an å kjøre over fjellet på skapelig vis :) med tanke på at det koster jo brått 10000 før den norske stat får kloa i dem :confused:

Uansett fortsetter letingen litt til så om noen vet av andre mulige leverandører så vennligst skrik ut :rolleyes:

kimove
25/02/15, 15:51
kaplhenke og retroturbo har coiloverløsninger hvis du ikke er interessert i å bygge selv :p

Edit: L-M-R har BC coilovers til 740/940 (visstnok TUV godkjent, men spørs hvor mye den gjelder da man må sveise de fast i spindelen)

Geitung
25/02/15, 15:53
kaplhenke og retroturbo har coiloverløsninger hvis du ikke er interessert i å bygge selv :p

Har litt lyst til å bygge selv :) men da må man nesten ha litt utstyr :) det har jeg irriterende nok ikke [emoji53]

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

kimove
25/02/15, 16:01
Har litt lyst til å bygge selv :) men da må man nesten ha litt utstyr :) det har jeg irriterende nok ikke [emoji53]

Da kommer det ann på igjen hvor avansert du vil gjøre det, man trenger ikke rare verktøyet for å tilpasse noen hylser fra bilcrosshop :p men jeg vil ikke anbefale å kjøre med kun en gjengehylse skrudd i bunnen med de stiveste og korteste fjærene du finner :p

Geitung
25/02/15, 16:08
Da kommer det ann på igjen hvor avansert du vil gjøre det, man trenger ikke rare verktøyet for å tilpasse noen hylser fra bilcrosshop :p men jeg vil ikke anbefale å kjøre med kun en gjengehylse skrudd i bunnen med de stiveste og korteste fjærene du finner :p

Vil helst at det er skikkelig om det blir noe av ja :) trenger vell muligens et sveiseaparat som er dugenes :)
Er hylsene bare skrudd nedi benet? Må vell sveises på om jeg har misforståt rett? :p

kimove
25/02/15, 23:08
Vil helst at det er skikkelig om det blir noe av ja :) trenger vell muligens et sveiseaparat som er dugenes :)
Er hylsene bare skrudd nedi benet? Må vell sveises på om jeg har misforståt rett? :p

Hylsene må nok sveises fast fjærbeinet ja :p

Geitung
25/02/15, 23:13
Hylsene må nok sveises fast fjærbeinet ja :p

Da måtte jeg isåfall kjøpt meg et sveiseaparat til :p vil helst kunne bytte om til orginalt ved behov :)
Alternativet er jo å kjøpe deler og lage selv å da har jeg en mistanke om at det blir det samme prisklasse som å kjøpe ferdig laget til slutt :)

gl740turbo
25/02/15, 23:35
Bare vent en god stund til så begynner jeg å selge coilovers. Det er under produksjon, men tar sin tid når det skal være skikkelig :)

Geitung
25/02/15, 23:36
Hehe :) det hadde jo vært kjempe praktisk :) hadde jo bare vært en liten kjøretur for å få hentet :)