PDA

Vis full versjon : Noen med diagnoseapparat\utstyr for nullstilling av LH nett til 940 her???



Kodja
02/01/10, 12:20
lot bilen stå på tomgang i 5 minutt i går for å få litt varme før jeg satte meg i bilen å skulle kjøre... det skulle jeg aldri gjort... for nå lyser "lambda"lampa i dashen...
det er ikke et alternativ å koble ut strømen på batteriet, det er koblet 3 batterier opp og gidder ikke koble ut alle, samt memoryen med instillingene på spillern tar for lang tid å lete fram igjen.

derfor lurer jeg på om noen har diagnoseapparat eller noe fiks måte å nullstille og lese ut feilkodene på 940n? det er en 98 mod. så den har slik ODB uttak i midtkonsollen mellom setene, og ikke det "vanlige" Pin boksen på venstre fjærbein :)

anybody? i Trondheimsområdet da visstnok så det går ann å kjøre seg en tur :o

regner med det fort blir rundt 1000lappen på et verksted for å få nullstilt og lest ut kodene??

ArneR
02/01/10, 12:27
Ta sikringen til bensinrelé/innsprøytning.

ChrML
02/01/10, 12:32
Ta ut sikring 1, vent 30 sek og sett den inn igjen. Problem solved. ;)

Men jeg ville kanskje prøvd å lest ut feilkoden først. Er jo sannsynligvis noe galt siden du fikk den.

volvoRsport
02/01/10, 12:40
regner med det fort blir rundt 1000lappen på et verksted for å få nullstilt og lest ut kodene??

Det tar dem ikke mange hundre for, er du heldig gjør dem det gratis.

Kodja
02/01/10, 12:40
takker for tipset! skal teste det!!! :)
tja det er nok noe. men tror det kommer av at den går tungt nå som det er -16 grader og fikk gådd på tomgang i 5 minutter uten noe form for bevegelse. min teori :) får teste og se om det kommer tilbake. if so: i let you know! :)

Kodja
02/01/10, 12:41
Det tar dem ikke mange hundre for, er du heldig gjør dem det gratis.

ikke her i byen... har spurt flere plasser før også... de ser $$ med en gang en entrer døra... :(

ChrML
02/01/10, 12:49
takker for tipset! skal teste det!!! :)
tja det er nok noe. men tror det kommer av at den går tungt nå som det er -16 grader og fikk gådd på tomgang i 5 minutter uten noe form for bevegelse. min teori :) får teste og se om det kommer tilbake. if so: i let you know! :)
Min har da gjordt det flere ganger uten at jeg har fått noen feilkoder ;).

Kodja
02/01/10, 13:07
Min har da gjordt det flere ganger uten at jeg har fått noen feilkoder ;).

vell nå sliter jeg da max med FK maskinisten min til tider fra før da så :P hehe
får se hva vi gjør etter hvert vettu :) må teste det her først om ingen i området da kan tilby seg å lese ut kodene på et eller annet vis :)

henrik940
02/01/10, 15:33
Er vel rundt 400-500 for feilkode lesning.
Du har kanskje ikke diagnoseuttak på din modell du?

Eldste Haugerud
02/01/10, 15:38
Det tar dem ikke mange hundre for, er du heldig gjør dem det gratis.

tok ut feilkoder på min hos bilspiten i fjord, og det kom på 5-600kr

Swissman
02/01/10, 15:40
Har brukt et gammelt diagnoseuttak koblet på en ODB kobling som passer i midtkonsolllen, men du kan også bruke løse ledninger fra diagnosuttaket og ned til ODB kontakten. Funker ikke med ODBII leser.

jonass
02/01/10, 15:45
slik skjer det på min og, jeg har fått ut kode 113 som har med lambdan og gjøre, får den bare hvis bilen står på tomgang lenge

Kodja
02/01/10, 21:43
det fungerte å ta ut sikkring 1! :) takk!
har ikke kommet tilbake enda på ca 1,5 times kjøring så antar det kun var kaldstart på tomgang i 5 min som gjordet det :)

jonass
02/01/10, 21:55
prøv og la den stå på tomgang igjen en stund så skal du se det kommer tilbake

TeamBørnOut
02/01/10, 21:58
kan komme nå som det er kaldt ute. lamdaen får ikke nok strøm og blir ikke varm nok fortnok