PDA

Vis full versjon : Gåen DIM, for dyrt å reparere i Norge? Har en anbefaling til deg :)



Jakke
17/02/15, 17:28
Halla! Jeg har som noen vet vært plaga med min DIM, prøvd å lodde å styre, funka ei lita stund. Jeg er ikke kapabel til å fikse elektronikk i denne skalaen selv.

Jeg visste det kosta rundt 3500 for et brukt fra Sverige, 3000 for reparasjon i Norge eller Sverige, eller 9500 for et nytt.

Så sjekka jeg litt rundt, og fant volvodiagnostic.com. Tok to uker, sendte det den 2. Februar, fikk det tilbake igår 16. februar, 100% fungerende fra 100% dødt, med 1 års garanti og et klistermerke over som warranty void på midtskruen. Pris? £79 for rep og sending tilbake, 280,- å sende til London, pluss av en eller anna rar grunn 284,- i toll...

Norske og svenske aktører må ha prisa seg kraftig ut her, når jeg får det fiksa for 1300,-, der frakta er 280NOK+£20+uheldig toll på vel 280NOK.

Ingen reklame, men en anbefaling til de som havna i den kjipe klemma ved å handle Volvo når Volvo nekta å fikse sin egen feil. www.volvodiagnostic.com

Skal nevnes at han bytter ingenting, han lodder alt av kontaktpunkter og setter på varmespredere/kjøleribber. Ingen chipper som blir bytta, men det er også veldig sjelden behov for dette.

Jimmen
17/02/15, 18:56
Denne burde klistres da denne karen fikser det meste innen volvo..

FroBe
21/02/15, 15:53
Jeg kjøpte deler til å oppgradere/reparere ETM fra Lukas for tre år siden, da solgte han også via eBay.
Har også lest om fornøyde Volvo-kunder på engelske forum.

Tekoker
17/03/15, 20:25
Kjempetakk for tråden!
Ble akkurat hyperaktuelt da min DIM plutselig begynte å leve sitt eget liv. (Volvo V70, 2003 2,0T)
Plutselig er alt svart, og så kommer det tilbake igjen...

Ser at det koster 59,90 pund for reparasjonen. Det er kanskje toll på reparasjonskostnaden?

Har du hørt om muligheten for å få tilsendt en til Norge først, for så å sende min til England?
"Cant wait two days for cluster to be back?? We can send you already reprogrammed unit and you will post your old DIM back."

Det positive oppi dette, er at nå virker dørlåsen på pasasjersiden (den spratt bare opp etter at jeg låste) :-)

R-M-I
18/03/15, 07:44
Når man sender fra seg noe til utlandet på rep. må man huske å legge ved proforma-faktura/skjema for "midlertidig utførsel".
Da slipper man slike kjipe overraskelser.

Jakke
18/03/15, 20:21
Jeg fikk en totalpris på 1300 med frakt og toll.

Jakke
18/03/15, 21:52
Kjempetakk for tråden!
Ble akkurat hyperaktuelt da min DIM plutselig begynte å leve sitt eget liv. (Volvo V70, 2003 2,0T)
Plutselig er alt svart, og så kommer det tilbake igjen...

Ser at det koster 59,90 pund for reparasjonen. Det er kanskje toll på reparasjonskostnaden?

Har du hørt om muligheten for å få tilsendt en til Norge først, for så å sende min til England?
"Cant wait two days for cluster to be back?? We can send you already reprogrammed unit and you will post your old DIM back."

Det positive oppi dette, er at nå virker dørlåsen på pasasjersiden (den spratt bare opp etter at jeg låste) :-)
Svarer separat her, fordi jeg glemte å svare på denne i det forrige svaret mitt. Eller svarte jo delvis da. £59.90 er med frakt ene veien, så du må sende det dit, kosta 380,- fra Fredrikstad. Fikk toll på toppen da som ga pris på 1300.

Uansett, det går nok ikke å få sendt et fra England, da de har miles i sine, og et med bare km/h er nok ikke så aktuelt der borte helt enda (de holder vel på å konverterer til km/h selv, men det tar tid, så mye går i miles/h enda)

Tekoker
19/03/15, 21:31
Takker.
Da er det bare å finne frem 2 uker der sykling inngår på programmet, ta kontakt med firmaet og sende den avgårde. Fant noe på tollesiden :
http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/retur-for-reparasjon/
Det skal vel gå greit.

Aagejr
20/03/15, 20:50
Jeg brukte nettopp Tunheim Auto. Det gikk 4 dager fra jeg sendte til bilen var igang igjen. Utrolig greitt. Det kan være litt trøbbel med å sende ut av Norge. Toll trøbbel på veg inn, så bruk Tunheim Auto du....

Jakke
22/03/15, 19:58
Blir ikke mye tolltrøbbel om du gjør det som står på nettsida Tekoker linka til, og prisen er fortsatt 1/3.

Aagejr
22/03/15, 21:35
Enig i at det er billigst, men da må en vente og som kjent er tid penger. Særlig hvis en er avhengig av bilen hverdag....

Jakke
23/03/15, 17:22
Joda. Nå bor du i Tr.heim, og det gjør frakten også merkbart raskere til Brønnøysund da. Fra Oslofjordregionen til Lofoten tok det fort 3-5 dager frakt en vei, vil regne med liknende tall til Brønnøysund. Alt etter hvor heldig man var da. Bestilte mye greier på Komplett utenfor Sandefjord, og bestilt på mandag ga meg varen torsdag-fredag, uheldig kunne det bli mandag.

jerognal
30/03/15, 16:16
og siden folk foreslår å klistre denne tråden, så burde kanskje tråden være noe mer informativ? Hva er egentlig en DIM som jeg forstår man kan få fikset billig i stedet for bytte....

FroBe
30/03/15, 17:04
Man kan med fordel linke til denne gamle tråden fra aarnes som også omhandler DIM-feil:
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil

Et bilde sier forhåpentligvis mer enn 1000 ord hva DIM er:

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1438.jpg

Driver Information Module