PDA

Vis full versjon : [FERDIG] [VCCN] Hovedtreff 2015 - Vålerbanen - 12-13 September



Volvo Car Club Norway
22/02/15, 14:43
Når?
12-13 September 2015
Porten åpner kl 17:00 på Fredag!

Hvor?
Vålerbanen
NAF Trafikksenter AS - 2435 Braskereidfoss

Link til kart (https://www.google.no/maps/place/NAF+Trafikksenter+AS+-+Vålerbanen/@60.703794,11.810168,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x464205db655dd3ef:0xf2149 f85c5fccc25)

Hva skjer?
-Banekjøring lørdag og søndag
-Utstilling i forskjellige klasser (Koster 100kr og man må være medlem i VCCN)
-Masse sosialt samvær og hygge

Hva koster det?
Banekjøring 1-dag : 1000,-
Banekjøring weekend : 1500,-
Banekjøring + camp 1-natt : 1250,-
Banekjøring + camp weekend : 2000,-
Camp 1-natt : 250,-
Camp weekend : 500,-
Familiekjøring : 200,- (Litt mykere kjøring, beregnet på de som ikke er vant til å kjøre på bane, hvor man kan ha med seg barn, kone etc)
Registrerte kjøretøy og max 80km/t, hjelm ikke nødvendig men barnet skal sitte riktig og forsvarlig sikret, ingen aldersgrense og vegtrafikkloven er gjeldende.
Lisens for kjøring: 200kr
Lisens for passasjer: 75kr
(Betales direkte til NBF på Vålerbanen)

Servering?
Vålerbanen vil selge mat i kafeteria på dagtid.
VCCN stiller med varme griller til angitte tidspunkt slik at man kan tilberede mat på egenhånd.

Overnatting?
Det er mulighet for camp - men du må selv ha med telt/campingvogn/det du måtte ønske å sove i.

Hva må til for at jeg kan kjøre?
Du må ha gyldig førerkort
Betalt engangslisens (Gjøres på Vålerbanen samme helg)
En bil som er kjørbar (Alle biler er tillatt - uansett om den har skilt eller ikke, sålenge det er en Volvo)
Kort oppsummert:
Ikke krav til prøveskilt. Enten er bilen registrert som et vanlig kjøretøy eller så er den ikke registrert. Samtlige kjører på engangslisens.

Påmelding?
Gå inn på goo.gl/W8MCsL for å bestille på forhånd.
Husk å ta med utskrift av ordrebekreftelsen når du ankommer treffet for raskere innslipp.

Følg med i tråden, og abboner gjerne på den - det vil komme oppdateringer underveis.

Diverse
Grunnet konseksjon fra fylkesmannen i Hedmark er det 90dB denne helgen.
Det er mulighet for å vaske bil i vaskehall mot betaling. Automaten aksepterer kun mynter, så ta med deg mynter. Det er begrenset hvor mye vi kan veksle.

Spørsmål? Fyr løs i tråden!

Program:
(med forbehold om endringer underveis)

Fredag
17:00 - Porten åpner
23:00 - Porten stenger

Sekreteriatet vil være åpent 17:00 - 19:00 (evt. ved behov, de som kommer senere etc)

Lørdag:
08:00 - Porten åpner
09:00 - Teknisk starter
09:30 - Førermøte
10:00 - Banekjøring starter
12:00 - Familiekjøring
13:00 - Familiekjøring avsluttes/vanlig kjøring gjennopptas
16:00 - Kjøring stoppes for premieutdeling
19:00 - Kjøring avsluttes
23:00 - Porten stenger

Utstilling starter kl. 08:00 og stemmesedler må være levert i sekreteriat senest kl 15:00.
Premieutdeling ca kl 16:00

Sekreteriatet vil være åpent 08:00 - 19:00

Søndag:
08:00 - Porten åpner
09:00 - Teknisk starter.
12:30 - Førermøte
13:00 - Banekjøring starter
17:00 - Banekjøring avsluttes

Sekreteriatet vil være åpent 08:00 - 17:00

aarnes
24/02/15, 21:18
Oppdatert førsteposten!

Skårholen
24/02/15, 23:28
Dette blir bra tenker jeg, bor en halvtime ifra. Så trengs det no hjelp i forveien så kan jeg kanskje bli med :)

sekse
25/02/15, 00:00
Typisk, MITDT i jobb-perioden min :p Jaja, fantastisk bra med et slikt arrangement! :D

sampron
25/02/15, 02:47
Samtidig som gatebil på rudskogen? :-)

Lasse R
25/02/15, 06:27
Samtidig som gatebil på rudskogen? :-)

Samma det vel ;)

aarnes
25/02/15, 07:41
Samtidig som gatebil på rudskogen? :-)

Jepp, men det var sånn det ble.

Hassel
25/02/15, 09:01
Samtidig som gatebil på rudskogen? :-)

Gatebil har du flere ganger i året :)
Uansett så er det bedre å være med oss enn haugevis av BMW og Audi'er

Skårholen
25/02/15, 13:51
Og er vel julitreffet på Rudskogen som er mest populært også? Men samma da, Vålerbanen er nærmest og da blir det første valget for min del hvertfall.

Per Turbo
25/02/15, 15:14
Ja det er samme helg som Gatebil på Rudskogen, men vi ser ikke helt problemet med det.
Vi tror de fleste vil ha glede av en hel helg med bare Volvo på egen bane for oss selv :)

mrstfu
25/02/15, 15:59
Samma det vel ;)

Det er riktig attitude:D

Skårholen
25/02/15, 17:06
Blir det hele banen forresten?

Per Turbo
25/02/15, 20:23
Hovedbanen ja, ikke den nye ekstrasløyfa.

Skårholen
25/02/15, 22:33
Er kanskje noe jeg ikke har fått med meg, men ekstrasløyfa? Banen er med bekjent delt opp i 1, 2 og 3. Der 1 og 2 er vanlig også endel ekstra hvis man skal ha med nr 3.

Per Turbo
26/02/15, 08:35
Vi leier 1 og 2

Marius
26/02/15, 10:20
Dette blir helt kanon.
Tipp topp tommel opp!

Petter
26/02/15, 11:56
Gleder meg til dette!!

aarnes
26/02/15, 13:45
OBS:

Forsvaret har rekvirert området rundt banen 5-6 September så hovedtreffet flyttes en uke frem i tid til 12-13 September!

sekse
26/02/15, 13:53
Godt nytt for min del! Siste helga i jobbperioden min, kanskje jeg får ordna fri :)

sampron
01/03/15, 01:46
OBS:

Forsvaret har rekvirert området rundt banen 5-6 September så hovedtreffet flyttes en uke frem i tid til 12-13 September!

Flott :-)

Petter
16/03/15, 20:25
a|ex hadde store ideer/planer for å markedsføre og gjøre treffet stort. Er det noen dialog her??

a|ex
17/03/15, 16:28
Svaret er nei. Det gjaldt imidlertid hovedtreff på Rudskogen, hvor Ola Moen og jeg kom med en del innspill til hvordan vi kunne bidra til å gjennomføre et økonomisk bærekraftig treff der. Ballen ble spilt over til styret, men vi har i etterkant ikke hørt noe mer utover å bli informert om årets treffplaner slik de nå har blitt gjort kjent for alle.

