PDA

Vis full versjon : erfaring med innovate bb lambda noen?



Steffen91
14/02/15, 21:23
hadde liggende et innovate lc-2 sett og tenkte jeg kunne prøve å koble det opp siden min lambda var dårlig. så koblet da dette opp mot lh 2.4 nettet.
kalibrering gikk fint, fulgte instruksjonen til punkt og prikke. når jeg startet svev den finere på tomgang en noen gang i mitt eie. men når jeg skulle kjøre begynte den å hoste og smelle, var lite motor kraft.
vet at man kan justere en del ved å koble til pc, men det har ikke jeg gjort.
noen som har peil på dette?
kjører nå uten lambda signal tilkoblet.

mvh. steffen

Truckdriver
14/02/15, 22:33
Har ikke prøvd LC-2 selv. Men kan ikke tenke meg den er veldig forskjellig fra LC-1 eller MTX-L.
Innstaller logworks på en laptop og følg instruksjon for tilkobling. Når du har kommet deg inn i bredbåndslambdaen kan du forandre på kurven på signalene ut slik som du vil, og forandrer hvilken verdi den sender ut under oppvarming og feil.

Steffen91
15/02/15, 11:37
Takk. Da får jeg prøve det :).. I følge innovate instruksjonen vil narrow signalet være 1v på 14 til 1 afr. Men orginal lambdaen skal gi signal fra 0.1v til 0.9v. Skal 14.7 være på 0.45v da?

Truckdriver
15/02/15, 14:57
Ca ja. Men kurven blir aldri lik en orginal smalbåndslambda, så jeg ville prøvd meg fram til ønsket resultat.

eab
16/02/15, 22:01
Jeg brukte en lc-1 som emulerte smalbåndsignal til lh2.4. Den fikk også "hikke" av og til ved kjøring, så jeg endte opp med å bruke en vanlig smalbåndslambda til lh2.4 og innovate/lsu4.2 sonden til instrumentet bare

Steffen91
18/02/15, 22:55
fant ut av det .. smal og bred måler vist ikke samme vei :P ..så bredbånd er rik ved lav volt og smal er rik ved høy volt.. som vist på denne siden:
http://boostsource.com/?p=102
så må modifisere litt. burde vel egentlig skjønt det når afr'en ble 18:1 ved pådrag :P
men nå er den bra. går veldig rikt før motoren blir varm, men ellers funker det fjell :)

takker for svar :)