Vis full versjon : Bmw diff på volvo aksling?
sitter å funderer på mye rart om dagen... ingenting bedre å finne på ;)
Kan det tenkes at en bmw diff av ett slag kan passe rett i volvo aksling? :)
Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
diff på bmw er jo en kjent svakhet. ingen grunn til å hente noe fra bmw annet en girkasser
Det var bare en kuriositet ;)
Men i det jeg har forstått på en del ut av de bmw frelste så tåler noe av det litt bank :)
Mente det samme, bare man fikk store diffen fra f.eks 535 osv. Det er vel uansett på delt aksling det skulle være aktuelt å kastbytte på.
Jeg hadde noe sånt i tankene da jeg la ut tråden :) fra en bil med noe som helst sprut i :)
Ser jo en del ut av disse kameratene mine som kjører bmw 316-18 som herjer så sinnsykt på all slags føre uten at det tar kvelden også... må da tåle litt i og med at liv, helse og bil for å kaste ut rumpa på tørt :)
Hadde nok ikke klart å knekke en 1031 med en 318 motor heller.
Det hadde man nok ikke men poenget er at så mye det blir herja så tenker jeg at det må klare seg noelunde greit ;)
Meningen med denne tråden var ikke å diskutere hva diffene tåler men om det kunne passet over uten noen store inngrep ;)
Som sagt kunne dette vært aktuelt på en multilink, men tror det blir vanskelig på en stiv bakaksel.
Mulig det er litt vanskelig på stiv aksel. Ser ikke helt hvordan men det er mulig. Så lenge målene på selve diffen går sammen så tenker ihvertfall jeg at det er en mulighet.
Om det da kunne gått an å gjerne lagre opp eller dreies til så vet man jo aldri hva det kunne kommet ut av det :)
Eventuelt å sette over all innmat.
Akslinger og det som hører med deg.
Jeg for min del synes slikt som dette er spennende :) hva som går an å få til med deler som kommer fra andre merker og gjerne maskiner... ikke bil altså men andre kjøretøy :)
Ville vært mye lettere å tilpasset noe amerikansk, f.eks en Ford 9".
Kanskje :)
Har aldri gjort noe sånt så jeg funderer egentlig bare på det :)
E30 325 bakdiff tåler ikke stort ivertfall etter mine erfaringer.. 2stk på 2 dager :p
Hmm... hørtes jo faktisk nesten litt usannsynlig ut :p flink da :p tommel opp for det ;)
Men en diff fra en M må da kunne tåle noe mer juling :) eller fra noe over 3 liter :)
Er veldig lite inne på bmw så hva ting tåler og hva som er hva har jeg ingen peiling på :p klarer såvidt å huske modell betegnelsene på bmw :p
Men hva med fra en annen produsent? Opel eller mercedes kanskje? :p
SINISTER FINNI
22/02/15, 21:20
Stor diffen fra e28 og e34 M5 tåler vanvittig med deng, har flere kompiser med 12-1300 hk som misbruker dette på det groveste, en 1031 blir pinglette i forhold.
Stor diffen fra e28 og e34 M5 tåler vanvittig med deng, har flere kompiser med 12-1300 hk som misbruker dette på det groveste, en 1031 blir pinglette i forhold.
Da er spørsmålet :) kan noe sånt gå an å dytte i ei volvo aksling tro? :)
Alt går, bare spørsmål om tid og penger. Og for å være ærlig høres dette tidkrevende og dyrt ut kontra en truetrac.
Om man har noe skrot liggende så er det jo ikke verre enn å prøve ;) og det er bare synsing alt sammen :p
En truetrack koster vell 5-6000 om man er heldig gjør det ikke?
Om man rent hypotetisk har noe liggende å slenge og det skulle passe tilfeldigvis så er det vell en del billigere enn truetrack :)
Tid bruker man jo uansett :p
SINISTER FINNI
22/02/15, 22:09
Trodde du mente multilink swap, det er nok ikke så lett og få den inn i et 1031 hus, dessuten er jo ikke diffen nødv svakheten på 1031 , stikk akslinger sier jo takk for seg før diffen som regel.
Hvis du skal ha skuddsikker stiv aksling så gå for en 9 tums ford med en gang, du tjener på det i lengden.
Naaaaaj :) jeg begynte bare å tenke litt når jeg prata litt med en kamerat som driver på med en e30 om dagen så derfor jeg synset litt på bmw diff :)
Har da rivi noen stikkakslinger så det vet jeg jo om :)
Men som du sier så har jeg mer troen på at noe annet er enklere og bedre :)
Fikk ikke akkurat ett bra tilbud på truetrack. Når jeg forespurte om diff og montering kom alt sammen på 12500,-
det var kun med lager for diff og samme utveksling.
dana diff montering kan jo ikke akkurat være romteknologi og burde være fort gjort for en kyndig person med utstyr tilgjengelig eller?
er det generelt mye justering ved installasjon av ny diff?
virker som det bare blir handla og kasta inn i klokka.
sliping av shims, hvordan foregår det?
Får man kjøpt ferdige sett med shims av forskjellig tykkelser?
skaffa meg en 1041 aksling og bytta den skakke høyre akslen og bytta lager til disse.
på en annen side begynner den å bli sliten så da vurderes truetrack.
men ser ut til at den blir montert på eget ansvar istedet.
Man må vell dreies litt til speedoringen så er det vell bare shimsing tror jeg :)
Har aldri gjort det på volvoaksling men det er jo samme ulla :)
Kjøp Locker. Koster rundt 2000kr og er plug and play. Låser som sveist på pådrag og åpner i sving. Holdbar og billig diff. Litt meir lyd og rykk enn truetrack. Men ikkje værre enn at di fleste kan leve med det.
Kjøp Locker. Koster rundt 2000kr og er plug and play. Låser som sveist på pådrag og åpner i sving. Holdbar og billig diff. Litt meir lyd og rykk enn truetrack. Men ikkje værre enn at di fleste kan leve med det.
Locker?
SINISTER FINNI
25/02/15, 22:08
Aussie locker.
Åååå... joda. Skulle jeg byttet til noe så hadde det jo blitt noe sånt men nå er det bare en tanke om det kan være noe annet som kan passe rett i uten noe særlige inngrep. Ikke et spørsmål om hva man bør gå for
men nå er det bare en tanke om det kan være noe annet som kan passe rett i uten noe særlige inngrep.
"Alt" som er laget for 27 splines dana30 aksler passer.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.