Petter
07/04/15, 09:01
Så på Facebook nå at German Car Club avlyser treffet sitt på Våler pga forbud mot sladding.

Har Styret sjekket at Ok for oss? ( De fikk i tillegg 90 dB helg.. )

aarnes
07/04/15, 09:15
Så på Facebook nå at German Car Club avlyser treffet sitt på Våler pga forbud mot sladding.

Har Styret sjekket at Ok for oss? ( De fikk i tillegg 90 dB helg.. )

Per Turbo
Du som holder i alt med Våler...

Petter
07/04/15, 09:44
Jeg spør ikke for å være ekkel, men heller så vi ikke står med sjegget i postkasa på treffdagen.

aarnes
07/04/15, 09:55
Jeg spør ikke for å være ekkel, men heller så vi ikke står med sjegget i postkasa på treffdagen.

Skjønner det :-) Jeg synes det er veldig bra at du nevner det, så slipper vi overraskelser.
uansett, regner med at Per har kontroll på dette.

Per Turbo
07/04/15, 14:16
Må holde seg til fakta og regler så er det meste i orden :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Petter
07/04/15, 20:06
Får fått en forklaring som inneholder mer fakta enn den facebookmeldingen etter jeg skrev.

henrik940
07/04/15, 20:09
Fortell?

Per Turbo
13/04/15, 08:05
Trenger ikke gå offtopic med det her.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

a|ex
13/04/15, 15:18
Kjørereglement er vel ganske relevant for trefftråden eller? ikke det at jeg skal drifte så fælt men ;)

aarnes
13/04/15, 16:42
Oppdatert førsteposten :-)

buster83
13/04/15, 17:16
Koster det noe å stille ut?
Og evt som tilskuer?

aarnes
13/04/15, 17:28
Koster det noe å stille ut?
Og evt som tilskuer?

Tilskuer/besøkende : gratis
Utstilling: kr 100,- og man må være medlem i VCCN.

nyborg
14/04/15, 08:00
Bare volvo på banen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
14/04/15, 15:34
Bare volvo på banen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
15/04/15, 15:09
Link til treff på facebook:

https://www.facebook.com/events/1389413401382450/?ref=3&ref_newsfeed_story_type=regular&feed_story_type=117

anders_jacobsen
23/04/15, 11:57
Ser ut som det kan bli veldig kjekt dette, men eg og lurer litt på kva som er reglene for kjøringa då dette er relevant for prioriteringer. På gatebil får eg sladde/drifte fritt, men spørmålet er om eg her då vil bli svartflagga? Dette er jo heilt klart eit betre treff, med langt meir kjøretid for ein billigere penge :)

Per Turbo
23/04/15, 12:23
Drifting er ikke tillatt på hovedbanen, men å sladde litt i svingene er greit bare det ikke tar helt av.

nyborg
23/04/15, 13:52
Serr? Ingen drifting?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
23/04/15, 14:41
Drifting som i ligge i sladd over hele banen, nei. Men å sladde i svinger som før er lov lizzm [emoji41][emoji106]

Augdal
23/04/15, 15:59
Hvorfor er ikke drifting tilatt? Så å sladd i svinga, men ikke på rett strekker som ikke er tillatt da?

nyborg
23/04/15, 16:02
Noe mulighet for å få tilatelse til dette da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
23/04/15, 16:23
Skal vi kjøre drifting så blir det på bane 3, altså adskilt fra resten av banen, og en annen pris.
Derfor er vel vanlig sladding nok, sånn er det for alle som leier der bortsett fra Gatebil og Drifting NM/Powerdrift

Marius
23/04/15, 17:06
Kan ikke folk bare være fornøyd med ett eget Volvo treff. Man klarer å ikke måtte drifte 1 dag......

Per Turbo
23/04/15, 18:00
Eller to... [emoji6]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Marius
23/04/15, 18:28
Eller to ja.

Støtt klubben og kjør rundetider.
Kanskje dette er siste treff om folk ikke møter opp.......

Magnum
23/04/15, 19:32
Er vell tross alt ikke så mange volvoer som kjører "drifting" heller:p
Så kommer til å funke veldig fint det her :)

buster83
23/04/15, 20:22
Må da holde å sladde i svingene... å ligge sikksakk bortover strekkene ser bare ut som du ikke klarer å rette oppatt læll... [emoji14]

Augdal
24/04/15, 09:29
Da blir det og prioritere andre treff får min del, har ikke økonomi til å kjøre helt dit får å kjøre rundetider når det ikke er det bilen skal brukes til :)

nyborg
24/04/15, 10:03
Synes det er kjempe bra at det bli stelt istand ett slikt treff. Ikke noe om det!

Men for min egen del så må jeg kjøre 9timer ++ en vei.
Så hadde vært fint å få testa banen/bil sikkelig.

Å buster83 det var ett dålig motargument xD


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
24/04/15, 22:31
Tror det skal la seg gjøre å få testa nok jeg, blir ikke veldig store forskjellen på kjørestilen her kontra Gatebil feks. Om det ikke holder å sladde i svinger som det er mange av, ja vel.

Det er ikke noe vi får gjort noe med dessverre. Det er likt for de aller fleste som leier.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Daruu
25/04/15, 12:38
Er prisen per bil, eller per sjåfør på banekjøringa? Regner med at det må betales engangslisens per bil evt men.
Kunne vært moro å prøvd flere enn en av bila :)

mrstfu
25/04/15, 13:44
Såvidt jeg har forstått betales det endagslisens per bil, og sjåfører betaler kjøring per dag. Har du betalt for kjøring på lørdag, og har en lisensiert bil, er det bare tut og kjør:D

a|ex
25/04/15, 19:55
Jeg tolket det også dithen at det er fritt frem med uregga biler uten verken skilter eller lisens på Våler?

Per Turbo
25/04/15, 19:56
Helt riktig. Alle kjører på engangslisens.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Petter
25/04/15, 20:40
Skal registrerte biler også ha engangslisens?

Christian
25/04/15, 23:02
Skal registrerte biler også ha engangslisens?

Ja, slik at alle kan kjøre sammen.

Daniel V
26/04/15, 09:04
Ja, slik at alle kan kjøre sammen.
Egentlig veldig ryddig og grei måte å gjøre det på, så slipper man egne lisensierte heat osv.. :)

anders_jacobsen
26/04/15, 20:59
Korleis er det med kjøring på søndagen. Veit gatebil har 90dB grense før 11, så ikkje kjøring i 2 timer pga "kirketid". Blir det samme sak no? :-)

Michelle
21/05/15, 21:48
Er utstillingen begge dagene eller kun en? Tenkte på for folk som skal på dagstreff.
Har ikke fått fingeren ut til medlemskap i år så blir nok ikke til å stille ut bilen uansett siden kun medlemmer kan stille ut.
Tidligere har vell alle som betaler for stillt ut, og før det var det jo gratis. Ikke rart hvis oppmøtet ikke blir som tidligere når det var MYE folk.
Jeg har ikke noe bil som er verdt å dra ut med på bane for å cruise, men liker å stille ut bilen å se på.
Men utrolig flott at dere har fått ordna ett treff og vært tidlig ute med datoer osv. Men jeg liker nok Rudskogen bedre i og med jeg kan ta ferja fra Sandefjord-Strømstad. Håper det blir bra oppmøte og mye liv ^^ !
Tror også det blir litt langt for dagstur og kanskje kræsjer med jobb. :p

