PDA

Vis full versjon : XC70 repobjekt.. overpriset?



Stig-Arne
16/02/15, 20:04
https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55805998&searchclickthrough=true

Hva mener dere? Når man leser tilstandsrapporten, så synes jeg jammen at prisen er vel stiv.. tror ikke jeg hadde giddet å betale mer enn 50 000 for den.

Griffin
16/02/15, 22:03
Er jo standard att folk selger sönderkjörte biler for overpriser. Når jeg letade etter min såg jeg en XC som var "ett kap" enligt annonsen med helt ny motor. Den hade jo bytta girkasse mange ganger og. For meg sier det att den bilen er kjört som faen og inget jeg vil ha. Bilen du lenker til ser ganske kass ut i lakken og syns jeg.

Stig-Arne
17/02/15, 21:38
Det med denne bilen er jo ett risikoobjekt spør du meg

Vet ikke om dere finner tilstandsrapporten, ser ut for meg som at de har fjernet den fra annonsen... men her er nå ett kort sammendrag.

Dynamo må mest sansynlig byttes, startmotor må mulig byttes, lekkasje fra oljekjøler, dyser må mest sansynlig byttes, servopumpe lekker, støtdempere må byttes foran, bremseskiver må byttes, mansjetter drivaksler må byttes
I tillegg er ikke servicer fulgt.

Så at det er reparasjoner for 20-30 000 her er jeg brennsikker på.. da er det bare deler.. og man vet ikke hvor ille lekkasjene er og hvor mye jobb det er med de.

Synes det er for galt at det skal legges ut slike biler å påstå at det er billig..

jerognal
18/02/15, 12:00
30.000 er knapt for orginale dyser.... nei her snakker vi glatt 50.000 i deler....

eab
18/02/15, 17:44
http://finncdn.no/mmo/2015/2/11/8/558/059/98_1682430361.pdf Tilstandsrapporten.

For noen tusenlapper ekstra får man jo til og med en facelift xc70...

locked
18/02/15, 21:05
Galskap!

Ligg langt unna, det er ein grunn kvifor den ikkje vert reparert først og solgt etterpå...

dag otto
25/02/15, 13:12
Jeg må slenge meg på her. Prisen er altfor høy! Kan aldri tenke meg at dette er et "lønnsomt" objekt.

Geitung
25/02/15, 14:23
Det er så typisk forhandler fjas det der. 90.000 for noe som må pelles fra hverandre er rimelig drøyt. Xsvigers sin stod støtt og stadig i garasjen fordi ett eller annet skjedde med den og da lurer jeg på hvordan denne er når en bil som blir passa på hele tiden har så mye problemer

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Stig-Arne
25/02/15, 16:15
Lønnsomt er nå ett vidt begrep.. Får man den billig nok, så kan det være lønnsomt. Skal iallefall holde øye me den, sikkert en overivrig selger som har tatt den i innbytte til alt for høy pris som prøver å berge ræva si. Så er fullt mulig man kan få den til en langt billigere penge

dag otto
28/02/15, 20:42
Mulig jeg uttrykte meg utydelig og lite presis. Til den prisen mener jeg at det ikke er et lønnsomt prosjekt. Til den prisen selger vil ha + det som trengs av deler, så vil jeg ikke tro at lønnsomt. Hvis du skulle få denne til en pris som er betydelig lavere så kan dette være et godt og overkommelig prosjekt.
Tror nok du har helt rett i at selger har gått på en bom og prøver å dekke inn sine kostnader.