Joachimbg
21/05/15, 22:24
Er utstillingen begge dagene eller kun en? Tenkte på for folk som skal på dagstreff.
Har ikke fått fingeren ut til medlemskap i år så blir nok ikke til å stille ut bilen uansett siden kun medlemmer kan stille ut.
Tidligere har vell alle som betaler for stillt ut, og før det var det jo gratis. Ikke rart hvis oppmøtet ikke blir som tidligere når det var MYE folk.
Jeg har ikke noe bil som er verdt å dra ut med på bane for å cruise, men liker å stille ut bilen å se på.
Men utrolig flott at dere har fått ordna ett treff og vært tidlig ute med datoer osv. Men jeg liker nok Rudskogen bedre i og med jeg kan ta ferja fra Sandefjord-Strømstad. Håper det blir bra oppmøte og mye liv ^^ !
Tror også det blir litt langt for dagstur og kanskje kræsjer med jobb. :p

Du har fortsatt over 3 mnd på å bli medlem og ta fri fra jobb. 300,- til eller fra på reiseutgifter for en dagstur til Våler bør ikke være noe problem for noen som driver med denne hobbyen. Vel møtt :)

Michelle
22/05/15, 15:43
Du har fortsatt over 3 mnd på å bli medlem og ta fri fra jobb. 300,- til eller fra på reiseutgifter for en dagstur til Våler bør ikke være noe problem for noen som driver med denne hobbyen. Vel møtt :)

Jeg har valgt ferie i sommer allerede og tatt meg en weekend i seint i august. :) Synes det er litt langt å kjøre 5,5 timer (uten stopp) for dagstur per vei også + bensin. Vil ikke påstå at min volvo 940 er det billigste å kjøre :p Hadde det vært rudskogen så kunne jeg fått ferje til og fra sandefjord - stömstad for 0kr tur-retur.
Jeg jobber skift og vi har manko på operatører for tiden så jeg kan ikke ta meg no særlig fri fordi bedriften er avhenging av produksjonen skal gå rundt til hver tid.
Men er jo veldig bra det blir treff i år :) Flott for dem som ikke må sitte i bil 11 timer + for en dagstur :p
Håper dere får godt oppmøte og mye morro. Ses kanskje neste år ;)
Takk for meg :D

Joachimbg
22/05/15, 15:49
Jeg har valgt ferie i sommer allerede og tatt meg en weekend i seint i august. :) Synes det er litt langt å kjøre 5,5 timer (uten stopp) for dagstur per vei også + bensin. Vil ikke påstå at min volvo 940 er det billigste å kjøre :p Hadde det vært rudskogen så kunne jeg fått ferje til og fra sandefjord - stömstad for 0kr tur-retur.
Jeg jobber skift og vi har manko på operatører for tiden så jeg kan ikke ta meg no særlig fri fordi bedriften er avhenging av produksjonen skal gå rundt til hver tid.
Men er jo veldig bra det blir treff i år :) Flott for dem som ikke må sitte i bil 11 timer + for en dagstur :p
Håper dere får godt oppmøte og mye morro. Ses kanskje neste år ;)
Takk for meg :D

Derfor treffet går over en helg så folk som bor langt unna skal slippe den lange dagsturen. Tror derfor oppmøte blir veldig bra og ettersom info har kommet ut så tidlig kan folk forbrede seg godt.

Michelle
22/05/15, 16:04
Derfor treffet går over en helg så folk som bor langt unna skal slippe den lange dagsturen. Tror derfor oppmøte blir veldig bra og ettersom info har kommet ut så tidlig kan folk forbrede seg godt.

Ja sefølgelig for dem som ønsker det. Jeg synes det holder med en dag for min del. :)
Siden banekjøring ikke er noe for meg :) Man har jo sett sikkert 80% av alle bilene på en dag :p
Men flott med ett sosialt treff med grillings og sånnt :) Så jeg kommer kanskje en annen gang. :)

Joachimbg
22/05/15, 16:06
Ja sefølgelig for dem som ønsker det. Jeg synes det holder med en dag for min del. :)
Siden banekjøring ikke er noe for meg :) Man har jo sett sikkert 80% av alle bilene på en dag :p
Men flott med ett sosialt treff med grillings og sånnt :) Så jeg kommer kanskje en annen gang. :)

Autoslalåm på Gardermoen er kanskje beste alternativ for deg. Kortere vei og kun en dag. Noen runder ute på banen så endrer du nok mening om det [emoji1]

Skårholen
22/05/15, 16:29
Er det så mye kortere til Gardermoen da? Jeg skal nå prøve å få meg begge deler jeg, men så har jeg en time ca og kjøre uansett hvor jeg skal.

Joachimbg
22/05/15, 16:34
Er jo noen timer forskjell hvertfall

Skårholen
22/05/15, 16:39
Ja blir vel litt, vet ikke om det er kjappest og kjøre skarnes oppover jeg? Eller E6 til Stange også kjøre over til Løten om Romedal også kjøre militærveien fra Løten og over mot Våler.

Per Turbo
25/05/15, 08:16
Om man tar Oslo som utgangspunkt er E6, Rv3 om Elverum lett og greit, siste del av nye E6 åpner i Juli og da vil man ha motorvei helt til Kolomoen.
Alt kan man kjøre E16/Rv2 om Kongsvinger og Flisa. Bygger ut der også.
Evt så kjører man indre veier og vestsideveiene.

Kjørte E6 igår, gikk veldig kjapt og greit.

Utstilling MED premier er på lørdag, men det stilles ut begge dager.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

JEPS
08/07/15, 12:50
14t 1 vei blir kanskje litt vell hardt. Men, er det ikke krav til å være vccn-medlem for kjøringen, eller er det kun et krav for de som skal stille ut?

Svirre
08/07/15, 15:20
Nei, det blir kjøring for alle med Volvo denne dagen :)
Utstillingen vil være forbeholdt VCCN-medlemmer.

14t kjøring er sånn ca. midt på treet. Hehe.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Svirre
08/07/15, 20:21
Nei, det blir kjøring for alle med Volvo denne dagen :)
Utstillingen vil være forbeholdt VCCN-medlemmer.

14t kjøring er sånn ca. midt på treet. Hehe.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
Edit: Beklager (les: feriemodus [emoji14]), men blandet sammen to forskjellige arrangementer. Både banekjøring hele helgen og utstillingen på lørdagen er forbeholdt VCCN-medlemmer.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

sekse
08/07/15, 20:34
Men dere kjører kanskje gode tilbud på medlemskap? :)

Svirre
08/07/15, 20:39
Pr.dd er medlemskontingenten på 300kr, så det er fullt mulig å melde seg inn under arrangementet på plassen, så for de som ønsker å kjøre med sin Volvo, kan melde seg inn på stedet :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

DanSteffen
14/07/15, 20:10
Får vel ta turen inn til Våler jeg også da tenker jeg:) For å se hvordan denne gjengen oppfører seg :D
Så får S60'n bli med også kanskje :)

Jeg driver å fotograferer en god del. Så hadde det vært mulig å ta turen inn på indre bane for å få litt bedre bilder?


NB: Er det noe damer på disse treffene eller? :cool: :rolleyes:

aarnes
14/07/15, 20:11
Får vel ta turen inn til Våler jeg også da tenker jeg:) For å se hvordan denne gjengen oppfører seg :D
Så får S60'n bli med også kanskje :)

Jeg driver å fotograferer en god del. Så hadde det vært mulig å ta turen inn på indre bane for å få litt bedre bilder?


NB: Er det noe damer på disse treffene eller? :cool: :rolleyes:

Ang. foto så forutsetter det at du er forsikret for slike eventer. Feks. NMP (Norsk motor presse)
Du må kunne fremvise medlemskort (som bekrefter at du er forsikret) og benytte refleksvest.

Ang. damer ; det vet vi ikke - det er første gangen VCCN arrangerer todagers-treff :-)

DanSteffen
14/07/15, 20:22
Åja:) Daa blir det litt for mye. Ettersom jeg stort sett bare er på 1 Gatebil arrangement i året ca :P

Jaja, da er det bare og vente å se om det dukker opp noe :P hehe

2førtin
19/07/15, 17:18
Har ett spørsmål angående utstilling:)

Vil det være sånn att man utstiller lørdag og det vil bli premiering av de forskjellige typer biler på lørdag`s kveld ?

buster83
19/07/15, 18:58
Er det noe premier foruten pokal btw?
Gavekort, kroppsmassasje fra en i styret e.l? [emoji14]

mrstfu
20/07/15, 00:58
Det er ikke avklart ennå, men det er alltids lov å håpe at en leverandør vil stille med noe snacks:D

2førtin
20/07/15, 05:12
Har ett spørsmål angående utstilling :)

Vil det være sånn att man utstiller lørdag og det vil bli premiering av de forskjellige typer biler på lørdag`s kveld ? :)

JanDaniel1993
06/08/15, 14:25
Hvis jeg betaler Camp weekend->500,- gjelder den bare meg? eller gjelder den også personer som er med meg? :)

Tc-Racing
09/08/15, 19:16
Er det treff 12-13sept eller 5-6??? Rediger førsteposten

aarnes
10/08/15, 09:16
Er det treff 12-13sept eller 5-6??? Rediger førsteposten

Førsteposten ble oppdatert med korrekt dato i April 2015 - kan du fortelle nøyaktig hvor det står 5-6 September fremdeles? For jeg kan ikke finne det...

Daruu
10/08/15, 14:49
Ser det er en mulighet å bestille "familiekjøring", hva vil det si?

Øyvind G
10/08/15, 16:32
Ser det er en mulighet å bestille "familiekjøring", hva vil det si?

Rolig runde på banen med (eller uten) passasjerer.

aarnes
10/08/15, 21:16
Ser det er en mulighet å bestille "familiekjøring", hva vil det si?


Rolig runde på banen med (eller uten) passasjerer.

Som Øyvind skriver, rolig runde på banen, hvor man kan ta med seg barna, kona etc. uten å bli forbikjørt osv av de gale sjåførene. :D

aarnes
10/08/15, 21:19
Hvis jeg betaler Camp weekend->500,- gjelder den bare meg? eller gjelder den også personer som er med meg? :)

Camppass gjelder pr. bil/ekvipasje, så om du betaler for camp trenger ikke dama di å betale.

J.A.S
17/08/15, 11:15
Når er det førermøte(r) på lørdag?


Sent from my iPhone using Tapatalk

anders_jacobsen
17/08/15, 17:11
Er det nokon som har sjekka og kan bekrefte at dette er ein 100DB helg, og ikkje 90?

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

aarnes
17/08/15, 17:21
Når er det førermøte(r) på lørdag?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har ikke satt klokkeslett ennå

J.A.S
17/08/15, 17:22
Ok. Håper det blir fler, rekker ikke være der tidlig på morran. 90 eller 100db?


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
17/08/15, 17:26
Er det nokon som har sjekka og kan bekrefte at dette er ein 100DB helg, og ikkje 90?

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

90DB denne helgen

Texascom
17/08/15, 19:32
90DB denne helgen

Kjedelig :(

DanSteffen
17/08/15, 19:32
Er det fra den 11-13 sept? Eller 12-13?

Ser det står (Husk VCCN Hovedtreff @ Vålerbanen // 11-13 September! Mer info HER!) I den gule boksen når man besøker forumet.

Å i tråden her står det 12-13. Greit å få det avklart 100% :D

anders_jacobsen
17/08/15, 19:59
90DB denne helgen
Takk for innfo. Bør kanskje stå i innfo? Eg har ikkje kjangs til dette kravet.

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Christian
17/08/15, 20:28
Er det fra den 11-13 sept? Eller 12-13?

Ser det står (Husk VCCN Hovedtreff @ Vålerbanen // 11-13 September! Mer info HER!) I den gule boksen når man besøker forumet.

Å i tråden her står det 12-13. Greit å få det avklart 100% :D

Vi åpner for at folk kan komme allerede på fredag, men akkurat når er ikke bestemt enda. Selve treffet vil foregå på lørdag og søndag men for noen er det enklere å komme på fredags kvelden.


J.A.S Vi drar igang første førermøte ca kl. 08.00 også holder vi flere utover dagen ettersom folket dukker opp. Det vil bli tatt høyde for at folk kommer utover dagen.

DanSteffen
17/08/15, 21:25
Good:) Dukker nok mest sannsynlig opp Fredag. (Litt uttpå kvelden) Da jeg jobber til 17 :)
Men greit å få hele helga da i grunn :D

kimove
18/08/15, 09:30
90DB denne helgen

ACR har ikke db krav ;)

mrstfu
18/08/15, 11:06
ACR har ikke db krav ;)

Det har Vålerbanen. Ettersom medlemsmassen til VCCN ligger i hovedsak langt nærmere Våler enn ACR er det et naturlig sted å ha det, selv om det er desibelkrav.

aarnes
18/08/15, 15:00
Oppdatert førsteposten med når portene åpner på fredag, altså kl 17:00

anders_jacobsen
18/08/15, 19:22
90DB denne helgen

Hei admin!
Bør ikkje denne innformasjonen stå i innfoteksten? Er nok ikkje eit problem for 90% av dei som skal kjøra, men for dei 10% som kanskje har reist 10 timer for å kjøra, men ikkje får kjøra pga for høg DB er det leit. Eg hadde blitt fly forbanna om eg hadde reist frå Bergen til våler (7-8 timer) for så og ikkje få kjøra pga DB..

Er bedre å faktisk innformere, og heller få litt ferre deltakare, enn å gå å gjømma da under ein stol.

aarnes
18/08/15, 19:37
Hei admin!
Bør ikkje denne innformasjonen stå i innfoteksten? Er nok ikkje eit problem for 90% av dei som skal kjøra, men for dei 10% som kanskje har reist 10 timer for å kjøra, men ikkje får kjøra pga for høg DB er det leit. Eg hadde blitt fly forbanna om eg hadde reist frå Bergen til våler (7-8 timer) for så og ikkje få kjøra pga DB..

Er bedre å faktisk innformere, og heller få litt ferre deltakare, enn å gå å gjømma da under ein stol.

Jo det bør det, og det blir lagt til etter denne posten.
Dette er forøvrig ikke noe vi har "gjemt under en stol" - da det i utgangspunktet var en 100dB helg - vi er i dialog for å få det bekreftet en gang til - men inntil da er det 90dB som gjelder.

Daruu
18/08/15, 20:59
Åssen fungerer støygrensene da? Er det "mikrofoner" som støytester mens man kjører, også får man evt svartflagg om man bråker for mye?

Per Turbo
18/08/15, 21:27
Støymåling under teknisk kontroll og det er måler på banen.

Er det for høyt blir man flagget av og må fikse så støyen reduseres innenfor kravene.
Dette er helt vanlig praksis for alle som leier banen



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Texascom
19/08/15, 20:07
Jeg kommer nok igjennom støymåling på teknisk. Men siden det er støymåling på banen blir jeg fort vinket av. Sammensetningen av sugefemmer og girkassen min er noe mikrofonene der borte ikke liker..

BOFORS
20/08/15, 07:55
16 års aldergrense på passasjer på familiekjøringen sånn som på rudskogen i fjor?

Holck
20/08/15, 12:17
Jeg kommer nok igjennom støymåling på teknisk. Men siden det er støymåling på banen blir jeg fort vinket av. Sammensetningen av sugefemmer og girkassen min er noe mikrofonene der borte ikke liker..
Bare ikke kjør full fjøl på rett strekka på baksiden så går det nok bra :)

aarnes
20/08/15, 12:35
16 års aldergrense på passasjer på familiekjøringen sånn som på rudskogen i fjor?

Ingen aldersgrense, vegtrafikkloven som gjelder.
Se forøvrig førsteposten for mer detaljer.

Texascom
20/08/15, 19:59
Tar nok turen med Hybriden i stedet, har kjørt med 90 grense der før og det er håpløst.

Augdal
20/08/15, 20:03
komm til trøndelag, eller ACR så er det bare å ha masse bråk :) som d skal være på en bane

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Per Turbo
20/08/15, 22:04
Nå arrangerer vi på Våler denne gangen, og håper folk setter pris på at vi gjør dette med de regler som er der, og at mange kommer og kjører uansett på en ren Volvohelg som dette.

Vi gleder oss masse :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Texascom
21/08/15, 10:44
Blir bra, gleder meg! :cool:

Dan Bay-Johansen
21/08/15, 15:38
Hvis man er litt løsningsorientert så kommer man langt ;-)

Har et håp om å få Bastarden klar, om ikke kommer jeg uten bil [emoji14]

Texascom
21/08/15, 16:57
Bytte girkasse da [emoji41]

vangsfreaken
21/08/15, 19:10
Bytte girkasse da [emoji41]
Bare å slenge inn M90, ikke noe problem! [emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

vassengen
22/08/15, 08:41
Syns det var mye negativitet her nå! All ære til de som gidder å arrangere dette for oss, det er mye mer jobb enn det mange her trur... Stå på, jeg gleder meg!

J.A.S
22/08/15, 12:07
Jada, dette blir knall bra! Målte 91db sist, sveiser i ett kryss bak så håper det går bra. :) hva bråker minst av rett eller bøyd eksostut? Altid trodd bøyd, men kan hende den slår lyden ned i bakken så det bråker mer ? Hmm..


Sent from my iPhone using Tapatalk

buster83
22/08/15, 14:17
Lag en krøll på den. [emoji14]

J.A.S
22/08/15, 14:41
Grisehale kanskje blir best ja :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Christian
22/08/15, 14:47
En god gammeldags bestefarsving demper mye lyd.

andre
22/08/15, 19:19
Får jeg ferdig 940'n skal jeg ta turen ☺

vangsfreaken
23/08/15, 01:35
Får jeg ferdig 940'n skal jeg ta turen ☺
Den går da helt fint den...

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Daruu
23/08/15, 15:58
Hvor strenge er de på teknisk?
Såklart skal bilen være i orden, men kjedelig å ikke få kjøre fordi man har stol med utgått fia lisens (for å ta ett random eksempel)

andersg
23/08/15, 17:52
Bestefartut demper vanvittig med lyd!

Øyvind G
23/08/15, 18:59
Jada, dette blir knall bra! Målte 91db sist, sveiser i ett kryss bak så håper det går bra. :) hva bråker minst av rett eller bøyd eksostut? Altid trodd bøyd, men kan hende den slår lyden ned i bakken så det bråker mer ? Hmm..


Sent from my iPhone using Tapatalk

1 stk 90 grader demper like mye lyd som 9 meter rett rør.

J.A.S
23/08/15, 19:01
Jøss. Såpass ja. Lager meg en bestefarsving jeg da :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

andersg
23/08/15, 19:13
Original 240-fasong i større dim er jo bølle da :) Jeg hadde to 90gradere på min 940, det gjorde uhorvelig mye godt for seg. Blei skikkelig trøkk i lyden av det også, gikk fra motorlyd til blåselyd.

anders_jacobsen
23/08/15, 21:40
Blir nok kanonbra treff, og kjempebra av dei som arrangerer og står på. Hadde eg hatt kjangs på støyen hadde det vert stor sansynligheit for att eg hadde møtt opp

Tc-Racing
26/08/15, 08:15
Er det påbudt me brannvegg å kjøredress?? Vurdere turn men gidder ikke om jeg ikke får kjørt. Greit å vit på forhold hva kriteriene får å få kjørt er?

Tc-Racing
26/08/15, 09:03
Hvordan ble d me db krav å er det lov å kjør sidelengs? Kjøre ikke 60mil ein vei fer å ikke få lov å drift. Må arranger på acr. Ikke db krav å lov å drift. 90 db e jo knapt orginalt.

Svirre
26/08/15, 09:14
Hvordan ble d me db krav å er det lov å kjør sidelengs? Kjøre ikke 60mil ein vei fer å ikke få lov å drift. Må arranger på acr. Ikke db krav å lov å drift. 90 db e jo knapt orginalt.
Som nevnt er det 90dB helg vi har fått tildelt.
Ang. drifting så er det ikke tillatt, men en og annen sladd i svinger blir jo ikke sett ned på. Dette er en helg hvor vi arrangerer for alle i VCCN, og i år blei det på Vålerbanen. Å stille alle til lags under et slikt treff er særdeles vanskelig, så det er ikke lett å imøtekomme alles interesser. Denne helga er frivillig, så hvem som ønsker å møte er opptil hver enkelt.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Svirre
26/08/15, 11:15
Er det påbudt me brannvegg å kjøredress?? Vurdere turn men gidder ikke om jeg ikke får kjørt. Greit å vit på forhold hva kriteriene får å få kjørt er?
Christian kan svare på dette.

Ang. kjøring med bil så blir dette med engangslisenser, altså alle type biler kan kjøres på banen, så fremst de går igjennom teknisk og er under 90dB som er kravet for denne helga.

Christian
26/08/15, 18:21
Er det påbudt me brannvegg å kjøredress?? Vurdere turn men gidder ikke om jeg ikke får kjørt. Greit å vit på forhold hva kriteriene får å få kjørt er?

Du må ha brannvegg dersom det er behov for det altså om du har tanken inne i bilen.
Må ikke ha kjøredress men heldekkende klær.

Tc-Racing
26/08/15, 18:22
Æsj bæsj. Da bli det ikke tur

Marius
26/08/15, 19:56
Du må ha brannvegg dersom det er behov for det altså om du har tanken inne i bilen.
Må ikke ha kjøredress men heldekkende klær.

må man ha brannvegg om man har catchtank baki også?

Christian
26/08/15, 20:05
må man ha brannvegg om man har catchtank baki også?

Swirl pot?

Ja, egentlig, men du kan jo bare bokse den inn.

Marius
26/08/15, 20:08
ja kall det hva du vil.

helvetes mye arbeid for å få kjøre da. må jo ha boks rundt pumpa og alt mulig da

Marius
26/08/15, 20:14
hva er regla for brannvegg da? kan jeg sveise igjen hulla i veggen på 240en og tette sprekker med brannhemmende masse? eller må det være heldekkende plate?

Christian
26/08/15, 20:17
hva er regla for brannvegg da? kan jeg sveise igjen hulla i veggen på 240en og tette sprekker med brannhemmende masse? eller må det være heldekkende plate?

Må ikke være hel plate nei så du kan lappe sammen veggen. Ser folk popper på plexi og fuger rundt også så det er mange muligheter.

Marius
26/08/15, 20:21
Må ikke være hel plate nei så du kan lappe sammen veggen. Ser folk popper på plexi og fuger rundt også så det er mange muligheter.

da blir det å sveise igjen hullene osv. når man først skal gjøre noe så er det jo greit å gjøre det litt gjennomført og da

Magnum
27/08/15, 18:59
Vil jo si at dette med brannvegg er viktig.. Greit det er litt jobb å ordne det! Men tenk hvis det skjer noe, ikke fett å sitte i ett flammehav med bensin ser jeg for meg.

Marius
27/08/15, 19:37
Vil jo si at dette med brannvegg er viktig.. Greit det er litt jobb å ordne det! Men tenk hvis det skjer noe, ikke fett å sitte i ett flammehav med bensin ser jeg for meg.

Helt enig.....

Petter
27/08/15, 21:09
Jeg slokker deg ikke... Hehe :p

Daruu
27/08/15, 21:13
Men er det noe anna spesielt de sjekker på teknisk som de ikke sjekker på EU feks?
Leste ett sted at de tester bremsevæska sitt kokepunkt, noe annet?

Svirre
27/08/15, 21:24
Men er det noe anna spesielt de sjekker på teknisk som de ikke sjekker på EU feks?
Leste ett sted at de tester bremsevæska sitt kokepunkt, noe annet?
Tror nok du får kjøre om du mangler tåkelyset bak [emoji14]

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

J.A.S
27/08/15, 21:28
Ingen løse gjenstander i bil, batteriet, stoler osv skal sitte godt fast, kokepunkt på bremseveske, kontrollerer bremsepedal, eksos 90db. Lys.


Sent from my iPhone using Tapatalk

daihatsu93
04/09/15, 08:37
Må man forhåndsbetale? Eller kan man betale på stedet? Og åssen er med med og campe der med tanke på betaling av det og plass..påbudt med hjelm?

aarnes
04/09/15, 08:42
Må man forhåndsbetale? Eller kan man betale på stedet? Og åssen er med med og campe der med tanke på betaling av det og plass..påbudt med hjelm?

Nei, kan betale i porten. Du vil dog komme raskere inn ved forhåndsbetaling.
Camp skjer i depot og kan også forhåndsbetales via vccn.no
Anbefaller deg å lese førsteposten - alt står der :)

E.Winjum
06/09/15, 21:20
Er det mulighet for å vaske bilen sin der også eller? :)

BOFORS
08/09/15, 07:43
Går ut ifra at det er mest kjøretid på lørdag men er det noen ca klokkeslett da kjøringen starter og slutter de respektive dagene?
Blir nok bare en av dagene på meg og da er det jo greit å vite. :)

Marius
08/09/15, 08:20
Krever Vålerbanen pvc duk under bil?

Svirre
08/09/15, 10:22
Går ut ifra at det er mest kjøretid på lørdag men er det noen ca klokkeslett da kjøringen starter og slutter de respektive dagene?
Blir nok bare en av dagene på meg og da er det jo greit å vite. :)
Lørdag er den dagen det blir mest kjøretid. Alt skal stå i førsteposten, så bare å lese seg fram der :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Christian
08/09/15, 10:46
Går ut ifra at det er mest kjøretid på lørdag men er det noen ca klokkeslett da kjøringen starter og slutter de respektive dagene?
Blir nok bare en av dagene på meg og da er det jo greit å vite. :)

Programmet kommer i første posten i løpet av dagen, men kan røpe at kjøring lørdag er 10.00 til 20.00.

Christian
08/09/15, 11:24
Krever Vålerbanen pvc duk under bil?

Nei, ikke krav til det men hvis bilen lekker så nå du kunne håndtere det.

aarnes
08/09/15, 20:37
Oppdatert førsteposten med program for helgen :-)

E.Winjum
08/09/15, 21:10
Spør igjen, er det mulighet for vask av bil på området? :) Greit å kunne få spylt av støv og møkk før bil stilles ut :)

Per Turbo
09/09/15, 07:22
spør igjen, er det mulighet for vask av bil på området? :) greit å kunne få spylt av støv og møkk før bil stilles ut :)

ja! :)

aarnes
09/09/15, 11:27
Spør igjen, er det mulighet for vask av bil på området? :) Greit å kunne få spylt av støv og møkk før bil stilles ut :)

Ja, men ikke gratis. Den tar mynter, så ta med mynter. Vi har begrenset med veksel :)

Håkon.o
09/09/15, 16:53
Er det tilgang på strøm i depot? :)

Per Turbo
09/09/15, 20:58
Er det tilgang på strøm i depot? :)

Spørs hva det skal brukes til



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Håkon.o
09/09/15, 23:38
Spørs hva det skal brukes til



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Tenkte på til verktøy/arbeidslys evt, men håper det blir uaktuelt :)

Daruu
10/09/15, 22:37
Er det mange som har meldt seg på å betalt alt? :)

Per Turbo
11/09/15, 07:52
Er noen ja :) Har ikke nøyaktig antall her og nå.

Vi i Styret reiser opp i formiddag for å gjøre klart for dere :)

Derfor er det ikke sikkert vi får svart så raskt her eller på facebook.

Vi gleder oss veldig, og håper å se så mange som mulig av dere i helgen til en rendyrket Volvo helg [emoji41][emoji16][emoji122][emoji863]

Velkommen til VCCN Hovedtreff 2015



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
11/09/15, 09:49
Bare en liten reminder, i tilfelle noen ikke har fått det med seg - det begynner å bli kaldt om dagene, ikke minst nettene, så på vegne av arrangørene må jeg be alle ta med seg godt med klær, slik at vi slipper å tine opp frosne Volvoentusiaster.

Vel møtt! ;)

Skårholen
11/09/15, 11:19
Er kontroll på Husom Kontrollstasjon nå, altså mellom Løten og Elverum. Så hvis du har med deg noe som helst ikke skulle vært kontrollert kjør militærvegen f.eks Det vil si inn i Løten sentrum, kjør deretter mot Rokosjøen fortsett litt forbi Rokosjøen til du får en vei på vensteside som det koster 50kr eller noe i den duren og kjøre på, ikke i enden du kjører inn i men den andre enden.

Per Turbo
11/09/15, 11:23
Kjører over Vinger vi :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Skårholen
11/09/15, 12:31
Det er jo også en mulighet :)

Per Turbo
11/09/15, 14:42
UP er også på jobb her i området så ta det pent [emoji41]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Skårholen
11/09/15, 14:43
Åssen er det med passasjer på frikjøringa?

Marius
11/09/15, 14:46
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/621.jpg (http://s75.photobucket.com/user/marius__/media/Mobile%20Uploads/image.jpg.html)

Da drar vi oppover til Våler for litt leking

Per Turbo
11/09/15, 17:28
Dæven! Aftensol og stereoanlegget på plass [emoji41][emoji295]

️http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/623.jpg



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

DanSteffen
12/09/15, 06:17
Noen som har peiling om det er noe kontroller nedover nå? Kommer fra Lillehammer:)

Per Turbo
12/09/15, 07:04
Noen som har peiling om det er noe kontroller nedover nå? Kommer fra Lillehammer:)

Ikke meldt om noe på Husum enda ihvertfall.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Per Turbo
12/09/15, 07:05
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/679.jpg

Porten åpen, været skal være lettskyet, opphold og ca 15C utover dagen.

Sees! [emoji41][emoji106][emoji863]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Joachimbg
12/09/15, 07:07
Driver å gjør meg klar for en dagstur.

Holck
12/09/15, 07:18
På vei [emoji41]

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/681.jpg

Per Turbo
12/09/15, 07:57
Førermøte er obligatorisk for å få kjøre!! Det første er 09:30, så er det ett kl 13:00.

De som ikke er på møtene får ikke kjøre!
Dersom man kommer etter 13:00 må man kontakte oss for å bli henvist til førerbrief for å få bånd på at man har vært på dette fra NBF/Vålerbanen :)





Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Joachimbg
12/09/15, 20:21
Ble lite juging men mye jaging av motorsterke biler :) Hadde det utrolig morro på banen. Takk for bra treff!

Holck
12/09/15, 20:23
Ble lite juging men mye jaging av motorsterke biler :) Hadde det utrolig morro på banen. Takk for bra treff!
Hehe :D, Sam'en gikk som bare fy idag [emoji16] .

Per Turbo
12/09/15, 20:59
Søndag er det kjøring fra 13-17 med masse muligheter for å kjøre.
Meldt opphold og fint kjørevær!

Bare å ta turen [emoji41]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

J.A.S
13/09/15, 15:40
Fikk kjørt mange runder i går, bra treff med mye kjøretid [emoji4] synd det ikke var fler på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joachimbg
13/09/15, 15:45
Fikk kjørt mange runder i går, bra treff med mye kjøretid [emoji4] synd det ikke var fler på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle gjerne hatt noen runder sammen med deg. Bommet på timingen :p

mrstfu
13/09/15, 19:59
Takk for en knallhelg, folkens. Jeg har hatt det kjempegøy, selv om det har vært mye arbeid. Kjenner det er veldig godt å legge seg ned på sofaen, men jeg gleder meg til neste år :cool:

Holck
13/09/15, 21:05
Fikk kjørt mange runder i går, bra treff med mye kjøretid [emoji4] synd det ikke var fler på banen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awesome kjøring J.A.S :) , går godt den bilen din ja [emoji106]

vassengen
13/09/15, 21:19
Rakk desverre ikke å komme før i dag, men det var jævli moro allikavæl! Regnet ødela litt, men pyttpytt.
Et 4. Gir fattigere, men storkoste meg! Takk til alle som arrangerte, håper detta går rundt økonomisk for detta må gjentas!

Tommel opp!

SBN
14/09/15, 08:39
Tusen takk for en knallbra helg med mye kjøretid:)
Vi kommer igjen neste år!
Hilsen gjengen fra Møre

Øyvind G
14/09/15, 09:47
Takk for kjempetreff og cred til de som arrangerer dette. De legger mye tid i slikt som dette. Håper så mange som mulig kommer neste år slik at vi kan fortsette å ha slike treff.

JEMracing
14/09/15, 18:04
Kjempe bra arrangert treff med mye kjøring. Bra det er noen ildsjeler som får slike treff igang
Dro på meg influensa så ble bare kjøring på lørdag for min del

J.A.S
14/09/15, 18:13
Awesome kjøring J.A.S :) , går godt den bilen din ja [emoji106]

Takk:) ja, det var fryktelig gøy iallfall :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

KRBergmann
14/09/15, 19:39
Kjempe bra arrangement, med mye banekjøring og mye fine biler på utstilling.
Dette var helt topp, tommel opp til dere som arrangerte treffet, kjempe innsats! Håper dette er noe som blir gjennomført neste år også

aarnes
14/09/15, 20:41
Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger, det setter vi pris på!
Selv syntes jeg det var veldig morro - vi har lært mye - det var trossalt første gangen vi arrangerte noe så stort alene.
Vi er dog litt skuffet over oppmøte. Det var ca 30 forskjellige biler på banen ila helgen - vi hadde selvfølgelig håpet på flere.

Og ja, vi håper også på et nytt treff av samme sort.

Uansett, tusen takk til dere som faktisk møtte opp og hadde trua på oss :-) det setter vi virkelig pris på.

Skårholen
14/09/15, 21:35
Knall bra syns nå jeg, er jo trossalt hobby dette. Skulle gjerne kjørt, selvom dere har litt stive priser på kjøringa så er dette et av treffene som gir mest kjøretid pr krone. Synd jeg selv ikke hadde bilen klar, men fikk nå tatt en tur å glant litt likevel. Tips til neste år er vel å ta betalt av publikum for inngang typ 100kr eller noe i den duren.

The Sven
14/09/15, 21:58
Meget vel blåst av styret/treffkomite og evt andre som måtte ha hjulpet til, på arrangørsiden holder dere et høyt nivå og tør å satse litt! Om dere får til et sånt treff i året så er jo bare det god nok grunn til å gå til anskaffelse av en banebil!

aarnes
14/09/15, 23:19
Knall bra syns nå jeg, er jo trossalt hobby dette. Skulle gjerne kjørt, selvom dere har litt stive priser på kjøringa så er dette et av treffene som gir mest kjøretid pr krone. Synd jeg selv ikke hadde bilen klar, men fikk nå tatt en tur å glant litt likevel. Tips til neste år er vel å ta betalt av publikum for inngang typ 100kr eller noe i den duren.

Vi skulle gjerne ha kjørt prisen ned, men da MÅ vi vite at det kommer fler enn det gjorde, ellers er klubbkassa tom før vi vet ordet av det..

JEPS
15/09/15, 01:28
Kanskje frekt å kommentere når jeg ikke var på treffet selv, men ca30 stk... det er elendig.
Hva er egentlig problemet? prisen? 1500 er fin pris for å kunne kjøre på bane en hel helg.

Kunne kanskje hatt en bedre pris på kjøring & camp hele helga, feks 1500. uten at det er løsningen her.
men synes det er rart at ikke flere bruker dette tilbudet, når det tross alt er over 500 betalende medlemmer i klubben.

Daruu
15/09/15, 09:38
Takk for at dere gjennomførte dette!
Skjønner ikke helt hvorfor det ikke kom flere jeg heller... Noen nevnte 90db grensa før her, men var det noen som ikke fikk kjøre pga det?
Syntes heller ikke det var dyrt. At bare jeg og en til var de eneste som ville kjøre på familiekjøringen derimot overrasket meg, hadde trodd en god del av de som kom i "vanlige" biler hadde tenkt seg utpå da.

Klubben går vel i minus, men hvor mye?

Svirre
15/09/15, 09:44
Takker for tilbakemeldinger :)

Tror det er en kombinasjon av dB grense, været/årstiden og at det var på Vålerbanen. Personlig føler jeg at det var en bra plass, men litt kald vær.
Samtidig er detta første gangen vi arrangerer noe så stort som dette, og kunne kanskje forbedret på noe som kunne trekt til oss flere, men en gang må være den første :)

Tapet var litt større enn forventet, men lite nok til at klubbens økonomiske ryggrad ikke er svekket :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

mrstfu
15/09/15, 10:46
Som sagt, vi tar med oss erfaringen. Vi har fått mye tilbakemeldinger, både ris og ros, vi har fått erfaringer på hva som funker og ikke, så neste års hovedtreff kan bare gå en vei;)

henrik940
15/09/15, 14:26
Jeg kommer helt klart neste gang, men denne gangen valgte søstra mi å legge dåpen til sin nyfødte, såååå fikk ikke fri den helga :(

Per Turbo
15/09/15, 14:33
Det var en som fikk for høy dB på banen.
I teknisk fikk flere over 90dB men da lar man de gå utpå og ser om banemålingen er over eller ei. Så alle fikk kjøre.

Alle var happy med å kjøre på engangslisens virket det som, en enkel og kjapp teknisk så tut & kjør [emoji4]

Minuset i mine øyne er en relativt kort søndag så kanskje en løsning med fredag og lørdag tidligere på sommeren er ett alternativ vi vil se på



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

HansOla
15/09/15, 14:36
Ja det kan kanskje være et alternativ, ta det litt tidligere i sesongen! Litt varmere, og kanskje man slipper unna det våte høstværet :)

Skårholen
15/09/15, 14:46
Ja jeg og ville nok vurdert å droppe søndag, kommer vel flere som skal kjøre neste år håper jeg. Er jo endel på forumet her som har bygd bil i år, jeg og to tre kompiser kommer neste år, vi har alle bygd litt i år. Samt det er flere rundtom i landet som har bygd ny motor osv. Så håper det blir Våler neste år også for det er jo ikke en dårlig bane selvom Rudskogen kanskje er bedre.

HansOla
15/09/15, 14:51
Jeg kommer nok til å kjøre neste år, bare bilen blir ferdig til det. Kan prøve å få med meg flere også :) Stå på, Håper på nytt arrangement neste sommer/høst!

Lasse R
16/09/15, 12:54
Jeg håper også på å få kjørt litt neste år! :D

buster83
16/09/15, 14:37
Jeg håper også på å få kjørt litt neste år! :D
Ditto :)

Paul H
16/09/15, 15:07
Flott treff med mye trivelige volvo folk. Håper seriøst flere dukker opp neste år og støtter klubben som de faktisk er medlem i!
Er jo bare en helg som kan planlegges langt frem i tid...

Veldig bra jobba folka i Vccn.

anders_jacobsen
16/09/15, 18:38
Takker for tilbakemeldinger :)

Tror det er en kombinasjon av dB grense, været/årstiden og at det var på Vålerbanen. Personlig føler jeg at det var en bra plass, men litt kald vær.
Samtidig er detta første gangen vi arrangerer noe så stort som dette, og kunne kanskje forbedret på noe som kunne trekt til oss flere, men en gang må være den første :)

Tapet var litt større enn forventet, men lite nok til at klubbens økonomiske ryggrad ikke er svekket :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Eg vill tru det var eit kanonbra treff. Er nok fleire som vart skremt av begrensa sladding og 90dB grensa. Eg for min del er vertfall der. Vålerbana er jo kjempekjekk, så trur ikkje det er årsaken til att få møtte opp.

Per Turbo
16/09/15, 18:41
Ja mulig, nå var verken støy eller sladdinga noe det ble slått ned på og så lenge man ikke drifter hele strekka og kjører bajas får man ikke strekk.

Og teknisk fra NBF er ikke som EU eller Biltilsynet, sjekk av batteri og stoler sitter fast, bremselys, og pedal har motstand, bilen er ryddet for løse gjenstander og at det ikke er lekkasjer.
Slik vi har hatt våre egne på Gardermoen.


Så om folk ikke gidder å komme pga slike ting kan vi legge ned banekjøringen for godt dessverre.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
16/09/15, 18:49
For å sette det i perspektiv - jeg hadde V70en rundt banen, med en ABSfeil som gjør at tripteller og speedo ikke funker. Den sklei rett gjennom, eneste påpekningen jeg fikk var å stroppe fast Minionen jeg hadde i baksetet.

Som kjørendr synes jeg både teknisk og banemannskap var en fryd å forholde seg til.

J.A.S
16/09/15, 19:21
Svensken som holdt førermøte skal også ha skryt. Alltid lærerikt å få tips fra erfarne :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

vassengen
16/09/15, 19:45
Syns ikke støy eller sladding var noe dem hang seg opp i nei men måtte kaste ut en kubikk med skrot fra bagasjen, og det var jo strengt tatt på tide.. Så syns bare det var positivt jeg

Daniel V
16/09/15, 21:48
Så mange her inne som bygger banebil, så bør det bli et litt mer solid oppmøte neste gang! :) Synes treffet var helt knall. Nesten så en må kjøpe seg en gammel 700/900 sliter neste år bare for å få seg noen runder ;) Joachimbg viste jo alle at det ikke er motoren det kommer ann på :p

The Sven
16/09/15, 22:17
Syns ikke støy eller sladding var noe dem hang seg opp i neií*½í¸œ men mÃ¥tte kaste ut en kubikk med skrot fra bagasjen, og det var jo strengt tatt pÃ¥ tide.. SÃ¥ syns bare det var positivt jegí*½í±

Du som hadde den nydelige svarte 744n som var der på søndag?

vassengen
17/09/15, 18:49
Du som hadde den nydelige svarte 744n som var der på søndag?

Nydelig veit jeg ikke, men svart 744 med bbs kopi ja

The Sven
17/09/15, 21:18
Nydelig veit jeg ikke, men svart 744 med bbs kopi ja

Veldig riktig bil! (y) Tøft stuk. Ikke så mye som skal til :)

vassengen
17/09/15, 22:18
Takk for det less is more vettu;) har lenge hatt lyst på addon på sidene og bak, men er redd selv det blir litt for mye...

JEPS
17/09/15, 23:49
Kanskje støy & skrens begrensningene skremte noen av de som hadde litt lang vei til treffet fra å komme?
Kjedelig å reise langt om man er usikker på om man får kjøre.

Teknisk må man jo ha, men der er det vell bare sikkerhet som kontrolleres, så håper ikke noen ble skremt av det :)

men generelt så skulle man tro det var flere som hadde lyst å benytte denne utmerkede muligheten for å kjøre på bane.

aarnes
20/09/15, 20:22
Her er bildene som jeg tok under treffet.
Mye som skjedde til enhver tid, så det ble ikke veeldig mye bilder.

http://aarnes.me/?p=864

Paul H
20/09/15, 22:15
Mye fine bilder